Raggamuffin
Aktiv medlem
Bilintresse hos cyklister?
Nothing beats cubic inches?
Det är lite som mm fjädring.
Det är lite som mm fjädring.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jo, även en Audi är användbar. Sören Wesström EMK:Loftberg sa:Skulle kanske inte kalla det bilintresse, och i relation till övriga inlägg i tråden, kanske inte heller något särskilt extremt. Men hon har rullat på bra, och tagit mig på många fina resor under åren. Jag har dessutom fått lära mig pilla en hel del själv. Nu börjar hon krampaktigt försöka hålla sig kvar. Efter flytt till västkusten kom rost som ett brev på posten, och i sommar får vi se om det blir godkänt eller ej hos besiktningsmannen...
båtbensbudet sa:Tack, nja mer duoporte :)
Det är en Ghibli med lagom mkt hästar. I jäfmörelse med dagens bilar e det väl ingenting förvisso. Men den känns pigg. Den e väldigt sugen på att överstyra så man får se upp med högerfoten vilket gör den rolig att köra.
Jo några är från Båstnäs, otroligt vackert bilkyrkogård.Luzen sa:Ser ut som Båstnäs, inte alla bilder men några...
Hade nästan glömt att det finns en vackert kyrkogård till så tack för påminnelsen, ska snart cykla dit!Raggamuffin sa:Bilkyrkogården i Ryd är rätt läcker. Har man långt dit finns många foto på nätet.
Tagit hårt sista åren, på gott och ont. Naturen vinner alltid till slut.
Jag gör min bäst :) Golfen på första bilden har jag färgat själv och underligt nog har det lyckats bra för ett första försök. Tur också att de gamla handdukarna jag använde som rutaskydd var för tunna så sprayfärgen trängde in och då blev alla rutor rosa. Världen såg länge ut som en vackert rosaröd soluppgång :)Tomcaten sa:Yonna: Fin Golf, den tycker jag du ska behålla.
Om jag får följebil och mekhjälp (gärna sexy och manlig) då säger jag inte nej ;)Kneecap sa:ForesterGuy sa:Du försöker bara trissa Yonna att starta en Youtubekanal... ;-)
Tjena!
Låter ju som en given hit, fatbikeäventyr och bilmek!
Yonna sa:Hade nästan glömt att det finns en vackert kyrkogård till så tack för påminnelsen, ska snart cykla dit!Raggamuffin sa:Bilkyrkogården i Ryd är rätt läcker. Har man långt dit finns många foto på nätet.
Tagit hårt sista åren, på gott och ont. Naturen vinner alltid till slut.
RobbeS sa:Min drömbil är en riktigt stor Chevy pickup med en rejäl diesel V8:a. Någon dag kanske!
Pajas sa:kais01 sa:Drosa sa:Tänk om denna bil kunde bli verklighet en dag. Såå snygg.
den finns redan. fiat 127.
.
Gillar verkligen dessa 70- tals Fiater, min första bil var en röd Fiat 128 sportcoupe-72 som man borde sparat.
Den enda bil jag ägt med handgas.... undrar fortfarande när och hur den var tänkt att användas
båtbensbudet sa:Jag ska plocka ut denna ur vinterdvalan om ngn vecka. Iaf om den startar .. spännande .)
SGS sa:båtbensbudet sa:Jag ska plocka ut denna ur vinterdvalan om ngn vecka. Iaf om den startar .. spännande .)
Najs!
Bilintresse finns definitivt. Däremot går det på sparlåga när verkligheten kom ikapp med familj e t.c. Kör inte ens turboladdad Svenssonkombi utan förnuftig sugmotor på under två liter. (Nästa bil blir nog än mer ekonomisk). Gör egentligen inte så mycket då en bruksbil bara ska fungera och vara bekväm att färdas i.
Å andra sidan kompenserar jag det hela ganska bra med motorcykeln...
Fina hjul!Der Kaiser sa:Det har nog defacto dött ut.
Köra på bana är kul, is ännu roligare, men bägge tar mer tid o pengar än det är värt.
Nu har jag flyttat till lägenhet igen och saknar såväl behov sommm garage för bruksbil o hobbybil.
Det här var den senaste. Ständigt med nåt som inte funkade men fantastisk att glida runt i och känna och se omkring sig när den funkade.
Drosa sa:Sådan mcåkare krävfa sådan jycke!
GurraG sa:SGS sa:båtbensbudet sa:Jag ska plocka ut denna ur vinterdvalan om ngn vecka. Iaf om den startar .. spännande .)
Najs!
Bilintresse finns definitivt. Däremot går det på sparlåga när verkligheten kom ikapp med familj e t.c. Kör inte ens turboladdad Svenssonkombi utan förnuftig sugmotor på under två liter. (Nästa bil blir nog än mer ekonomisk). Gör egentligen inte så mycket då en bruksbil bara ska fungera och vara bekväm att färdas i.
Å andra sidan kompenserar jag det hela ganska bra med motorcykeln...
Varför inte både ock:
team_hink_racing sa:Fina hjul!Der Kaiser sa:Det har nog defacto dött ut.
Köra på bana är kul, is ännu roligare, men bägge tar mer tid o pengar än det är värt.
Nu har jag flyttat till lägenhet igen och saknar såväl behov sommm garage för bruksbil o hobbybil.
Det här var den senaste. Ständigt med nåt som inte funkade men fantastisk att glida runt i och känna och se omkring sig när den funkade.
Är det en Subaru Rx Coupé?
Men då är det ju inte roligt längre, utan förbränningsmotor tappar bilen sin själ och reduceras till enbart ett transportmedel.Hasse#7 sa:Mer el (och bensin) Bästa bilen om man inte behöver vara fler än fyra. Har mätt i vinter 900mil på 130liter bensin. Nu är det tillräckligt varmt för att bli 0.0 liter bensin, exkluderat eventuella längre resor då.
ooms sa:Men då är det ju inte roligt längre, utan förbränningsmotor tappar bilen sin själ och reduceras till enbart ett transportmedel.Hasse#7 sa:Mer el (och bensin) Bästa bilen om man inte behöver vara fler än fyra. Har mätt i vinter 900mil på 130liter bensin. Nu är det tillräckligt varmt för att bli 0.0 liter bensin, exkluderat eventuella längre resor då.
Problemet är ju att alla elmotorer beter sig så, samt att det just är ljudlöst.Hasse#7 sa:ooms sa:Men då är det ju inte roligt längre, utan förbränningsmotor tappar bilen sin själ och reduceras till enbart ett transportmedel.Hasse#7 sa:Mer el (och bensin) Bästa bilen om man inte behöver vara fler än fyra. Har mätt i vinter 900mil på 130liter bensin. Nu är det tillräckligt varmt för att bli 0.0 liter bensin, exkluderat eventuella längre resor då.
Det finns ju en bensinmotor i även om effekten ligger elsidan. Jag vet inte om 100% vridmoment från noll varv, 0-60 km/h på 3 sekunder nästan ljudlöst är att klassa upplevelsen som själlös. Det får du förklara för de flesta får snarare en aha-upplevelse än att de somnar.
Sats 2: Människor saknar förgasare.Raggamuffin sa:Sats 1: Allt utan förgasare saknar själ.
Tomcaten sa:Noll kommentarer efter 3 timmar på happy. Det kan inte vara ett bra teckan för min låd-merca=)
Hasse#7 sa:Tomcaten sa:Noll kommentarer efter 3 timmar på happy. Det kan inte vara ett bra teckan för min låd-merca=)
Om jag skall vara ärlig var första tanken att Mercedes gick från outslitliga ökenskepp i Afrika till nyare generationer som vedervärdiga rostburkar med sargat rykte. Nu är ju inte din bil rostig så det går ju uppenbarligen att undvika. Hursomhelst försökte jag undvika att nämna det. Hur ser du på det, du som är mer kännare?
Tomcaten sa:Hasse#7 sa:Tomcaten sa:Noll kommentarer efter 3 timmar på happy. Det kan inte vara ett bra teckan för min låd-merca=)
Om jag skall vara ärlig var första tanken att Mercedes gick från outslitliga ökenskepp i Afrika till nyare generationer som vedervärdiga rostburkar med sargat rykte. Nu är ju inte din bil rostig så det går ju uppenbarligen att undvika. Hursomhelst försökte jag undvika att nämna det. Hur ser du på det, du som är mer kännare?
Jag förstår den du nu nämner och svaret som jag har för att komma ifrån det som blev ett vida känt problem för Mercedes kring millenie-skiftet är att man ska hålla sig till generationerna före år 2000 ca. Karosser som w123, w124, w126, w140, w201 för att nämna ett par av dessa. Är klimparna och idag kommer man över de för billiga slantar men vill man se och lukta en modern bil så har man nog svårt att bli bil-kompis med mig.
Hasse#7 sa:Tomcaten sa:Hasse#7 sa:Tomcaten sa:Noll kommentarer efter 3 timmar på happy. Det kan inte vara ett bra teckan för min låd-merca=)
Jag förstår den du nu nämner och svaret som jag har för att komma ifrån det som blev ett vida känt problem för Mercedes kring millenie-skiftet är att man ska hålla sig till generationerna före år 2000 ca. Karosser som w123, w124, w126, w140, w201 för att nämna ett par av dessa. Är klimparna och idag kommer man över de för billiga slantar men vill man se och lukta en modern bil så har man nog svårt att bli bil-kompis med mig.
Jag tycker bara att det var konstigt att ett premiummärke kunde slarva så med sitt varumärke. Har du en fin bil så är det ju bra. Jag gillar gamla bilar och traktorer trots att jag nu väljer el.
I min ungdom drömde jag om 190E 2,3-16 (som väl senare blev 2,5-16) som en bil att ha "när jag blev stor". Nu har jag växt upp och kör BMW istället :-)Tomcaten sa:Det här är min star. Observera att detta är 190E där Eét står för injektion så jag slapp förgasarn.
Nån gång kommer jag lyfta på huven för henne så får ni se lite roliga saker med som kostat $$$
Men som vanlig bil A till B i ur o skur så är det en av de absolut bästa ifrån den tids-epoken. Yonna är också med på ett hörn av tysk kvalitets-ritad och pålitlig personenwagen.
Tomcaten sa:Hasse#7 sa:Tomcaten sa:Hasse#7 sa:Tomcaten sa:Noll kommentarer efter 3 timmar på happy. Det kan inte vara ett bra teckan för min låd-merca=)
Jag tycker bara att det var konstigt att ett premiummärke kunde slarva så med sitt varumärke. Har du en fin bil så är det ju bra. Jag gillar gamla bilar och traktorer trots att jag nu väljer el.
Uncle Bob från GM eller Chrysler blandade sig i och sade "yeah lets make som great cars together"
Det må vara sant, men trots allt en välgärning av de där "rövhålen". Tycker jag :-)Hasse#7 sa:Tomcaten sa:Hasse#7 sa:Tomcaten sa:Hasse#7 sa:Tomcaten sa:Noll kommentarer efter 3 timmar på happy. Det kan inte vara ett bra teckan för min låd-merca=)
Uncle Bob från GM eller Chrysler blandade sig i och sade "yeah lets make som great cars together"
Jaha det förklarar en del. På jobbets parkering står en 9-5 med dekalen "Saab, born by jets. Killed by assholes, GM."
Vet du om det var någon speciell händelse som gjorde att det blev så? Har du pratat med någon om det?ooms sa:I min ungdom drömde jag om 190E 2,3-16 (som väl senare blev 2,5-16) som en bil att ha "när jag blev stor". Nu har jag växt upp och kör BMW istället :-)Tomcaten sa:Det här är min star. Observera att detta är 190E där Eét står för injektion så jag slapp förgasarn.
Nån gång kommer jag lyfta på huven för henne så får ni se lite roliga saker med som kostat $$$
Men som vanlig bil A till B i ur o skur så är det en av de absolut bästa ifrån den tids-epoken. Yonna är också med på ett hörn av tysk kvalitets-ritad och pålitlig personenwagen.
Tomcaten sa:Uncle Bob från GM eller Chrysler blandade sig i och sade "yeah lets make som great cars together"
Precis som med Saab, inga bilmärken att sörja om de går i graven. Framförallt "sitt-o-träng", ren skit.kais01 sa:en amerikanska är chef över citroën sedan några år. det har satt sina spår. förutser att märket kommer att tyna på svenska marknaden.
att ta bort gashydraulilen är en sak. tror man sedan att det skall gå att sälja bilar här utan strålkastartvätt har man inte riktig kontakt med verkligheten.
psa äger nu opel, gör samma miss där.