Blockettråden 2

Bonzo

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Många goda medföljande råd angående lås och reflexer. Och luft i däcken.
Alltså, jag kan förstå att man inte orkar bry sig om att fixa en eventuell punktering om man säljer en cykel för 50-100:-, men för 2k borde man fixa det innan försäljning. En ny slang kostar ju faktiskt inte många kronor.

nadderf

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Alltså, jag kan förstå att man inte orkar bry sig om att fixa en eventuell punktering om man säljer en cykel för 50-100:-, men för 2k borde man fixa det innan försäljning. En ny slang kostar ju faktiskt inte många kronor.
Fast det är många som inte byter själv, utan lämnar in på verkstad och då kanske inte priset känns värt.

Bonzo

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Fast det är många som inte byter själv, utan lämnar in på verkstad och då kanske inte priset känns värt.
Jo, jag glömmer bort att det finns sådana människor.
Själv fick jag lära mig laga punktering strax efter att stödhjulen plockats bort, men så är jag ju uppväxt på 70-talet också och jag har förstått att det fungerar annorlunda nu för tiden.

NickPick

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Får märkliga vibbar av denna annonsen, men plus för foton av säljarens kompis 😂
Mikael år åtalad i flera mål eller förekommande i flera fall av tvistemål eller strafföreläggande. Ett eller flera ärenden avser brottmål där Mikael åtalats vid en eller flera domstolsinstanser.

Tomcaten

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Mikael år åtalad i flera mål eller förekommande i flera fall av tvistemål eller strafföreläggande. Ett eller flera ärenden avser brottmål där Mikael åtalats vid en eller flera domstolsinstanser.
Det är bra att man är denne på spåren men domstolarna har ändå så mycket att göra så att jag hellre föredrar gatlopp för de flesta skojjare i den här tråden.
Running_the_gauntlet.jpg

Menat ifrån en som fortfarande väntar på att behöva vittna i rättegång mot trafikfyllo. Snart har 9 månader passerat och första rättegången ställdes in och den andra har inte kommit ännu.
Risken att den som jag tog fast kört påverkad igen under tiden är mera sannolik än osannolik.
När 1/4 av alla som faller offer på något sätt inom biltrafiken är drabbad av påverkad förare så står jag bakom att jag vill jag ha gatlopp igen 500 år senare till år 2020. Men det är jag det.

NickPick

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Det är bra att man är denne på spåren men domstolarna har ändå så mycket att göra så att jag hellre föredrar gatlopp för de flesta skojjare i den här tråden. Visa bilaga 442245

Menat ifrån en som fortfarande väntar på att behöva vittna i rättegång mot trafikfyllo. Snart har 9 månader passerat och första rättegången ställdes in och den andra har inte kommit ännu.
Risken att den som jag tog fast kört påverkad igen under tiden är mera sannolik än osannolik.
När 1/4 av alla som faller offer på något sätt inom biltrafiken är drabbad av påverkad förare så står jag bakom att jag vill jag ha gatlopp igen 500 år senare till år 2020. Men det är jag det.
Den här brukar också sälja cyklar. Också känd av polis sedan tidigare .. men hans cyklar kan ju vara ärliga för det...

Bilagor

jansson99

Moderator
Forumvärd
Blockettråden 2
Påminner återigen om att hjälpa oss att få bort fulingarna genom att använda anmälningsfunktionen på köp & sälj. Vi skannar inte Blockettråden kontinuerligt för att hitta buset.

mcperand

Aktiv medlem
Blockettråden 2

kroem

Aktiv medlem
Blockettråden 2

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Samlarobjekt, som kontinuerligt har fått delar utbytt från orginal och som regelbundet servats på märkesverkstad.
Undra hur den här märkesverkstaden hanterat det när han kommer in för sin årliga 3mila-service ?
"Aldrig körd i dålig väderlek
Aldrig cyklats eller stått i stekande blekande sol i timtal
Aldrig långturer, endast cyklad nån timme hit och dit"

Någon bör förbarma sig över den stackarn. 🙄

Fpalm

Medlem
Blockettråden 2

jiha

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Guide/codeR watever.. Vad jag reagerade på och försökte förmedla var att man kör copy&paste från Spez hemsida och specifikationen på en fabrikskittad cykel. Och sen editerar själv i den texten och lägger i sin annons.
-men släpper det nu:rolleyes::coffee:

Raggamuffin

Aktiv medlem
Blockettråden 2

-Andy-

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Har han skrivit nån spec som inte stämmer?
S-works är väl bara ramen? Och eventuellt styre, sadel men det är väl en s-works ändå.
Problemet uppstår om man skriver att specen är från Specializeds webbplats och sedan ändrar i den inkopierade specen så att den inte överensstämmer med det som står på webbplatsen.

Det är bara att ta bort texten ”från Specializeds hemsida” så är det hela löst.

freddag

Aktiv medlem
Blockettråden 2
någon som vill ha en jättegammalcykel med altusgrejer för 4800kr? 😂
jag tycker det vore kul om det uppstod en betalningsvilja för helrenoverade fina gamla cyklar med lager och drivlina i toppskick och nya vajrar etc. om detta objekt är tipp topp vet jag förstås inte, men generellt. som en miljögrej och för att inte göda cykelindustrin i onödan.

jag skulle hellre ha en kärlekfullt helrenoverad 90-talare än en slarvigt monterad 5000-kronors hybrid från xxl. funktionen är i allt väsentligt densamma, och en gammal renoverad skulle kunna hävdas vara mer pålitlig än något som ruschats genom kvalitetskontrollen i nytillverkningen.

men renoveringsnissarna kanske borde ha nåt varumärke och en servicegaranti. det är ju upplagt för lurendrejerier.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer