sebastian_nurmela
Aktiv medlem
Billig cx med hydrauliska bromsar
Min White cx pro 16 vart stulen, så nu söker jag efter något liknade. Årets White modell är ju betydligt sämre specad så den går bort.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill sälja min giant bara för att köpa den där. :( tror min tcx slr 2 väger 10 eller 11 med pedaler.Trailarn sa:Har du storlek 54 så har dessa en grym cykel inne till 40% rea....
En bmc CXA01
http://m.blocket.se/lund/BMC_Crossmachine_cxa_01_2016_40__rabatt_67588083.htm?ca=11&w=3
NickPick sa:Jag vill sälja min giant bara för att köpa den där. :( tror min tcx slr 2 i m/l väger 10.2kglutan pedaler.Trailarn sa:Har du storlek 54 så har dessa en grym cykel inne till 40% rea....
En bmc CXA01
http://m.blocket.se/lund/BMC_Crossmachine_cxa_01_2016_40__rabatt_67588083.htm?ca=11&w=3
sebastian_nurmela sa:Problemet är väl att man måste åka till staffanstorp för att hämta den? Sen så ser jag inte var det står att det är en 54? Bara vad en 54 väger och text och bild är ju rippad från nätet...
Trailarn sa:Har du storlek 54 så har dessa en grym cykel inne till 40% rea....
En bmc CXA01
sebastian_nurmela sa:Min White cx pro 16 vart stulen, så nu söker jag efter något liknade. Årets White modell är ju betydligt sämre specad så den går bort.
Bele sa:Trailarn sa:Har du storlek 54 så har dessa en grym cykel inne till 40% rea....
En bmc CXA01
Läge för lite mer kritiskt tänkande? Cykeln säljs av Returhuset.i befintligt skick. Det handlar alltså knappast om någon ny cykel med garanti. En snabb titt på deras hemsida ger snabbt en bild av omfattningen på deras "cykelavdelning" och övrigt sortiment. Bortsett från att de friskriver sig från ansvar så har de sannolikt varken kompetens eller intresse av cyklar. Det finns sannolikt också ett skäl till att cykeln har hamnat hos RETURhuset.
Strumbeck sa:Jag är ute i samma ärende, söker prisvärd cX eller gravel bike.
sospikey: enligt ett omdöme om Eastway:en hade den lite problem när man skulle trampa. Ngt du upplevt?
Man märker väldigt väl av de där 2,5mm bredare som "alla" skivbromsade är.Sospikey sa:. Kedjestagen är lite lustigt utsvängda och om man har stora fötter/skor märks det.
Strumbeck sa:Det som gör mig nervös är väl att jag är _helt_ oteknisk, om nåt inte funkar kommer jag inte kunna åtgärda det, lämna tillbaka etc. Om den passar mig. Men din erfarenhet är att det funkar bra eller?
Sospikey sa:Strumbeck sa:Det som gör mig nervös är väl att jag är _helt_ oteknisk, om nåt inte funkar kommer jag inte kunna åtgärda det, lämna tillbaka etc. Om den passar mig. Men din erfarenhet är att det funkar bra eller?
Jag skruvar allting själv så för mig var/är det inga problem att köpa en postorderhoj. Du måste fundera själv om du är beredd att lära dig, har en handlare på orten som skruvar på din importerade hoj eller bita i det sura äpplet och köpa en (dyrare) hoj av en lokal handlare.
Själva köpet gick smidigt, fick hojen på 5 dagar från beställning. Bara att skruva dit sadel och hjul. Man får till och med lite småverktyg med i lådan för detta. Hojen var välbyggd och leveransjusterad. Tycker Wiggle var ok att ha att göra med. De hade repat sadelstolpen så den var lite ful långt ned, jag fick en presentcheck på 300 spänn som plåster på såret.
Mycket för pengen!calleking sa:Nu är det ju ingen CX men jag köpte en Jamis Renegade Expert från Evans. Den var nedsatt till £1238 och kom dessutom med hydrauliska skivbromsar. Plats för 40mm däck, skärmar, 3 flaskor, väskor osv. Har bränt runt på grusvägar, enklare single track och asfalt. Så länge det inte är allt för stökigt så funkar det att vevpartiet inte sitter lika högt som på en CX. Kommer ha hojen till träning och pendling till viss mån. Måste säga att jag är väldigt nöjd med hojen som ett komplement till min Aeroad.
Foss sa:Det spelar ingen roll vad din cykel kostade, försäkringsbolaget ersätter motsvarande cykel. Dvs hade du mekaniska bromsar och 105 på en alu-ram så är det det dom kommer ersätta.
Foss sa:Det spelar ingen roll vad din cykel kostade, försäkringsbolaget ersätter motsvarande cykel. Dvs hade du mekaniska bromsar och 105 på en alu-ram så är det det dom kommer ersätta.
LX sa:Foss sa:Det spelar ingen roll vad din cykel kostade, försäkringsbolaget ersätter motsvarande cykel. Dvs hade du mekaniska bromsar och 105 på en alu-ram så är det det dom kommer ersätta.
Nu har jag inte hört något från Länsförsäkringar ännu, men jag tror att det blir svårt att argumentera för att försäkringsvärdet är över 10k om de inte är väldigt insatta i Shimanos tämligen överkomplicerade produktflora. Däremot borde man kunna argumentera för just 10k snarare än 7,5k, eftersom det var ett tillfälligt erbjudande och årets modell med samma namn kostar 10k, och det normalpriset dessutom står på kvittot i mitt fall.