Bilintresse hos cyklister?

Loftberg sa:
Skulle kanske inte kalla det bilintresse, och i relation till övriga inlägg i tråden, kanske inte heller något särskilt extremt. Men hon har rullat på bra, och tagit mig på många fina resor under åren. Jag har dessutom fått lära mig pilla en hel del själv. Nu börjar hon krampaktigt försöka hålla sig kvar. Efter flytt till västkusten kom rost som ett brev på posten, och i sommar får vi se om det blir godkänt eller ej hos besiktningsmannen...
Jo, även en Audi är användbar. Sören Wesström EMK:
SrenWesstrmsAudi.jpg

Tack, nja mer duoporte :)
Det är en Ghibli med lagom mkt hästar. I jäfmörelse med dagens bilar e det väl ingenting förvisso. Men den känns pigg. Den e väldigt sugen på att överstyra så man får se upp med högerfoten vilket gör den rolig att köra.

båtbensbudet sa:
Tack, nja mer duoporte :)
Det är en Ghibli med lagom mkt hästar. I jäfmörelse med dagens bilar e det väl ingenting förvisso. Men den känns pigg. Den e väldigt sugen på att överstyra så man får se upp med högerfoten vilket gör den rolig att köra.

Tjena!

Det märkte jag första gången jag satt bakom ratten på en 222.. Blev en rejäl powerslide i typ första kurvan, men jag höll kvar den på asfalten iallafall.

Luzen sa:
Ser ut som Båstnäs, inte alla bilder men några...
Jo några är från Båstnäs, otroligt vackert bilkyrkogård.

Raggamuffin sa:
Bilkyrkogården i Ryd är rätt läcker. Har man långt dit finns många foto på nätet.
Tagit hårt sista åren, på gott och ont. Naturen vinner alltid till slut.
Hade nästan glömt att det finns en vackert kyrkogård till så tack för påminnelsen, ska snart cykla dit!

Tomcaten sa:
Yonna: Fin Golf, den tycker jag du ska behålla.
Jag gör min bäst :) Golfen på första bilden har jag färgat själv och underligt nog har det lyckats bra för ett första försök. Tur också att de gamla handdukarna jag använde som rutaskydd var för tunna så sprayfärgen trängde in och då blev alla rutor rosa. Världen såg länge ut som en vackert rosaröd soluppgång :)

Kneecap sa:
ForesterGuy sa:
Du försöker bara trissa Yonna att starta en Youtubekanal... ;-)

Tjena!

Låter ju som en given hit, fatbikeäventyr och bilmek!
Om jag får följebil och mekhjälp (gärna sexy och manlig) då säger jag inte nej ;)

Det har nog defacto dött ut.
Köra på bana är kul, is ännu roligare, men bägge tar mer tid o pengar än det är värt.
Nu har jag flyttat till lägenhet igen och saknar såväl behov sommm garage för bruksbil o hobbybil.
Det här var den senaste. Ständigt med nåt som inte funkade men fantastisk att glida runt i och känna och se omkring sig när den funkade.

Bilagor

• WP_20171031_09_28_58_Pro.jpg
    WP_20171031_09_28_58_Pro.jpg
    533.4 KB · Besök: 165
Pajas sa:
kais01 sa:
Drosa sa:
Tänk om denna bil kunde bli verklighet en dag. Såå snygg.

den finns redan. fiat 127.
.

Gillar verkligen dessa 70- tals Fiater, min första bil var en röd Fiat 128 sportcoupe-72 som man borde sparat.
Den enda bil jag ägt med handgas.... undrar fortfarande när och hur den var tänkt att användas

Håller med, Fiat är snygga, har ’karaktär’, mina hittills : Fiat 1500 Juventus, Fiat 124 Special T, Fiat 127, Fiat Marea och nu denna, såå snygg!
BF8DF6C0-7E77-485E-98B0-6E8CF8D3C4B8.jpeg

båtbensbudet sa:
Jag ska plocka ut denna ur vinterdvalan om ngn vecka. Iaf om den startar .. spännande .)

Najs!

Bilintresse finns definitivt. Däremot går det på sparlåga när verkligheten kom ikapp med familj e t.c. Kör inte ens turboladdad Svenssonkombi utan förnuftig sugmotor på under två liter. (Nästa bil blir nog än mer ekonomisk). Gör egentligen inte så mycket då en bruksbil bara ska fungera och vara bekväm att färdas i.

Å andra sidan kompenserar jag det hela ganska bra med motorcykeln...

SGS sa:
båtbensbudet sa:
Jag ska plocka ut denna ur vinterdvalan om ngn vecka. Iaf om den startar .. spännande .)

Najs!

Bilintresse finns definitivt. Däremot går det på sparlåga när verkligheten kom ikapp med familj e t.c. Kör inte ens turboladdad Svenssonkombi utan förnuftig sugmotor på under två liter. (Nästa bil blir nog än mer ekonomisk). Gör egentligen inte så mycket då en bruksbil bara ska fungera och vara bekväm att färdas i.

Varför inte både ock:
SukkanFinalsprinten20163.jpg

MlarnRunt.JPG

Der Kaiser sa:
Köra på bana är kul, is ännu roligare, men bägge tar mer tid o pengar än det är värt.
Nu har jag flyttat till lägenhet igen och saknar såväl behov sommm garage för bruksbil o hobbybil.
Det här var den senaste. Ständigt med nåt som inte funkade men fantastisk att glida runt i och känna och se omkring sig när den funkade.
Fina hjul!
Är det en Subaru Rx Coupé?

GurraG sa:
SGS sa:
båtbensbudet sa:

Najs!

Varför inte både ock:

Schysst! Kul med så mycket motorintresse i tråden. Tycker alltid det är lite tråkigt när cyklar och motorer på något sätt förväntas stå i motsatsförhållande till varandra. Så ser inte alltid (t.o.m. sällan?) verkligheten ut, vilket denna tråd är ett tydligt tecken på.

team_hink_racing sa:
Der Kaiser sa:
Fina hjul!
Är det en Subaru Rx Coupé?

Neeej, det är ju en Subaru XT(glad turbo)!!! Med de ovanliga Peugeot-fälgarna som passar (fast just den bilen har rätt snygga och klart ovanliga 14" oem-fälgar)

Mer el (och bensin) Bästa bilen om man inte behöver vara fler än fyra. Har mätt i vinter 900mil på 130liter bensin. Nu är det tillräckligt varmt för att bli 0.0 liter bensin, exkluderat eventuella längre resor då.

20170923_172127.jpg

Hasse#7 sa:
Mer el (och bensin) Bästa bilen om man inte behöver vara fler än fyra. Har mätt i vinter 900mil på 130liter bensin. Nu är det tillräckligt varmt för att bli 0.0 liter bensin, exkluderat eventuella längre resor då.
Men då är det ju inte roligt längre, utan förbränningsmotor tappar bilen sin själ och reduceras till enbart ett transportmedel.

ooms sa:
Hasse#7 sa:
Men då är det ju inte roligt längre, utan förbränningsmotor tappar bilen sin själ och reduceras till enbart ett transportmedel.

Det finns ju en bensinmotor i även om effekten ligger elsidan. Jag vet inte om 100% vridmoment från noll varv, 0-60 km/h på 3 sekunder nästan ljudlöst är att klassa upplevelsen som själlös. Det får du förklara för de flesta får snarare en aha-upplevelse än att de somnar.

Hasse#7 sa:
ooms sa:
Hasse#7 sa:

Det finns ju en bensinmotor i även om effekten ligger elsidan. Jag vet inte om 100% vridmoment från noll varv, 0-60 km/h på 3 sekunder nästan ljudlöst är att klassa upplevelsen som själlös. Det får du förklara för de flesta får snarare en aha-upplevelse än att de somnar.
Problemet är ju att alla elmotorer beter sig så, samt att det just är ljudlöst.

Det här är min star. Observera att detta är 190E där Eét står för injektion så jag slapp förgasarn.

Nån gång kommer jag lyfta på huven för henne så får ni se lite roliga saker med som kostat $$$

Men som vanlig bil A till B i ur o skur så är det en av de absolut bästa ifrån den tids-epoken. Yonna är också med på ett hörn av tysk kvalitets-ritad och pålitlig personenwagen.

Bilagor

• 20190419_195320[1].jpg
    20190419_195320[1].jpg
    127.7 KB · Besök: 179
Tomcaten sa:
Noll kommentarer efter 3 timmar på happy. Det kan inte vara ett bra teckan för min låd-merca=)

Om jag skall vara ärlig var första tanken att Mercedes gick från outslitliga ökenskepp i Afrika till nyare generationer som vedervärdiga rostburkar med sargat rykte. Nu är ju inte din bil rostig så det går ju uppenbarligen att undvika. Hursomhelst försökte jag undvika att nämna det. Hur ser du på det, du som är mer kännare?

Tråden skall rimligen vara OT-märkt. Jag sa det tidigare men det gäller fortfarande.

Sorry Tomaten, jag önskar jag hade fel men har sett några rejält dyra Mercor rosta till skrot samtidigt som bra mycket mera budgetbilar som Fiat och Skoda överlevt dem.

Hasse#7 sa:
Tomcaten sa:
Noll kommentarer efter 3 timmar på happy. Det kan inte vara ett bra teckan för min låd-merca=)

Om jag skall vara ärlig var första tanken att Mercedes gick från outslitliga ökenskepp i Afrika till nyare generationer som vedervärdiga rostburkar med sargat rykte. Nu är ju inte din bil rostig så det går ju uppenbarligen att undvika. Hursomhelst försökte jag undvika att nämna det. Hur ser du på det, du som är mer kännare?

Jag förstår den du nu nämner och svaret som jag har för att komma ifrån det som blev ett vida känt problem för Mercedes kring millenie-skiftet är att man ska hålla sig till generationerna före år 2000 ca. Karosser som w123, w124, w126, w140, w201 för att nämna ett par av dessa. Är klimparna och idag kommer man över de för billiga slantar men vill man se och lukta en modern bil så har man nog svårt att bli bil-kompis med mig.

Tomcaten sa:
Hasse#7 sa:
Tomcaten sa:

Jag förstår den du nu nämner och svaret som jag har för att komma ifrån det som blev ett vida känt problem för Mercedes kring millenie-skiftet är att man ska hålla sig till generationerna före år 2000 ca. Karosser som w123, w124, w126, w140, w201 för att nämna ett par av dessa. Är klimparna och idag kommer man över de för billiga slantar men vill man se och lukta en modern bil så har man nog svårt att bli bil-kompis med mig.

Jag tycker bara att det var konstigt att ett premiummärke kunde slarva så med sitt varumärke. Har du en fin bil så är det ju bra. Jag gillar gamla bilar och traktorer trots att jag nu väljer el.

FD favoritbil. Försvann ur familjen för ett gäng år sedan. Att tiden gått märker jag på att grabben på bilden nu är 180+ och kör moppe. ?

Bilagor

• A75A5C69-A16E-44F6-B764-C6523DE5421F.jpeg
    A75A5C69-A16E-44F6-B764-C6523DE5421F.jpeg
    144.3 KB · Besök: 181
Senast ändrad:
Hasse#7 sa:
Tomcaten sa:
Hasse#7 sa:
Tomcaten sa:

Jag tycker bara att det var konstigt att ett premiummärke kunde slarva så med sitt varumärke. Har du en fin bil så är det ju bra. Jag gillar gamla bilar och traktorer trots att jag nu väljer el.

Uncle Bob från GM eller Chrysler blandade sig i och sade "yeah lets make som great cars together"

Tomcaten sa:
Det här är min star. Observera att detta är 190E där Eét står för injektion så jag slapp förgasarn.

Nån gång kommer jag lyfta på huven för henne så får ni se lite roliga saker med som kostat $$$

Men som vanlig bil A till B i ur o skur så är det en av de absolut bästa ifrån den tids-epoken. Yonna är också med på ett hörn av tysk kvalitets-ritad och pålitlig personenwagen.
I min ungdom drömde jag om 190E 2,3-16 (som väl senare blev 2,5-16) som en bil att ha "när jag blev stor". Nu har jag växt upp och kör BMW istället :-)

Tomcaten sa:
Hasse#7 sa:
Tomcaten sa:
Hasse#7 sa:
Tomcaten sa:

Uncle Bob från GM eller Chrysler blandade sig i och sade "yeah lets make som great cars together"

Jaha det förklarar en del. På jobbets parkering står en 9-5 med dekalen "Saab, born by jets. Killed by assholes, GM."

Hasse#7 sa:
Tomcaten sa:
Hasse#7 sa:
Tomcaten sa:
Hasse#7 sa:
Tomcaten sa:

Jaha det förklarar en del. På jobbets parkering står en 9-5 med dekalen "Saab, born by jets. Killed by assholes, GM."
Det må vara sant, men trots allt en välgärning av de där "rövhålen". Tycker jag :-)

en amerikanska är chef över citroën sedan några år. det har satt sina spår. förutser att märket kommer att tyna på svenska marknaden.

att ta bort gashydraulilen är en sak. tror man sedan att det skall gå att sälja bilar här utan strålkastartvätt har man inte riktig kontakt med verkligheten.

psa äger nu opel, gör samma miss där.

ooms sa:
Tomcaten sa:

I min ungdom drömde jag om 190E 2,3-16 (som väl senare blev 2,5-16) som en bil att ha "när jag blev stor". Nu har jag växt upp och kör BMW istället :-)
Vet du om det var någon speciell händelse som gjorde att det blev så? Har du pratat med någon om det?

Mercury.jpg

Jag har kört några tusen mil i en sådan här skuta. Synd att man ändrade accisreglerna när jag skulle iväg.
429:a, C6-låda, 4-portat och 9"-bakaxel = 850 $

Tomcaten sa:

Typiskt folk som åker BMW med stjärna i fronten att blanda ihop GM och Chrysler :)
Som bilintresserad med specialintresse av Mercedes runt dessa år så kan man ju tycka att du borde du ha koll på DaimlerChrysler.

Att sedan andra fortsätter diskussionen om GM utan att reagera på att GM inte haft så mycket att göra med MB:s kvalitetsbrister under dessa år är lite kul :)
Man skulle nog kunna sammanfatta det med att det var ganska turbulenta år för bilindustrin i stort.

kais01 sa:
en amerikanska är chef över citroën sedan några år. det har satt sina spår. förutser att märket kommer att tyna på svenska marknaden.

att ta bort gashydraulilen är en sak. tror man sedan att det skall gå att sälja bilar här utan strålkastartvätt har man inte riktig kontakt med verkligheten.

psa äger nu opel, gör samma miss där.
Precis som med Saab, inga bilmärken att sörja om de går i graven. Framförallt "sitt-o-träng", ren skit.

turbulensen som varit är inget mot vad som komma skall när elektrifiering först ska prövas och sedan förstås med sedvanlig mänsklig logik även det få bov-stämpel, sedan kanske bränslecell.

Tillbaka
Topp