Biltema pumpen med manometer?

Spara slantarna, det där är en skitpump. Om den mot förmodan visar rätt tryck lär något gå sönder ändå förr eller senare, troligen förr.

Har haft min i över två år. Funkar perfekt fortfarande. Vet dock ej hur exakt tryck det är då jag aldrig gämfört. Men inga däck har sprängts ännu iallafall. Så nån skit pump är det inte. Snarare prisvärd.

Jag har haft den pumpen i mer än fem år, funkar lika bra nu som när jag köpte den. Visar samma tryck som min gaffelpump när jag kontrollmätte däcken för en månad sen.

Köp.

AddeN skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har haft den pumpen i mer än fem år, funkar
> lika bra nu som när jag köpte den. Visar samma
> tryck som min gaffelpump när jag kontrollmätte
> däcken för en månad sen.
>
> Köp.

Vad använder man för adapter för gaffelpump till Prestaventiler?

Jag har en sådan på landet, dvs den används inte så ofta.
Men jag har haft den i flera år, minst fem, och när jag har använt den har den fungerat utan problem varje gång.

/Håkan

Luzen skrev:
> AddeN skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har haft den pumpen i mer än fem år,
> funkar
> > lika bra nu som när jag köpte den. Visar
> samma
> > tryck som min gaffelpump när jag
> kontrollmätte
> > däcken för en månad sen.
> >
> > Köp.
>
>
> Vad använder man för adapter för gaffelpump
> till Prestaventiler?

Med min rock shox följde det med en liten en man gängar in i schradern.. Typ!

Jag har två av dessa pumpar (glömde den första hos mina päron i Skåne, fick köpa en ny hemma) och tycker att de fungerat felfritt. Inga problem att pumpa upp till 8 bar iaf, högre kör jag inte med kanttråd. Definitivt värda pengarna.

Jag har också en och är väldigt nöjd med den. Vet inte hur exakt den är dock. Har pumpat upp till 6 bar utan problem. Tycker att den ger ett stabilt och bra intryck och skulle beskriva den som prisvärd. Har dessutom en minipump från biltema med samma typ av huvud och den börjar närma sig tio år nu och fungerar utan problem.

Har den enkla modellen av svart plast utan mätare när jag är ute. Funkar bättre än motsvarande små dyrpumpar jag köpt hos cykelhandlarna.

Hemma är det däremot bra att ha en rejääl och pålitlig golvpump. Där skulle jag låta det kosta.

Kan bara instämma med tidigare inlägg. Inne på fjärde året (frekvent användning) med min utan bekymmer, pumpar 7 Bar obehindrat. Jag är kritisk till B-tema men detta var prisvärt.

Luzen skrev:
> AddeN skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har haft den pumpen i mer än fem år,
> funkar
> > lika bra nu som när jag köpte den. Visar
> samma
> > tryck som min gaffelpump när jag
> kontrollmätte
> > däcken för en månad sen.
> >
> > Köp.
>
>
> Vad använder man för adapter för gaffelpump
> till Prestaventiler?

??
Varför skulle jag vilja använda prestaventiler om det inte är nödvändigt? ;)

Min pump höll i ca 4 år, det var slangen mellan munstycket och cylindern som havererade med hundratals små sprickor. Så den åkte på tippen.
Ett tips är kanske att köpa Lidls fotpump för 70 kr, börjar säljas påtorsdag.

har haft min i 4 år och funkat klockrent upp till iaf 9-10bar
tycker det bästa e munstycket som funkar på något magist vis till både schrader o presta utan att skruva om något ? samt dunlopp med den lilla adaptern
har även en känsla att manometern visar vad andras pumpar visar...

När vi ändå är inne på pumpar, varför är det så många som kallar golvpumpar för fotpumpar?
En fotpump:
27-515_l.jpg

En golvpump:
floor-drive.jpg

Tack.

Jag tror ni blandar ihop Biltemas golvpumpar, toppmodellen för 199kr är ju ny för 2012 tror jag och den skaffade jag i våras. Funktionen på ventilhuvudet är det bästa jag upplevt och ja den visar rätt tryck. Den ser tråkig ut, men den känns lika bra som de dyraste märkes golvpumparna.

Vet inte om det är samma men jag har en från fultema med manometer och den fungerar fint, om man inte glömmer den ute över vintern...

Om manometern visar rätt vet jag inte men den visar åtminstone samma som en snordyr manometer från Pro.

/Freddo

äger en sån sedan 2 år. instämmer i kören med andra ägare; den fungerar klanderfritt.
Och för det priset så gör det inte sååå mycket om den havererar efter ett par år.

jag köpte min finpump från Biltema för 2 år sedan. Den är ruskigt lik den på bilden men reservation anslutningen till ventilen.

Den fyller definitivt grundkriteriet. Pumpar upp mina däck.

Dock är jag tveksam på manometerfunktionen på mitt exemplar. Kan det vara rimligt att jag kör med 0,6 bar utan genomslag på ett par NN 2,4?
Hursomhelst, om manometern är skum, så verkar den i alla fall hålla sig lika skum hela tiden eftersom det klassiska tumgreppet visar samma från gång till gång.

Biltemas golvpump för 199: är kass, Class Ohlsons gplvpump är kass, pratar av egen erfarenhet efter att ha testat bägge två. Satsa istället på en pump som man skruvar in till valven. Det gjorde jag. Altt annat är bortkastade pengar.

Jag har haft 199kr-varianten i flera år. Fungerar bra och trycker stämmer överrens med en dyrare pump jag köpte på CC.. Tycker att detta är en av få biltema-produkter som helt klart är värd pengarna!

Jag har biltemavarianten. Har haft den i ca 2 år och den har alltid funkat helt felfritt. Munstycket tar både shraeder och presta-ventil, och adapter för dunlop.ventil följer med. Pumpat upp till 9 bar utan problem och manometern visar rätt tryck. Jag är jättenöjd med pumpen och kan bara ge tummen upp.

Likaså jag är oerhört nöjd med min Biltema pump!
Pumpar mina 120 psi utan bekymmer. Manometerna stämmer mot andra bekantas "fin-pumpar". Har hållt ihop helt utan underhåll eller särskilld omtanke i flera år.

De som säger att den är skräp har antingen haft en sanslös otur, eller (mer troligt) aldrig använt en själv.

Har dock haft en annan golvpump från Biltema som var synnerligen värdelös. Den kostade typ 49 pix och funkade riktigt dåligt till allt annat än att pumpa fotbollar... Är det en sådan som folks "kompisar" köpt och berättat om så är det inte märkligt att betyget blir lågt, men "toppmodellen" är svårslagen i kvalité per krona, det kan jag garantera!

har haft min BT pump ca4 år funkar problemfit, men är lite osäker på manometern tror den visar ca1bar förlite, men vet man om det så är det väl sikt samma

brummeln skrev:
> Varför inte gå all in med en
> http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Tillbehor/Pu
> mpar/Handpump-aluminium-27516/
> för 49:90, funkat utmärkt i 4 säsonger, i vart
> fall för MTB, aldrig fyllt några
> landsvägsdäck.
> Men det är klart, 2 bar i däcken från en 49
> kronors pump är ju inte samma grej som 2 bar i
> däcken från en 499 kronors pump, speciellt inte
> om man har jättedyra slangar. :)

Den där pumpen har riktigt risig kvalitet. Min första höll bara ett år innan den blev platt och den andra höll tre år innan slangen gick av.

HåkanC skrev:
> Även om jag är nöjd med min Biltema-pump skulle
> jag utan att tveka köpa den här för 300:-
> http://www.xxl.se/cykel/cykeltillbehor/pumpar/renn
> kopressor-fotpump-1068596
>
> Jag har båda själv, Biltema-pumpen på landet
> och SKS-pumpen hemma.
>
>
> /Håkan
>
SKS:en är en RIKTIGT bra pump. T.o.m. min fru, som inte kan se skillnaden på en Biltemahoj och en 50kkr Scott, sa häromveckan när hon pumpade sin egen cykel: "Vilken jättebra cykelpump du köpt"

Köpte Lidlpumpen idag, fick den inte att funka alls med prestaventil efter många försök, schraderventil funkade ok tyckte man fick ta i bra mycket för att få i nån luft ingen smooth känsla heller direkt. Ska ge prestaventilen en chans till senare, annars blir det retur.

Jag har sådan biltemapump ståendes på jobbet. Den fungerar hur bra som helst och jag är faktiskt mer nöjd med känslan i den än min SKS Rennkompressor.

Det står inte ens biltema på den så köp och var nöjd!

Tillbaka
Topp