McAdam
Aktiv medlem
Billig triathloncykel - bedrar snålheten visheten?
Jag har börjat sukta efter en tempo/triathloncykel, men inser ju redan nu att jag inte kommer använda den så mycket. Därför, om det ska bli någon cykel, så får det bli en billig. Har kollat en del på begagnat men tycker generellt att just tempocyklar är övervärderade. Dessutom finns det inte så många av dem så det kan nog vara lite knepigt att hitta någon lämplig cykel inom rimligt avstånd.
Är det någon som har en uppfattning om de lite billigare tempocyklarna, typ Felt B16, Planet x Exocet, Ridley Chronus osv? De jag räknade upp ligger alla omkring 16 000 kr, och är väl ungefär max vad jag vill betala. Är det ok cyklar eller kommer jag ångra att jag inte la till lite och köpte en "riktig" cykel direkt?
Är det någon som har en uppfattning om de lite billigare tempocyklarna, typ Felt B16, Planet x Exocet, Ridley Chronus osv? De jag räknade upp ligger alla omkring 16 000 kr, och är väl ungefär max vad jag vill betala. Är det ok cyklar eller kommer jag ångra att jag inte la till lite och köpte en "riktig" cykel direkt?