CW
Aktiv medlem
Bikepacking
Vad säger ni om det här friluftsköket för enklare mål? http://www.biltema.se/sv/Fritid/Fri...l--och-stormkok/Friluftskok-14-kW-2000035864/
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
SN_Bikepack sa:Laga god mat, dricka riktigt kaffe å sova gott!
DSC_0715.jpg by Rickard Andersson, on Flickr
DSC_0692.jpg by Rickard Andersson, on Flickr
DSC_0652.jpg by Rickard Andersson, on FlickrJag är normalt en sidosovare men i hängmatta sover jag på rygg. Enda problemet med bananformen för min del är att knäna vill vika sig åt fel håll. Det har jag löst genom att lägga lite packning under knävecken.thisismycat sa:hur göra ni för att sova bekvämt i era hammocks - och inte som en banan?
Kul! Det måste vara mycket jobb! Framförallt ramväskan, inte lätt.Danne K sa:Snyggt Yonna.
Den röda älgen blev ju riktigt bra.
Jag har sytt alla mina väskor själv och har också, till viss del, kopierat av och inspirerats av andra väskor som finns på marknaden. :)
Här kan du se en bild på mina väskor:
https://www.instagram.com/p/BksA4Z1nW-u/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=12rw3kl7wft9w
Ramväskan var inga problem att göra. Selarna som håller packpåsarna vid styret och vid sadeln var lite trixigare att få till.Yonna sa:Kul! Det måste vara mycket jobb! Framförallt ramväskan, inte lätt.
:) Ja den köpte jag i år efter att i flera år velat ha en. Jag hade inte samma tur som du, som fick en ;)Yonna sa:Och du har dessutom en packraft, en grön MRS, ser härligt bekant ut! ?
Alla väskorna är sydda i vattentäta material, men jag har inte tätat sömmarna, så de är inte 100 % vattentäta.Yonna sa:Hur sitter framväskorna fast på gaffeln, ingen pakethållare? Och är dem vattentäta?
Snuten sa:Finurligt!
Men vill de inte vrida sig runt gaffelbenet?
Tack!katten sa:Snygg älg - det är få svenskar som ens bryr sig om att försöka avbilda det djuret :) - själv skulle jag vilja kunna dekorerar min packningen med en kossa...
Jag gillar också att du har fast fäste för en röd hederlig Morakniv!
/A
Wow! Mycket inspirerande! Ska försöka sy/bygga nåt liknande, men tror jag vill ha då lite mer runda och mindre skarpa/vassa gaffelhållare, det är snällare för gammla bilar os. Men vet inte hur jag ska göra :)Danne K sa:Här kommer lite bilder.
Danne K sa:Här är en film från i somras då jag var ute på en liten tur
Tack för delar! Jag ska följa dig, behöver bara komma ihåg Instagrams och Youtubes password :)
Yonna sa:Tack!katten sa:Snygg älg - det är få svenskar som ens bryr sig om att försöka avbilda det djuret :) - själv skulle jag vilja kunna dekorerar min packningen med en kossa...
Jag gillar också att du har fast fäste för en röd hederlig Morakniv!
/A
Jag googlade ordet 'kosse', men hittade ingenting. Jo, det kan vara en stad i Texas :) Så vad är det för nåt? Är liiite nyfiken förstås :)
ElVikingo sa:Någon som vet vad man har spänt fast drybagen med på den här bilden? https://www.utsidan.se/forum/attachment.php?attachmentid=29193&stc=1&d=1552976949
ElVikingo sa:Någon som vet vad man har spänt fast drybagen med på den här bilden? https://www.utsidan.se/forum/attachment.php?attachmentid=29193&stc=1&d=1552976949
Jo, det liknar mycket på Revelate Harness.Chalshus sa:ElVikingo sa:Någon som vet vad man har spänt fast drybagen med på den här bilden? https://www.utsidan.se/forum/attachment.php?attachmentid=29193&stc=1&d=1552976949
Det er vel en slags kopi (?) av Revelate Harness.
https://www.revelatedesigns.com/index.cfm/store.catalog/handlebar/Handlebarharness
Kunde som vanligt inte välja så det blir några bilder mer än 'några'. Men äsch, bilder säger mer än ord :)Yonna sa:Har inga bra bilder av Revelate harness, bara bilder med många grejer på den. Men tråden behövs lite mer liv och kärlek så ska ändå bomba några harnessbilder här, kanske bikepackers in spe får liten inspiration :)
Men först plocka fram några bilder ur mitt bildkaosarkiv så det tar liiiite tid ..
gabbeon sa:Tips önskas på ramväska som passar i min diminutiva Cannondale Supersix. (Siffrorna är 60-440-90 vä-hö)
Om jag fick önska hade jag gärna provat en väska i Göteborg, för att vara på säkra sidan. Så om du gillar belgiskt öl, har en ramväska du är nöjd med som du tror kan passa min cykel, tveka inte att höra av dig!
CW sa:gabbeon sa:Tips önskas på ramväska som passar i min diminutiva Cannondale Supersix. (Siffrorna är 60-440-90 vä-hö)
Om jag fick önska hade jag gärna provat en väska i Göteborg, för att vara på säkra sidan. Så om du gillar belgiskt öl, har en ramväska du är nöjd med som du tror kan passa min cykel, tveka inte att höra av dig!
Topeak kanske. Bikefixx på Övre husar har dom väskorna
gabbeon sa:Tips önskas på ramväska som passar i min diminutiva Cannondale Supersix. (Siffrorna är 60-440-90 vä-hö)
iddqd sa:gabbeon sa:Tips önskas på ramväska som passar i min diminutiva Cannondale Supersix. (Siffrorna är 60-440-90 vä-hö)
Har en apidura och en alpkitväska som du gärna får prova.
Apiduran passade asbra på min caad samt specz diverge. Hojta till bara.
Dessutom hade jag om jag varit du, skaffa shimanos bidon adapter, då kan du få ner flarrna några cm.
Har även sådana som du kan få prova.
h.g.j sa:Vilken har du kört på Divergen, den lilla på 3l? Är lite fundersam om man skulle skaffat en sån eller en "full frame"...
ElVikingo sa:Tack för alla svar, blir ruskigt sugen på att köpa en Sele.
Nästa fråga: Jag och sonen på 7 år är sugna på att börja bikepacka i början bor vi på hostel för att sedan skaffa tält och allt det andra. Hur blir egenskaperna om man bara kör en sadelpack när man kör MTB? Blir det konstigt?