Blockettråden 2

Hutnu

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Det finns en thomasfalk14 som annonserar på blocket. Han brukar ha trevliga cyklar till mycket bra pris, jag och flera vänner till mig brukar höra av sig till honom men får aldrig något svar. Skulle gissa på att jag sett ett tiotal annonser senaste året och hört av mig varje gång utan svar, ett par gånger har jag i mina svar till honom erbjudit dubbelt mot vad han begär, utan svar. Jag har även sett att han annonserat på facebook å samma sak där inga svar. Cyklarna han säljer på blocket verkar alltid annonseras i Göteborg men då han annonserat på facebook så står det i hans profil att han bor i Stockholm. Hänger en del på blocket så vi flera gånger har jag hört av mig inom 5 minuter från att annonsen publicerats. Är det någon mer som reagerat på thomasfalk14 annonser, någon som fått svar eller till och med lyckats köpa något? Jag undrar vad det kan vara måste ju vara något lurt? Någon som har en idé?
Nu har han en Raleigh ute alldeles för billigt igen. Två Raleigh tillochmed, en i göteborg och en i stockholm. Vad är dealen?

Fredrik S

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Nu har han en Raleigh ute alldeles för billigt igen. Två Raleigh tillochmed, en i göteborg och en i stockholm. Vad är dealen?
Jag kan inte släppa detta. Varför lägga ut annonser på cyklar och sedan inte svara? Min nyfikenhet tar kål på mig.
Förra gången han hade cyklar ute stod Sollentuna som ort. Enligt Ratsit finns det en 17 årig kille med rätt namn som bor på Bögs gård i Sollentuna. Kanske någon som bor i Sollentuna kan åka förbi och lite försynt fråga vad grejen är?

Blockettråden 2
Jag kan inte släppa detta. Varför lägga ut annonser på cyklar och sedan inte svara? Min nyfikenhet tar kål på mig.
Förra gången han hade cyklar ute stod Sollentuna som ort. Enligt Ratsit finns det en 17 årig kille med rätt namn som bor på Bögs gård i Sollentuna. Kanske någon som bor i Sollentuna kan åka förbi och lite försynt fråga vad grejen är?
Jag undrar densamma, råkade ut för denna person när jag letade efter en Specialized Hotrock 20 tum till min dotter, då kom det ut en lila för 400kr jag hög den 5 minuter efter att annonsen postades, fick aldrig något svar....

Sam00

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jag skrev på Raleigh annonsen idag. Inget svar här heller. Jag förstår inte på vilket sätt han skulle lura folk genom att inte svara.

Amnars är det jobbigt när folk inte svarar på annonser. Eller när man får ett svar om dagen, och det tar en vecka innan man kommer fram till nåt.

Skrev på en Trek Emonda som jag verkligen ville ha, men inget svar alls. Har skrivit i flera dagar utan svar. Hittade en annan cykel till slut här på Happy.

Blockettråden 2
Jag skrev på Raleigh annonsen idag. Inget svar här heller. Jag förstår inte på vilket sätt han skulle lura folk genom att inte svara.

Amnars är det jobbigt när folk inte svarar på annonser. Eller när man får ett svar om dagen, och det tar en vecka innan man kommer fram till nåt.

Skrev på en Trek Emonda som jag verkligen ville ha, men inget svar alls. Har skrivit i flera dagar utan svar. Hittade en annan cykel till slut här på Happy.
Värsta jag vet, skrev på en Bianchi impulso i celeste, väntade i över 2 dygn utan svar, skrev på en annan fast i svart senare, fick svar 20 minuter senare och 2 timmar efter var jag på väg hem med nya cykeln...

Hutnu

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Ja sjukt skumt, är det ren häleriverksamhet eller? Att han kränger till den som verkar ställa minst frågor? Han måste ju få sjukt många intresserade på sina annonser.

Det bor ju nån 66-åring också i krokarna, jag tror mer på honom.

ooms

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Ja sjukt skumt, är det ren häleriverksamhet eller? Att han kränger till den som verkar ställa minst frågor? Han måste ju få sjukt många intresserade på sina annonser.

Det bor ju nån 66-åring också i krokarna, jag tror mer på honom.
Har han telefonnummer i annonserna? Isf, har ni provat att ringa? Det finns fortf många människor i samhället som inte klarar av moderna kommunikationsmetoder utan enbart använder telefonsamtal.

Tomcaten

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Utöver att hyra ut "sin" lägenhet och begära in flera förskott på handpenningar och sedan smita med cashen så kan man också arbeta på ungefär samma sätt med cykelannonser.
Organiserad kriminell verklighet Sverige 2020, (n)

Master57

Medlem
Blockettråden 2
Utöver att hyra ut "sin" lägenhet och begära in flera förskott på handpenningar och sedan smita med cashen så kan man också arbeta på ungefär samma sätt med cykelannonser.
Organiserad kriminell verklighet Sverige 2020, (n)
Hade så vart fallet hade han ju svarat när man visa intresse. Har säkert skickat ett 50-tal meddelande på ett 20-tal annonser, aldrig något svar. Har erbjudit mig att swisha handpeng, swisha hela beloppet, betala mer än vad han begär (för att jag har velat få en respons från honom) men aldrig fått någon återkoppling. Till thomasfalk14 för att förtydliga

Sam00

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Har han telefonnummer i annonserna? Isf, har ni provat att ringa? Det finns fortf många människor i samhället som inte klarar av moderna kommunikationsmetoder utan enbart använder telefonsamtal.
Haha ja, som min farsa. Det kan vara möjligt. Tänk om vi verkligen gör en så stor grej av det, medans han bara kommunicerar genom samtal. Tror inte att det är så, men skulle vara roligt om det var så.

Är det nån som kollat om det står "läst" efter man skickat meddelanden till honom?

Senast ändrad:

Tomcaten

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Polisen kan inte ha en chans att utreda alla ärenden där cyklar säljes för billigt(tydlig tråd för stulen sak)
Om vi sitter här på det här forumet för cyklar kan man anta att det sitter ett antal bilforum som uppmärksamma sak för både bilar och bildelar.

Sedan finnes mc-folket, båt-folket, traktor-folket, adjapodjapsdjasdjalskdjalskdjöas.........🥵🥵 Situation är hopplös för att rättmätiga ägare ska få tillbaks sina cyklar och att faktiskt rättvisa ska skipas med mycket tuffa dagsböter ojojoj...

En klart tråkig situation som inte kommer att övergå inom snar framtid.

Mashimaro

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Nja. Det beror nog på. Den ser ju väldigt fräsch ut och F2000 kan nog ha visst samlarvärde/nostalgi. Det där var iaf min drömcykel när jag var fjorton och började med MTB. Men visst, 12k är den nog inte värd.
Jag uttryckte mig fel. Jag menade att en nolla mindre hade varit ungefär rätt, alltså närmare det korrekta priset. Jag skulle själv aldrig ge mer än 2000 kr för den. Gammal 26" cykel med defekt leftygaffel som kanske aldrig blivit servad. Men ca 10 år för ny för att vara riktigt mtb-vintage.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer