Biltemas bromsrengöring - lika effektiv som CRC Brakleen?

Håller med föregående talare. Hade problem med bromsarna på bilen ett tag och som jag minns det från ett bilforum så ska BTs vara lika bra som CRCs.

Liten brasklapp, BT ändrar ibland sina recept/leverantörer så det kan vara yesterdays news.

Håller med föregående talare. Hade problem med bromsarna på bilen ett tag och som jag minns det från ett bilforum så ska BTs vara lika bra som CRCs.

Liten brasklapp, BT ändrar ibland sina recept/leverantörer så det kan vara yesterdays news.

Brasklappen är i högsta grad relevant och ett problem med att handla hos dem.

Jag upplever att drivgasen tar slut innan vätskan i BTs, det händer ofta. Beroende på hur många man gör av med i månaden är det ett problem eller ej.

Jag köper lådor med CRC från mapodo.de istället.

Jag har inte märkt det problemet heller.
Annars kan ni köra detta:
36-4554_xl_1.jpg20-579_xl_1.jpg

Tjena!

Köpte bara Swedols innan. Sen råkade jag köpa en flaska CRC Bräkleen Pro och sen var det kört. Dyr som skam men ruskigt effektiv och lämnar verkligen inga rester alls.

Så sant, så sant.

Hade en geting surrandes runt i garaget och i ren desperation grep jag efter något... Som råkade vara biltemas bromsrengöring. Splash. Lo and behold, getingjäveln frös i luften och trillade ned, stendöd. Direkt. Wow.
Det var de blå flaskorna vill jag minnas.

Sen ändrades de till gula, men same same tänkte jag, när jag skulle ha ihjäl ett helt getingbo. Så jävla effektivt som det är så kommer de väl kola direkt, allesamman. Sagt och gjort, sprayade in i boet med gula flaskan, och till min förvåning dog de inte utan det började surra och ha sig där inne, och de började komma ut. Tur det inte var ett så stort bo. ?

Så ja, de ändrar receptet ibland.

Så sant, så sant.

Hade en geting surrandes runt i garaget och i ren desperation grep jag efter något... Som råkade vara biltemas bromsrengöring. Splash. Lo and behold, getingjäveln frös i luften och trillade ned, stendöd. Direkt. Wow.

Sen ändrades de till gula, men same same tänkte jag, när jag skulle ha ihjäl ett helt getingbo. Så jävla effektivt som det är så kommer de väl kola direkt, allesamman. Sagt och gjort, sprayade in i boet med gula flaskan, och till min förvåning dog de inte utan det började surra och ha sig där inne, och de började komma ut. Tur det inte var ett så stort bo. ?

Jag brukar oftast låta getingar vara (förutom om boet sitter olägligt till, ur mitt perspektiv som människa), men ibland slår jag ihjäl dom med en flugsmälla. Same same tänkte jag och slog till bromsarna med flugsmällan, men det hände inte ett jävla skit! Är det receptet på flugsmällan som ändrats eller vad gör jag för fel?

Så sant, så sant.

Tips till nästa gång...dammsugare med långt rör..röret mot öppningen och sen på med dammsugaren
Man får dock köra dammsugaren en stund och påsen bör inte vara tom.....

Så sant, så sant.

Biltemas bromsrengöring kommer från CRC.
Likaså deras multispray.
Jag har själv sett att det står CRC på kartongen de fyller på hyllorna från.

Biltemas bromsrengöring kommer från CRC.
Likaså deras multispray.
Jag har själv sett att det står CRC på kartongen de fyller på hyllorna från.

CRC gör många saker, de kan tex göra bra och dålig bromsrengöring och sälja dem med olika text.

Som tidigare nämnt så allt som brandas som t ex Biltemas grejer så ändras de efterhand hela tiden.

Det finns en uppsjö av olika bromsrengörningar, jag har hunnit pröva flera. Biltemas också.

Det där med att drivgasen tar slut före vätskan kan jag intyga har varit ett problem på mina CRC burkar.

Nu har jag köpt storpack (24 burkar) från en annan leverantör, och där är det fan rejäl fart i drivgasen och flaskorna blir tomma.

Jag upplever den varken bättre eller sämre än någon av de andra, men jag fick en ganska obehaglig kroppslig upplevelse efter att ha använt en större mängd av denna produkt i ett garage utan att öppna portarna.

Tänker det är lika för alla typerna kanske, men inget jag uppevt förut.

Detta är 500ml och man kommer undan på kanske 40-50:-/burken om man har tur.

Annars är det ju billigt med CRC om man orkar leta: (49:- burken, rea)
CRC bromsrens

//K

Bilagor

• bromsreng.jpg
    bromsreng.jpg
    235.3 KB · Besök: 99
Biltema har en väldigt koncentrerad stråle, så burken tar slut extremt fort (utan att göra det renare) är min erfarenhet.

Och dessutom är det inte speciellt billig ?.

Jag använder Biltemas bromsrengöring till typ ALLT. Eller ja... ni fattar.
Köper 6st i taget så att jag alltid har på hyllan. Har förbrukat ganska många genom åren.
Jag har då aldrig fått slut på gas innan vätska.
Ang. förbrukning etc. Oftast sprayar jag på trasa, sen torkar. Funkar bättre än rätt på i många fall.
Som gammal "graffare" så har jag en uppsättning med olika caps med olika spridning och flöde. Så har en flaska med finare dimma när man torkar större ytor.

Tillbaka
Topp