Blockettråden 2

Stumpy

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Varför säljer man något som är värt 12000 för 8000? Är det någon sorts dold välgörenhet?
"Säljes pågrund av att jag ej har plast." Skall man tolka det som att hen vill uppgradera från alu till kolfiber?

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Var precis på väg att lägga upp den i tråden. Nyköpt för två år sen, snarare 15år sen, eller nyknyckt för två dagar sen...
Det är för mycket. Varje rad, påstående och formulering i annonsen behöver ju kommenteras; ironiseras, ja till och med häcklas. Jag orkar inte; förstår inte ens var jag skall börja...

staine

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Fördelen med glascykeln är väl att ingen orkar sno den. Kan man gissa på 25 kilo glas? 30?
(Jag letar f.n efter en damcykel pga ”omorganisation i organisationen” därav intresset för tråden)

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Fast han köpte den ny för två år sedan, så 22% måste han ju få alla gånger. Är det verkligen originaldelar på hela cykeln? Både bak, och fram?

OldBones

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Fast han köpte den ny för två år sedan, så 22% måste han ju få alla gånger. Är det verkligen originaldelar på hela cykeln? Både bak, och fram?
Under sadelskyddet sitter garanterat en damsadel, det är standard baxat tjack-pundar-härke. Såg en Bianchi Via Nirone i Nero bland alkisarna på Backaplan som brukar hänga i sitt ombyggda vindskydd vid dansbanan, damsadel på den också 🥳🤣

LFN

Aktiv medlem
Blockettråden 2
:giggle: Skulle nog vara ok att inhandla, kedjan ser nysmord ut och verkar ingå i priset. Och sen är nypriset 30 lökar vilket är gott nog.
Visa bilaga 451884
Den här pärlan förtjänar mer uppmärksamhet! Vilken underbar sammanfattning av allt som kan gå fel när man prissätter sin gamla cykel. Öket har 26 år på nacken och säljaren tycker ändå att nypriset är relevant idag.

Konsensus

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jag älskar konstiga saker, men jag förstår på riktigt inte den här cykeln och syftet med just det här konstnärskapet, varför vill man göra en tung cykel ännu tyngre och då med glashjärtan, hur fick man idén? ska den cyklas, hängas upp på väggen? den frågan är riktigt intressant. Jag fattar att varje glasdetalj kostar en slant, och arbete tog 1 månad?! när någon säger att man arbetat en månad så räknar i alla fall jag med minst 75% av normal arbetstid, tog det 120 arbetstimmar att montera 2400 glasdetaljer? Udda är det i alla fall, hoppas kreatören får den såld.

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jag älskar konstiga saker, men jag förstår på riktigt inte den här cykeln och syftet med just det här konstnärskapet, varför vill man göra en tung cykel ännu tyngre och då med glashjärtan, hur fick man idén? ska den cyklas, hängas upp på väggen? den frågan är riktigt intressant. Jag fattar att varje glasdetalj kostar en slant, och arbete tog 1 månad?! när någon säger att man arbetat en månad så räknar i alla fall jag med minst 75% av normal arbetstid, tog det 120 arbetstimmar att montera 2400 glasdetaljer? Udda är det i alla fall, hoppas kreatören får den såld.
Fast... Är det inte en sådan sak (cykel) man vill göra själv? Om man nu skall ha den. Så tänker i alla fall jag. Upplevelsen, eller "grejen", med cykeln är ju knappast dess cykel-egenskaper utan jobbet och tanken som ligger bakom dessa säregna utseende. Att då köpa sig till den tanken och det jobbet förefaller mig märkligt. Vad är då vitsen med det?

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jag och antagligen andra har anmält annonsen till blocket. Och vips, nu säljs den för 10 istället 30 papp. Fortfarande för dyrt dock.

Senast ändrad:

LFN

Aktiv medlem
Blockettråden 2
För mig, som gjorde min sista affär på blocket någon gång strax efter högeromläggningen; på vilka grunder anmäls en sådan annons? Ja, jag är genuint nyfiken.
Gissar på den här raden i användarvillkoren "Det är inte tillåtet att annonsera om orealistiska erbjudanden. Blocket förbehåller sig rätten att neka eller avbryta publicering av annonser som enligt Blockets bedömning är ovederhäftiga eller orealistiska."

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Gissar på den här raden i användarvillkoren "Det är inte tillåtet att annonsera om orealistiska erbjudanden. Blocket förbehåller sig rätten att neka eller avbryta publicering av annonser som enligt Blockets bedömning är ovederhäftiga eller orealistiska."
Det låter rimligt. Tack.

WSMC

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Funkar det även om någon skulle vilja vara snäll och slumpa bort, tex en cykel på tok för billigt?

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Vadå, en tävlingscyklist kan man väl ha något nytta av. Städa, diska, tvätta, klippa gräs, rensa ogräs... Kan hen dessutom meka cykel, så är mycket vunnit.

Visa bilaga 452789
Jo, fast det här torde bryta mot så pass många och grundläggande lagar och regler att det kanske rentav är värt en liten anmälan till blocket? För att inte tala om någon väl vald rättsvårdande instans.

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
Blockettråden 2
För mig, som gjorde min sista affär på blocket någon gång strax efter högeromläggningen; på vilka grunder anmäls en sådan annons? Ja, jag är genuint nyfiken.
Alltså jag är i normala fall aldrig inne på Blocket och har heller inte handlat där på närmare tio år. I detta fall blev jag bara så irriterad när jag såg annonsen här i tråden. Har aldrig tidigare anmält en annons på Blocket, så vet inte hur det brukar gå till. Skrev väl ungefär att att varan aldrig kostat i närheten av den summa som utgavs vara nypriset och att det antigen var ett bedrägeriförsök eller att annonsören hade noll koll. Kollade inte efter några specifika regler utan förutsatte att det fanns regler som säger att det inte är tillåtet att ljuga om hur mycket cykeln kostat ny och något liknade det som LFN tog upp högre upp i tråden.

Senast ändrad:

Adhocalias

Aktiv medlem
Blockettråden 2
"Rullat runt 50mil"
...
"Uppgraderad och lättad genom årens lopp med bl a många dyra kolfiberdetaljer"
Ja dom där 3,3 milen om året vill man ju att cykeln skall kännas lätt och fin.
”Regelbundet servad och kontrollerad på märkesverkstad”
But why?
”Aldrig körd i dålig väderlek
Aldrig cyklats, eller stått, i stekande blekande sol i timtal”
Men när är den körd då?

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Vadå, en tävlingscyklist kan man väl ha något nytta av. Städa, diska, tvätta, klippa gräs, rensa ogräs... Kan hen dessutom meka cykel, så är mycket vunnit.

Visa bilaga 452789
Du kan förstås även koppla hen till brödrosten, så sparar du lite på elförbrukningen.

"Rullat runt 50mil"
...
"Uppgraderad och lättad genom årens lopp med bl a många dyra kolfiberdetaljer"
Ja dom där 3,3 milen om året vill man ju att cykeln skall kännas lätt och fin.
Ja, och dessutom ingår Cannondales katalog från 2005 i priset!

staine

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jag letar gammal damcykel. Såg denna på blocket för 1500 kr. Lite dyrt men de brukar ligga däromkring.
Men vad tycker ni om framgaffeln? Synvilla eller konstig vinkel?

E9EECEEA-B4F4-4495-995C-C7886F650F08.jpeg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer