Blir man impotent av att cykla?

  • Trådstartare Trådstartare MarlboroMoose
  • Start datum Start datum
M

MarlboroMoose

Guest
Blir man impotent av att cykla?
Min fråga är om ni som cyklar mycket blivit mer eller mindre impotenta eller fått andra problem som tex pungbrock eller liknande av själva cyklandet?
 
Blir man impotent av att cykla?
klart du kan få problem om du sitter på en sadel som inte passar dig.. såsom du får problem med fel löpskor.
 
Blir man impotent av att cykla?
problem.. nu syftade jag inte på slag snorre.. utan snarare på sår som uppstår av friktion och sådant. du sitter inte direkt på apparaten.. iaf så sätter jag mig inte på den.. det är fotbollsspelare som klämmer sönder kulorna på varandra vid inlägg/hörnor whatever fotbollsnördar kallar det.

jag skulle vara mer orolig för knäna.. dvs sitt rätt, klä dig rätt.
 
Senast redigerad av en moderator:
Blir man impotent av att cykla?
Det finns forsking på att cykling är lika med motsatsen till impotens. Cyklar man 3-4 ggr/v så stimulerar det Musklerna i snorren dvs potensen... Sök och du skall finna svar.

Det finns även studer på motsatsen och studier på olika slags cykling. Så hitta den studien som passar din cykling bäst (tid i sadel, typ av cykling osv) och gå efter de resultaten. Kolla även hur de kommit fram till resultaten, om studien är logisk osv.
Det är mycket lättare och bättre om du söker resultat i studier själv än förlitar dig på svar i forum (inget illa om happy och andra)


God sökning
=)
 
Blir man impotent av att cykla?
Nemas problemas.

Men så kör inte jag några längre turer heller, sitter inte direkt och mal landsvägsmil.

Tror personligen inte att problemen är så stora vid MTB eftersom man ändrar ställning så ofta och ömsom står ömsom sitter. Vid landsväg däremot kan det nog bli problem om man sitter likadant mil efter mil...
 
Blir man impotent av att cykla?
Neo skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är därför man har liten ram, sadeln lågt ned
> och står och cyklar :D


Nej nej, det är därför man har 7" i baken. ;o)
 
Senast redigerad av en moderator:
Blir man impotent av att cykla?
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad ska man med stånd till? Det ser ju bara
> knepigt ut i cykelbrallorna.
> /J

du har ju redan lyckats få till en knodd, så du behöver ju aldrig mer få stånd! =D
 
Blir man impotent av att cykla?
Eric W skrev:
> Nej nej, det är därför man har 7" i baken. :)

Haha låter inte så bra... får hoppas att han med 7" blir impotent ;)
 
Blir man impotent av att cykla?
Dan_dryer skrev:
-------------------------------------------------------
> Det finns forsking på att cykling är lika med
> motsatsen till impotens. Cyklar man 3-4 ggr/v så
> stimulerar det Musklerna i snorren dvs potensen...
> Sök och du skall finna svar.
Snipp



Om jag inte minns fel består den av svällkroppar som blir fyllda med blod.
Skulle vilja påstå att blodsirkulationen ökar med ökat tränande(nähä...) och
det är en positiv bieffekt på petter-nicklas.
 
Blir man impotent av att cykla?
Haha, kul läsning. Jag är ingen expert, men viktigast när man cyklar måste väl ändå vara att det är skönt...nu menar jag att man sittar bekvämt.

På tal om bekvämt: Hur många sitter bekvämt på de motionscyklar som finns attt köpa på typ COOP? Stora, breda sadlar...och inställningarna sedan...det är ju ett skämt. Det Ända man kan ställa in är sadelhöjden: Vad bra när jag skulle vilja flytta fram styret också...

Man sitter upprätt som om man vore på en filminspelning från 30-talet.

Näe, man borde köpa en spinningcykel...eller en trainer kanske.

/Thomas
 
Blir man impotent av att cykla?
MarlboroMoose skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har hellre lite blåsor på hälen än en slak
> snorre.

Fortsätter du med Marlboro så får du både blåsor på lungora och en slak snorre

ha det
Jan
 
Blir man impotent av att cykla?
Steelisreal skrev:
-------------------------------------------------------
> MarlboroMoose skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har hellre lite blåsor på hälen än en slak
> > snorre.
>
> Fortsätter du med Marlboro så får du både blåsor
> på lungora och en slak snorre
>
> ha det
> Jan


Fan va rätt, som tur var har jag aldrig rökt en cigarret i mitt liv, namnet kommer från ett Simpsons avsnitt med en avdankad kamel som gör cigarret reklam.
 
Blir man impotent av att cykla?
Potens är klart överskattat! Vad ska man med staken till när man endå bara ska cykla?

Fast jag personligen har inga problem, är inne på Dan_dryer's linje.
 
Blir man impotent av att cykla?
Jag har både rökt och cyklat, rökningen påverkar nog mer än cyklingen om man nu skall vara finkänslig och söka negativiteter.

Fysisk träning är bara ett plus för sexlivet, men fråga en förmodligen stor del av Vätterncyklisterna så får du nog ett annat svar åtminstone veckan efter Vätternrundan.
 
Blir man impotent av att cykla?
Dessutom kan jag tillägga att det är jobigt att ha sex när man har tränat karate två timmar och gjort kanske 300-400 situps. Magmusklerna används tydligen rätt bra när JAG har sex.
 
Blir man impotent av att cykla?
Adam7125 skrev:
-------------------------------------------------------
> Se på Lance. ;)

Han har ju gjort slut med Sheryl Crow. Kan det vara det som var problemet?
 
Blir man impotent av att cykla?
JT skrev:
-------------------------------------------------------
> Adam7125 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Se på Lance. ;)
>
> Han har ju gjort slut med Sheryl Crow. Kan det
> vara det som var problemet?


Har han gjort slut eller är det hon som gjort slut?

Problemet kan ju vara problemet!
 
Blir man impotent av att cykla?
I senaste numret av Illustrerad Vetenskap, har de en halv sida med 'nya' rön om 'Smal sadel lamslår potensen'.
Tyvärr är inte artikeln med i deras nättidning...

I korthet menar de att 'lång smal sadel pressar samman blodkärl och nerver, iom trycket på mellangården. Skadan kan bli peramanent, men att problemet kan avhjälpas med en kort och bredare sadel'. 'Minst 5 procent av alla manliga cyklister tros vara impotenta'.

Dessutom finns det en och annan bild - så varför inte ta en cykelrunda om biblioteket.


/krokus
 
Blir man impotent av att cykla?
Skogling skrev:
-------------------------------------------------------
> MERGA TOBBE !

Som jag har förstått det hela så är det bara OT-trådar som mergas, eller? Denna handlar ju om reproduktionsförmåga, så den är ju inte OT till skillnad från kaffetrådar.
 
Blir man impotent av att cykla?
Illustrerad vetenskap slår in en öppen dörr - har man en för smal sadel som gör att man sitter på mjukdelarna istället för sittbenet så har man fel sadel och det är just då man får problem med domningar.
 
Blir man impotent av att cykla?
Jajemen det är väl de två saker som snurrar mest i huvudet på happyiter sex och cykling, resten av mänskligheten har nog bara sex i huvudet???
 
Blir man impotent av att cykla?

Bilagor

  • selit008_1.jpg
    selit008_1.jpg
    18.5 KB · Besök: 33
Blir man impotent av att cykla?
Nu orkar jag inte leta, men AJ (?) hade en uttömmande beskrivning av hur man ska se till att man har rätt storlek på sadeln. I korthet handlade det om att mäta avståndet mellan sittbenen.
 
Blir man impotent av att cykla?
Jag har haft exakt en sådan sadel som på bilden, den var inte bekväm för mig. Däremot är Biltemas sadel med hål i bekväm och många andra sadlar utan hål. Har man en sadel som passar bra är hålet av underordnat betydelse.
 
Blir man impotent av att cykla?
Jag cyklar - mtb, lvg, spinn och pendlar (>200 timmar 2005), har avkomma och vaknar med morgonstånd!
 

Bilagor

  • grabbarna.jpg
    grabbarna.jpg
    15.4 KB · Besök: 35
Tillbaka
Topp