Biltema trainer

Biltema trainer
Linnex:

Snälla, lägg ut vad du tyckte om biltema trainern så att vi andra har chans att träna under slasksäsongen=).
Väntar med spänning och oroar mig för att de säljer slut innan jag vet om den är köpvärd eller inte.

Hur är tex motståndet, stabiliteten och framförallt ljudnivån????

Tack på förhand
lgh+trainer=sant?????

Biltema trainer
Vatusan. Mitt inlägg k*kade ur när jag tryckte förhandsgranska. En gång till då...

Införskaffade idag en Biltema-trainer ´a 698 kr + ett liggunderlag för 39,90 att placera den på. Hämtade cykeln på vinden och placerade alltsammans framför datorn för att kunna se fulfilm samtidigt som jag brände min första timme.

Det är mitt omdöme efter en timmes körning:

Funktionalitet:
Cykel placeras på trainer. Du trampar. Trainer gör motstånd.
Precis vad som behövs. Lull-lull: Ställbart mostånd, vikbar för "enkel placering under sängen" som dom skulle sagt på TV-shop.
Behövs det mer än så? Knappast...

Ljudnivå:
Tillräckligt högt för att behöva höja filmljudet lite över det jag brukar ha. Tillräckligt lågt för att inte vara störande för mig eller grannar.

Pris:
500 billigare än motsvarande på cyclecomponents http://www.cyclecomponents.com/cgi-...=&btg=&visa=1-30&Sort=Beskr&avd=5&Kampanj_ID= är väl mer än okej?

Slutsats:
Prisvärt köp!

Brasklapp:
Jag har ingen som helst tidigare erfarenhet av trainers. Det är möjligt att jag missat någon uppenbar brist.

Brasklapp 2:
Tänk efter före du spenderar din surt förvärvade slantar på något så trist. Att cykla utan att komma någon stans är nog bland det tråkigaste och meningslösaste som finns. Inte ens söta flickor att vila ögonen på som på spinningpassen...

Alternativt köp:
Dubbdäck till MTBn. Lite dyrare, mycket roligare och mycket skitigare (så länge som snön envisas med att töa bort hela tiden).

Tillbaka
Topp