Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Pfaff sa:Funkar alldeles ypperligt med SPD-pedaler.
Och passande skor har du ju redan....
Micke J sa:Pfaff sa:Funkar alldeles ypperligt med SPD-pedaler.
Och passande skor har du ju redan....
? Det låter ju ekonomiskt fördelaktigt. Men vet inte hur bra racer och Specialized 2FO passar ihop?
hm sa:Spd sl är överlägset på lvg .
Köp ett par Shimano som matchar gruppen som cykeln i övrigt har
Skogling sa:hm sa:Spd sl är överlägset på lvg .
Köp ett par Shimano som matchar gruppen som cykeln i övrigt har
+1
Stuvarn sa:Jag kör med SPD på racer å det funkar mkt bra!
Pedal: Shimano PD-A600SPD
Skor: Shimano XC70
SPD-SL ger bättre " stöd/tryck" jmf med KéO.emmer sa:köp 3-punktspjuck och KEO-pedaler så blir det bättre stöd/tryck.
Internet påstår att skillnaden mellan ultegra och 105 är ej märkbar. När jag frågar så väljer du att jämföra mot dura ace istället? :DSkogling sa:Jag har nya 105 på pendlaren. Komposit. Fungerar bra men är lite mindre distinkta när jag klickar i jmf. D-A.
Lagom är bäst - om man inte promenerar mycket för då är KEO ingen option.HåkanC sa:SPD-SL ger bättre " stöd/tryck" jmf med KéO.emmer sa:köp 3-punktspjuck och KEO-pedaler så blir det bättre stöd/tryck.
/Håkan
Micke J sa:Många goda råd ? Tror att jag låter spd pedalerna stanna i skogen i alla fall.
Är det så att Speedplay ligger närmare spd i känsla än spd-sl?
Blir spd-sl helt stumt eller har man något spel? Har ett knä som eventuellt kan uppskatta att det inte blir totalt stumt.
Finns det någon butik i Uppsala där man kan testa alla olika typer? Föredrar att handla på Velotek men dom har kanske inte så mycket landsväg?
Micke J sa:Många goda råd ? Tror att jag låter spd pedalerna stanna i skogen i alla fall.
Blir spd-sl helt stumt eller har man något spel? Har ett knä som eventuellt kan uppskatta att det inte blir totalt stumt.
Finns det någon butik i Uppsala där man kan testa alla olika typer? Föredrar att handla på Velotek men dom har kanske inte så mycket landsväg?
DRQ96 sa:Micke J sa:Många goda råd ? Tror att jag låter spd pedalerna stanna i skogen i alla fall.
Känslan med Speedplay är mer SL. Blir med den designen väldigt stor plattform. Och har man som jag haft en del knäproblem så tycker jag de är överlägsna. Har tidigare gått från Look till Shimano och nu till Speedplay. Jag kommer inte gå tillbaks :)
NickPick sa:Antar att man vill ha gul när man som jag har knäproblem.
NejMicke J sa:Är det så att Speedplay ligger närmare spd i känsla än spd-sl?
Med de gula klossarna (som följer med pedalerna) borde du få tillräckligt med "float".Micke J sa:Blir spd-sl helt stumt eller har man något spel? Har ett knä som eventuellt kan uppskatta att det inte blir totalt stumt.
JT sa:NickPick sa:Antar att man vill ha gul när man som jag har knäproblem.
Har man knäproblem är det viktigaste att klossarna är rätt justerade, inte att man har mycket float. Float är mest en nödlösning för att kunna slarva med klossjusteringen.
Arsozath sa:Riktigt så enkelt är det inte. Jag har använt verktyg för att kunna rikta in och läst på hur man gör. Åh så sätt man igång och trampar och allt är frid och fröjd. Mängden ökas. 30 milare avverkas utan att det känns. Sen står man där i Tyskland, en fin dag i maj. Ensam och med smärta i båda knäna, och en hälsena som inte vill vara med. Så varför chansa på att det är rätt när man kan få ett system som funkar lika bra men med mer float?
JT sa:Arsozath sa:Riktigt så enkelt är det inte. Jag har använt verktyg för att kunna rikta in och läst på hur man gör. Åh så sätt man igång och trampar och allt är frid och fröjd. Mängden ökas. 30 milare avverkas utan att det känns. Sen står man där i Tyskland, en fin dag i maj. Ensam och med smärta i båda knäna, och en hälsena som inte vill vara med. Så varför chansa på att det är rätt när man kan få ett system som funkar lika bra men med mer float?
Är din slutsats i det läget att den enda parametern som kan vara orsaken till dina knäproblem i denna, vad jag antar, speciella situationen, är avsaknad av float? Hur utesluter du allt annat?
Du har rätt i "riktigt så enkelt är det inte". Men ingenting är så enkelt. Pedaler med float är inte ekvivalent med avsaknad av knäproblem.