Bilintresse hos cyklister?

Det finns mycket intresse för bil-varan trots man cyklar.

Bilagor

• 98d67a9s-1920.jpg
    98d67a9s-1920.jpg
    233.6 KB · Besök: 106
Ja. Älskar bilar som hobby och som form/konst. Värdelösa för masstransport i städer förstås.

Bor utan garage så ingen hobbybil, motorintresset stillas av en äldre mc.

Det här är ju jättekul:
fiat600.jpg

Det här suger ju apballe, och löses inte mha självkörande/el/whatever-bil (i någon större utsträckning):
bilk.jpg

gatuparkering.jpg

avgaser.jpg

Senast ändrad:
Pajas sa:
kais01 sa:
Drosa sa:
Tänk om denna bil kunde bli verklighet en dag. Såå snygg.

den finns redan. fiat 127.
.

Gillar verkligen dessa 70- tals Fiater, min första bil var en röd Fiat 128 sportcoupe-72 som man borde sparat.
Den enda bil jag ägt med handgas.... undrar fortfarande när och hur den var tänkt att användas

Hade farsan i sin volvo lastbil på 80-90 talet, funkade som enklare variant utav farthållare på platta raksträckor :)

Här också stort bilintresse. Såväl som skogskonst:

DSC1059.JPG

DSC1062.jpg

Trädgårdsinteriör:

DSC1077.JPG

Och som vackra blomkrukor:

DSC1065.jpg

Men dem får vara prydligt parkerat förstås:

DSC1078.JPG

DSC1083.jpg

DSC1091.jpg

Själv använder jag bilar bara som kanotcykelsochmutsigahundartransport:

2DSC03851.JPG

Men mest som fattransport:

3DSC125643.jpg

Och för sexy bilder av rumpa och crocs när jag försöker laga den jävlaskitbilen igen. Så här den första bil-med-kvinna-som-sexobjekt-bild i den här tråden:

34521.jpg

Här liten mer skogskonst på min Flickr: https://www.flickr.com/photos/yonnabjorkkvist/albums/72157681241356330

Yonna sa:
Här också stort bilintresse. Såväl som skogskonst:

Trädgårdsinteriör:

Och som vackra blomkrukor:

Men dem får vara prydligt parkerat förstås:

Själv använder jag bilar bara som kanotcykelsochmutsigahundartransport:

Men mest som fattransport:

Och för sexy bilder av rumpa och crocs när jag försöker laga den jävlaskitbilen igen. Så här den första bil-med-kvinna-som-sexobjekt-bild i den här tråden:

Här liten mer skogskonst på min Flickr: https://www.flickr.com/photos/yonnabjorkkvist/albums/72157681241356330
Ser ut som Båstnäs, inte alla bilder men några...

Varför skulle cyklister vara mindre bilintresserade än genomsnittsbefolkningen? Försöker du dig på en generalisering?

Jag var bilintresserad innan jag började cykla... numera kombinerar jag de två:

20181019_085053.jpg

20181102_185943.jpg

För några år sedan såg det ut så här:

2011-06-1918.19.49.jpg

Senast ändrad:
Det finns förvisso något estetiskt tilltalande i bilderna, men att bara låta bilar stå på det där sättet och brytas ner av väder och vind är banne mig inte snyggt gjort på något sätt.

Bilkyrkogården i Ryd är rätt läcker. Har man långt dit finns många foto på nätet.
Tagit hårt sista åren, på gott och ont. Naturen vinner alltid till slut.

Bild på den sista av de roliga

9221E1F5-7B61-4DF5-B1AF-FF54C96C756A.jpeg

Har ett ganska stort intresse för både bilar och båtar även om bilarna (de som varit för nöje) fått avvecklas när tiden gått till annat (läs hus, barn och större båt).

Jag tänkte att hela cykeln skulle kunna få plats utan mekk så fick bli en previa.

Bilagor

• IMG_20190224_112606_5.jpg
    IMG_20190224_112606_5.jpg
    358.5 KB · Besök: 94
LesGrossman sa:
Bengt-re sa:
Bilar är äckliga, men kan vara bra för att köra cyklar i.

Det är inte PK med bilar idag - att vara bilintresserade är ungefär lika socialt accepterat som att gilla knark.

Haha möjligtvis i Majorna!
Här i majorna är det orimligt poppis med knark och rimligt opoppis med bilar, så ja kanske :)

Tror VÄLDIGT få har något problem med bilintresse.
Det folk generellt har problem med är ju massbilismen.
Det är ett samhällsproblem inte ett individproblem.

EDIT: Så här såg det förresten ut för några år sen i området när något bilföretag annonserat:
Appropå cykelforum
cyklar-inte-bilar-stigbergstorget.jpg

Senast ändrad:
Hade en kärlek för e28or som finns kvar, men cykling är ju billigt som utövandehobby mot att ha en hobbybil som slukar och slukar liksom.
Därför blev det cykling, som är roligare.

För typ 4 år sedan lessnade jag på bilar generellt sett och var utan i 1.5 år. Hur bra som helst! Sen började jag med cykling (cyklade inte innan) och då var jag tvungen att ha bil till tävlingar.

båtbensbudet sa:
Tomcaten sa:
Det finns mycket intresse för bil-varan trots man cyklar.

Fin merca. Men den där porschen men ser kofångaren av.. Är det en 69-73a lr kanske tom en singer lr ngt dylikt, den där lacken ser inte riktigt orginal ut? :)

Hej. Jag skulle inte våga säga en singer utan en vanlig targa-modell ifrån den fina tiden.

Mer av Hammern för den som gillar den. Den är fläskfet.

Jag har inte ens körkort men behöver det så vilket år som helst nu...

Inget seriöst intresse men när jag ändå är trött och kollar på TV så kollar jag gärna på bättre bilmek-kanaler. Vet inte att jag vill meka med bilar men att se på är fridfullt och intressant :)

qma sa:
Jag har inte ens körkort men behöver det så vilket år som helst nu...

Inget seriöst intresse men när jag ändå är trött och kollar på TV så kollar jag gärna på bättre bilmek-kanaler. Vet inte att jag vill meka med bilar men att se på är fridfullt och intressant :)

Du försöker bara trissa Yonna att starta en Youtubekanal... ;-)

Tomcaten sa:
Hej. Jag skulle inte våga säga en singer utan en vanlig targa-modell ifrån den fina tiden.

Mer av Hammern för den som gillar den. Den är fläskfet.

Tjena!

Färgen är nästan som den enda Singer jag kört (en av två i Sverige) men ser mer ut som en originalfärg, typ Lind Grün.

218332.jpg

perzzon sa:
LesGrossman sa:
Bengt-re sa:
Bilar är äckliga, men kan vara bra för att köra cyklar i.

Det är inte PK med bilar idag - att vara bilintresserade är ungefär lika socialt accepterat som att gilla knark.

Haha möjligtvis i Majorna!
Här i majorna är det orimligt poppis med knark och rimligt opoppis med bilar, så ja kanske :)

Tror VÄLDIGT få har något problem med bilintresse.
Det folk generellt har problem med är ju massbilismen.
Det är ett samhällsproblem inte ett individproblem.

EDIT: Så här såg det förresten ut för några år sen i området när något bilföretag annonserat:
Appropå cykelforum

Det var ju ett riktigt kul tilltag får jag säga ?

Kan för övrigt rekommendera F1 drive to survive på Netflix. Svinbra serie!

Fulkinesen sa:
Varför skulle cyklister vara mindre bilintresserade än genomsnittsbefolkningen? Försöker du dig på en generalisering?

Jag var bilintresserad innan jag började cykla... numera kombinerar jag de två:

För några år sedan såg det ut så här:

Den där Mercan var ju snygg. När väl Mercedes gör någon smäckrare modell blir det väldigt ofta snyggt. BMW gjorde det förr, typ 70-80-talen, deras dyrare coupéer var snygga. Men nu verkar dom ha rationaliserat bort designers, bottenmärket var den där fyrkantiga suven - hu.

Annars har jag nog blivit gammal, ingen bil i tråden väcker något direkt ha-begär.

Skulle kanske inte kalla det bilintresse, och i relation till övriga inlägg i tråden, kanske inte heller något särskilt extremt. Men hon har rullat på bra, och tagit mig på många fina resor under åren. Jag har dessutom fått lära mig pilla en hel del själv. Nu börjar hon krampaktigt försöka hålla sig kvar. Efter flytt till västkusten kom rost som ett brev på posten, och i sommar får vi se om det blir godkänt eller ej hos besiktningsmannen...

IMG_5308-01.jpeg

2012-08-0416.54.33-01.jpeg

Tillbaka
Topp