Blockettråden 2

Blockettråden 2

Visserligen inte blocket, men kanske är någon som är sugen på att göra ett riktigt kap?
40 000 kr i beräknat marknadspris, måste bero på att det faktiskt ingår till och med reflexer, lampa, stänkskärm och stödben i köpet! ?
Vafan. De kan väl iaf skicka en bild till en cykelhandlare och fråga? Ligger ju typ en tiopotens fel i pris och ägarens bluff om ålder är ju nästan olagligt bedräglig. Den där är väl runt 15 år gammal?

Blockettråden 2

Visserligen inte blocket, men kanske är någon som är sugen på att göra ett riktigt kap?
40 000 kr i beräknat marknadspris, måste bero på att det faktiskt ingår till och med reflexer, lampa, stänkskärm och stödben i köpet! ?
Någon vänlig själ kan ju tipsa fogden om att sänka utropsbudet till 1:-, då kanske, kanske de får in några bud

EDIT, pucktvåa pga cache, men den annonsen slår ju de flesta jeppar på blocket och marketplace med råge....

Senast ändrad:
Blockettråden 2
Laglig? Det borde rimligtvis vara olagligt att tillverka, sälja och äga så ful "cykel"

1601642817417.png

Blockettråden 2

Hahahaa och hur lite jobbar kronkalle egentligen?
" Enligt ägaren så är cykeln ca 1,5-2 år gammal och är uppgraderad med diverse tillägg, detta kan inte verifieras av kronofogden. "

Blockettråden 2
Börjar skratta till en början men förutom de överdrivna siffrorna så stämmer det.

Och det ser först ut som en 14-åring skriver men man blir klart lite rädd när man läser att denna person har ett körkort.

Du tog inte det budet med 25 rakt i handen?
Nä, lider ju av nått svårförklarligt. Vill ju inte sälja egentligen. Har medvetet satt ett för högt pris??. Får se om det går över när spech släpper stumpyn 2021?

Blockettråden 2
Pröva skriv till killen om han har ett kvitto på de 25000:- och har han inte det så är det No deal utan omprövning så kan du skriva tillbaka att du inte vill stötta till pengatvätt.

Blockettråden 2
Det finns en thomasfalk14 som annonserar på blocket. Han brukar ha trevliga cyklar till mycket bra pris, jag och flera vänner till mig brukar höra av sig till honom men får aldrig något svar. Skulle gissa på att jag sett ett tiotal annonser senaste året och hört av mig varje gång utan svar, ett par gånger har jag i mina svar till honom erbjudit dubbelt mot vad han begär, utan svar. Jag har även sett att han annonserat på facebook å samma sak där inga svar. Cyklarna han säljer på blocket verkar alltid annonseras i Göteborg men då han annonserat på facebook så står det i hans profil att han bor i Stockholm. Hänger en del på blocket så vi flera gånger har jag hört av mig inom 5 minuter från att annonsen publicerats. Är det någon mer som reagerat på thomasfalk14 annonser, någon som fått svar eller till och med lyckats köpa något? Jag undrar vad det kan vara måste ju vara något lurt? Någon som har en idé?
Ang TF14 som vi diskuterat här i tråden, Så dök det upp en namne i dagens GP, Nationell samordnare mot organiserad brottslighet. Mystiken tätnar...20201004_001946.jpg

Blockettråden 2

För en gångs skull är det åtminstone fullt förståeligt varför fantasipriset sattes till vad det sattes till. Jag utgår från att fordran uppgår till ganska precis 40'...

Blockettråden 2
Gå direkt till blockettråden, passare inte starten...

Obegripligt hur folk tänker. Sadelröret har alltså fastnat i ramen och han har varit där och meckat, QR-infästningen ser ju sopslut ut, saknas massa delar, och för detta vill han ha 9500kr?
Är det inte bättre att köpa en cykel som går att cykla på för de pengarna? Man får väl en helt ok hardtail för 9500+priset för inköp av saknade delar?

Blockettråden 2
För en gångs skull är det åtminstone fullt förståeligt varför fantasipriset sattes till vad det sattes till. Jag utgår från att fordran uppgår till ganska precis 40'...

Bara en long shot att någon på den auktionen ska tro att den där mojängen är värd 40 tusen.

Och jag tror att fordran överstiger minst sex-siffrigt på den här individens skattekonto.

/ett par år i branschen

Blockettråden 2
Det blir inte en krona i avräkning för den där.

Herrarna som går på såna där auktioner ser mera efter värde i bilar och verktyg, ädelmetaller, möbler, tavlor.
Men nu på sistone har också skyddsvästar stigit i värde.

Blockettråden 2
Obegripligt hur folk tänker. Sadelröret har alltså fastnat i ramen och han har varit där och meckat, QR-infästningen ser ju sopslut ut, saknas massa delar, och för detta vill han ha 9500kr?
Är det inte bättre att köpa en cykel som går att cykla på för de pengarna? Man får väl en helt ok hardtail för 9500+priset för inköp av saknade delar?
"Cykeln är i princip komplett förutom växelwire fram o bak, kedja, slang samt däck bak och sadelstolpe" som sitter fast i ramen.

Är man ute efter ett fordon för att ta sig runt i stan är det nog en bättre investering att köpa den där Getabocken.

Blockettråden 2
Kan alustolpar fastna på det där viset även i kolfiberram? Alu i stålram är jag väl medveten om och har borrat ut två stolpar genom åren, men blir det kemiskt giftermål även mellan alu o kolfiber?

Blockettråden 2
"Cykeln är i princip komplett förutom växelwire fram o bak, kedja, slang samt däck bak och sadelstolpe" som sitter fast i ramen.

Är man ute efter ett fordon för att ta sig runt i stan är det nog en bättre investering att köpa den där Getabocken.
Gillar även citatet "vara rätt nyligen servad" vad det nu innebär? vad är premisserna för rätt nyligen :-)

Blockettråden 2
Nja, det är kronofogden som kör med intressekoll. Med det utgångspriset förstår man att de helst behåller cykeln. Men går det så går det.

Blockettråden 2
Nja, det är kronofogden som kör med intressekoll. Med det utgångspriset förstår man att de helst behåller cykeln. Men går det så går det.

Verkligen?

Det ser inte ut så här på deras hemsida.

"bedömning i varje enskilt fall vilket pris som kan godtas."

Vilket är det lägsta priset på auktionen?
Det går inte att säga på förhand. Vi gör en bedömning i varje enskilt fall vilket pris som kan godtas. Men det kan vara bra att veta att det inte tillkommer några slagavgifter eller liknande utöver det bud du lagt.

Blockettråden 2
Verkligen?

Det ser inte ut så här på deras hemsida.

"bedömning i varje enskilt fall vilket pris som kan godtas."

Vilket är det lägsta priset på auktionen?
Det går inte att säga på förhand. Vi gör en bedömning i varje enskilt fall vilket pris som kan godtas. Men det kan vara bra att veta att det inte tillkommer några slagavgifter eller liknande utöver det bud du lagt.
Jag kan inte garantera att mitt inlägg var faktabaserat.

Tillbaka
Topp