Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Miss Lycka sa:Arbetet som chaufför.
e120guru sa:Vadå orsakade cykelolycka...? Bilisten var väl själv inblandad? Och vadå olycka? Det är väl inte olycka om det är med uppsåt?
"Anders Breijvik orsakade explosionsolycka i Oslo" skulle man ju knappast skriva
Mooshie sa:e120guru sa:Vadå orsakade cykelolycka...? Bilisten var väl själv inblandad? Och vadå olycka? Det är väl inte olycka om det är med uppsåt?
"Anders Breijvik orsakade explosionsolycka i Oslo" skulle man ju knappast skriva
"Vårdslöshet med automatvapen"?
Konkret sa:Mooshie sa:e120guru sa:Vadå orsakade cykelolycka...? Bilisten var väl själv inblandad? Och vadå olycka? Det är väl inte olycka om det är med uppsåt?
"Vårdslöshet med automatvapen"?
Han hade halv-automat väl?
1888 sa:Jag tror iof att han aldrig gör om det.
Men som sagt, jag försvarar honom inte.
landen sa:1888 sa:Jag tror iof att han aldrig gör om det.
Eller så är han en rätt farlig typ som har problem med att hantera sina aggressioner både nu och i framtiden.
1888 sa:Jag tror iof att han aldrig gör om det.
martinsit sa:Känns inte heller så tryggt att han för Jinert kanske kör tunghanteringsuppdrag åt säkerhetsklassade kärnkraftverket i Oskarshamn.
Jag hoppas ägaren och grundaren Sven Jinert har helt andra värderingar i sin företagskultur. Då brottet, enligt mig, ligger nära hans yrkesutövning så kommer inte jag anlita Jinert framledes tills ärendet hanterats på tillfredsställande sätt av företagsledningen.
fritz68x sa:Jag gjorde en tilläggsanmälan då jag tyckte att vårdslöshet i trafik var alldeles för lindrigt, jag anmälde killen även för dråpförsök alt grovmisshandel alt vållande till kroppsskada. Kanske han (och andra bilister) kan lära sig att de riskerar tuffa anmälningar mot sig vid dylikt agerande.
/Fritz
JLarsson sa:fritz68x sa:Jag gjorde en tilläggsanmälan då jag tyckte att vårdslöshet i trafik var alldeles för lindrigt, jag anmälde killen även för dråpförsök alt grovmisshandel alt vållande till kroppsskada. Kanske han (och andra bilister) kan lära sig att de riskerar tuffa anmälningar mot sig vid dylikt agerande.
/Fritz
Var du med?
fritz68x sa:JLarsson sa:fritz68x sa:Jag gjorde en tilläggsanmälan då jag tyckte att vårdslöshet i trafik var alldeles för lindrigt, jag anmälde killen även för dråpförsök alt grovmisshandel alt vållande till kroppsskada. Kanske han (och andra bilister) kan lära sig att de riskerar tuffa anmälningar mot sig vid dylikt agerande.
/Fritz
Var du med?
Behövs inte, du kan själv göra anmälningar samt att i vissa fall så ska polis alt åklagare göra ett s.k. allmänt åtal som skall användas om offret kanske inte vill göra en anmälan eller att offer saknas. m.m. Jag utgick från vad som framkommit i artiklar och när killen med berått mod gör som han gjorde så skall det jämställas med de åtalspunkterna som jag anmälde honom för. Hade det varit en polis som blivit utsatt för liknande hade det per automatik blivit mord alt dråpförsök. Vilket det finns många historiska fall om, har själv varit med om detta under mina 5 år som Väktare/OV i Stockholm i ungdomens glada dagar.
//Fritz