Biketrade Sweden AB / Bikers Sweden AB i Göteborg

Marknadsföringslagen innehåller ett generellt förbud mot marknadsföring som strider mot god marknadsföringssed. God marknadsföringssed innebär att god affärssed eller andra vedertagna normer som syftar till att skydda konsumenter vid marknadsföring ska följas.

Marknadsföringslagen innehåller ett generellt förbud mot marknadsföring som strider mot god marknadsföringssed. God marknadsföringssed innebär att god affärssed eller andra vedertagna normer som syftar till att skydda konsumenter vid marknadsföring ska följas.

Ja men tyvärr ganska tandlöst. Anmälde en större inkassofirma som tydligt bröt mot god inkassosed till myndigheten. Beskrev vad som hänt, och det var ett solklart fall. De avskrev ärendet utan någon åtgärd.

Ja jo jag var alltså ironisk om det flög över huvudet på folk. Tyckte det var bra udda att han postade en faktura med sitt namn, adress och telefonnummer på så det var alltså det jag dummade mig om. Jag hade kul i alla fall.
Jag var ironisk om att jag ville berätta för honom att han var värd att älska och att jag ska ringa honom för en dejt också. Bara så du är med på det. Eller kanske är jag ironisk igen.
Ahh, bilden på fakturan missade jag, tillsammans med ironin på internet. Den får jag ta på mig, jag ber om ursäkt för det

Förövrigt om Rasmus läser detta så är jag öppen för betalda recensioner.

150kr och du får en 5/5 recension på trustpilot, tradera eller Reco.

Finns ju företag som sysslar med detta så varför inte följa trenden.
Ja 150 spänn låter billigt. För den pengen kan du gärna få skriva något charmigt om mig med!

Det här är ett inte en bra idé. Jag har inte varit taskig i den här tråden tidigare, utan faktiskt försiktigt positiv i början. Men när de här mystiska användarna dyker upp blir det bara negativt för Biketrader/Bikers Sweden. Så om man är en nöjd kund (eller en flitig företagare som känner sig missförstådd och orättvist behandlad på internet) gör man nog klokast i att INTE lyfta den här tråden. För varje gång den här lyfts är det säkert ett antal nya användare som läser och eventuellt(?) får en negativ bild av företaget. Här på Happy är det kört, hitta andra kanaler att stödja/hämnas i. I all välmening!

Jag körde spam clean på det där kontot. Därför försvann det en drös inlägg.

Får se om hen försöker återkomma.
Det förorsakade ett flertal felmeddelanden när jag försökte citera ett av dem, för att småaktigt påpeka den horribel särskrivning. Jag antar jag får bjuda på det...

?

Visste inte om denna tråden innan. Jag sålde min Spectral till Rasmus.
Hade den ute på Happy för 20000kr utan napp, satte ner den till 18000kr och la även upp den på FB annons. Den såldes via FB.
Han förskottsbetala 2000kr innan och 16000kr vid hämtning. Dagen efter låg den uppe för 22800kr.
Tyckte att jag fick ok betalt för den ändå. Den kostade ju 31000kr ny 2018. Jag vill inte heller vara en av dem som driver upp begagnat priserna. Känns riktigt kasst, trodde att han skulle ha den själv.

Hade jag vetat detta innan hade jag nog inte sålt cykeln till honom.

Hade den ute på Happy för 20000kr utan napp, satte ner den till 18000kr och la även upp den på FB annons. Den såldes via FB.
Han förskottsbetala 2000kr innan och 16000kr vid hämtning. Dagen efter låg den uppe för 22800kr.
Tyckte att jag fick ok betalt för den ändå. Den kostade ju 31000kr ny 2018. Jag vill inte heller vara en av dem som driver upp begagnat priserna. Känns riktigt kasst, trodde att han skulle ha den själv.

Känns rent krasst som mycket risker för potentiell vinst på 4800kr som förutsätter att cykeln blir såld för det.

Blir cyklen såld för mindre belopp så är det inte många kronor i det jobbet att kontakta annonsör, hämta cykeln och sen lägga tid på att sälja vidare. Men visst men lite flyt blir det några tusenlappar som han tänkt sig, och procentuellt sett en bra vinst.

Känns rent krasst som mycket risker för potentiell vinst på 4800kr som förutsätter att cykeln blir såld för det.

Blir cyklen såld för mindre belopp så är det inte många kronor i det jobbet att kontakta annonsör, hämta cykeln och sen lägga tid på att sälja vidare. Men visst men lite flyt blir det några tusenlappar som han tänkt sig, och procentuellt sett en bra vinst.
Så är det ju absolut. Man kan ju hoppas på att han inte får ut en krona mer än 18000kr för den. Tråkigt med upptrissningen av priserna på begagnade cyklar.

Fast han skriver i alla annonser att priset är fast med stora bokstäver, vet om någon lyckats pruta med honom men cyklar måste han ju sälja eftersom han köper in nya begagnade hela tiden. Antingen det eller så har han ett brutalt stort lagervärde stående...

Om han betalar skatt på vinsten med så blir det ju ännu mindre i vinst

Tycker ändå att det är den som köper som blir lurad inte du. De tror ju att de betalar för ett mervärde i form av kompetens, garanti och/eller liknande. Vilket jag inte ser finns utan tvärtom.
Han är rätt trevlig och det är möjligt att han lär sig men det ska man kanske göra INNAN man handlar i stor skala.

Tycker ändå att det är den som köper som blir lurad inte du. De tror ju att de betalar för ett mervärde i form av kompetens, garanti och/eller liknande. Vilket jag inte ser finns utan tvärtom.
Han är rätt trevlig och det är möjligt att han lär sig men det ska man kanske göra INNAN man handlar i stor skala.
Ja så är det ju förstås, känns bara surt att någon ska bli lurad på min cykel, då hade jag kunnat sälja den för 18 till någon som faktiskt ville ha den.

Finns i Billdal (Göteborg). Säljs via företag. Du kan få faktura. Mer bilder / info kan skickas.Telefonnummer kan skickas efter kontakt via blocket.

Robert

billdal, billdal, 42930 Göteborg

Han säljer samma cykel, för 1000kr mer men heter då Rasmus som tidigare. Kan det kanske vara ett oskyldigt autocorrect misstag?

Verkar vara Rasmus Robert Nilselid, bor i Stockholm. Enklast söka på Nilselid. Rasmus verkar vara tilltalsnamn.
Har Biketrade Sweden AB, (2021) i 42930 Kullavik där han är uppväxt.
Har även egen firma, Nilselid, Rasmus (2017)

Att ange falska eller dölja uppgifter, vem man är vilket företag man säljer för, bara det i sig är ju skumt och ger kalla fötter.

Så en klar köpvarning.

Tillbaka
Topp