Blockettråden 2

jolov

Aktiv medlem
Blockettråden 2
1. Nänä, Tourney är botten. Vi smålänningar gillar Altus som faktiskt växlar fint och inte kostar skjortan, fast nu är jag på väg att uppgradera till Acera, det du! :LOL:
2. Annonsen är nu borttagen, så uppenbarligen var priset rätt?
Måste omvärdera, dom gamla härkena med lx och uppåt som jag fixat till vänner måste ju vara värt 10.000kr och inte en tusenlapp

weldion

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Säljaren får ursäkta, men när man klippt bort ett band för att man tycker att det blir bättre, då kan man inte skriva "Som ny!".
"Modifierad sadelväska i övrigt mycket gott skick" känns som en mer korrekt beskrivning.
"Som ny!" beskriver ett skick på en sadelväska i originalutförande.

Skärmavbild 2020-09-25 kl. 11.18.38.png

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Säljaren får ursäkta, men när man klippt bort ett band för att man tycker att det blir bättre, då kan man inte skriva "Som ny!".
"Modifierad sadelväska i övrigt mycket gott skick" känns som en mer korrekt beskrivning.

Visa bilaga 444241
Begreppet "ny" förefaller närmast obegripligt för påfallande många säljare...

fhloston

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Visa bilaga 444241
Hmm, jag har en sadelväska som är trasig. Men den har inte varit trasig så länge. Jag kanske kan sälja den som nästan ny. Nytrasig?

ulffo

Medlem
Blockettråden 2
Det finns en thomasfalk14 som annonserar på blocket. Han brukar ha trevliga cyklar till mycket bra pris, jag och flera vänner till mig brukar höra av sig till honom men får aldrig något svar. Skulle gissa på att jag sett ett tiotal annonser senaste året och hört av mig varje gång utan svar, ett par gånger har jag i mina svar till honom erbjudit dubbelt mot vad han begär, utan svar. Jag har även sett att han annonserat på facebook å samma sak där inga svar. Cyklarna han säljer på blocket verkar alltid annonseras i Göteborg men då han annonserat på facebook så står det i hans profil att han bor i Stockholm. Hänger en del på blocket så vi flera gånger har jag hört av mig inom 5 minuter från att annonsen publicerats. Är det någon mer som reagerat på thomasfalk14 annonser, någon som fått svar eller till och med lyckats köpa något? Jag undrar vad det kan vara måste ju vara något lurt? Någon som har en idé?
Hej
ny annons idag igen, skruttig mtb / Göteborg. .väldigt skumt, har aldrig fått svar. Mysteriet tätnar.

ulffo

Medlem
Blockettråden 2
Skulle det kunna vara någon penningtvätt i liten skala? Cyklarna finns aldrig i säljarens ägo, men han skapar en historia om att han köper och säljer?
Eller något mer konspiratoriskt som en spion som med hjälp av annonser, signalerar när o var nästa överlämnande av hemlig info ska ske?
Med vänlig hälsning Sherlock

Konsensus

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Vad är skillnaden på ny och mycket ny?
Begreppet NY måste vi nog bena ut, är NY ny inom rimlig tid, säg tre månader, när blir NY gammal och är fjolårets modell NY även om den är OANVÄND? när blir NY oanvänd? tills nästa modell lanseras? Vidare bör även LITE ANVÄND beröras, antingen är den använd eller så är den inte använd, och är den inte ANVÄND så är den möjligen NY. Den kan så klart vara ANVÄND under en begränsad tid, säg tre månader, eller för den delen 1200 km, vad blir den då efter tre månader? BEGAGNAD? när egentligen blir en cykel BEGAGNAD?

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
11%. Per. År. Vad. Är. Det. Ni. Inte. Förstår? (😁) Ny hit och nygammal dit. Ord är subjektivt, krångligt. Siffror är mycket bättre. Och 11 är kanonlätt att räkna på. 11 är till exempel precis så många kronor jag skulle begära för att svänga förbi och hämta den där begränsade Yosemite-racern i år. Nästa år blir det 11... Till.

jiha

Aktiv medlem
Blockettråden 2

LesGrossman

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Gubbgissar på att det är en front för hemlig kommunikation (terrorister/knarkhandlare/etc.) med dold, krypterad information i bilderna😱.
Du är säkert inte helt fel ute, lite ovanligt ordval dessutom, "vägcykel". Cannondale hade inte heller någon 55 cm storlek utan endast jämna storlekar. Gissningsvis innebär annonsen att herr Falk lägger en beställning på 5.5 kg knark från någon kartell i Mexiko.. Eller så har han mätt ramen själv, det brukar vara någon centimeter från från sadelröret/toppröret till sadelklämman på äldre Cannondales.

Är det förresten någon som har gjort en bildsökning på hans annonsbilderna?

knaper

Aktiv medlem
Blockettråden 2
"Micro på köpet!" (Bild på SAECO CAD framför en soffa)
Micron, en Hamilton Beach, verkar bara säljas i USA. Möblerna ser också mer amerikanska än svenska ut.

På CAD2-bilden ovan ser sakerna i bakgrunden och själva uppfarten inte heller särskilt "svenska" ut. Jag killslutleder att bilderna är tagna från nätet.

LesGrossman

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Micron, en Hamilton Beach, verkar bara säljas i USA. Möblerna ser också mer amerikanska än svenska ut.

På CAD2-bilden ovan ser sakerna i bakgrunden och själva uppfarten inte heller särskilt "svenska" ut. Jag killslutleder att bilderna är tagna från nätet.
Exakt samma pris dessutom (1500 kr) hmm... Du har inte en skärmdump på den här annonsen?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer