Tror att innerbenen är CASHima.6000 för en gammal boxxer rc 26" ???? Är innerbenen av guld då eller?
Visa bilaga 453032![]()
Säljes: Boxxer RC 26" och hjul
Säljer min Rockshox Boxxer RC 26\" och hjulen som sitter på då jag ska uppgradera hojjen. Gaffhappyride.se
Folk köper ju tavlor, lite samma sak kanske?Fast... Är det inte en sådan sak (cykel) man vill göra själv? Om man nu skall ha den. Så tänker i alla fall jag. Upplevelsen, eller "grejen", med cykeln är ju knappast dess cykel-egenskaper utan jobbet och tanken som ligger bakom dessa säregna utseende. Att då köpa sig till den tanken och det jobbet förefaller mig märkligt. Vad är då vitsen med det?
Kanske. Men en viss skillnad är det väl ändå att betala för en välgjord tävla och en pärlplatta? Men visst, jag förstår vad du menar och var och en har givetvis rätt att bli salig på sitt.Folk köper ju tavlor, lite samma sak kanske?
Eller den snygga ringklockan kanske?
Är det en trave laptops till höger i bilden?Visa bilaga 453387
Ingen annan info än den synlig här, förutom att hennes profil meddelar att hon gått livets hårda skola.
Vadå, inget konstigt med det i dessa tider, kvinnan jobbar ju hemifrånÄr det en trave laptops till höger i bilden?
Madeleine år åtalad i flera mål eller förekommande i flera fall av tvistemål eller strafföreläggande. Ett eller flera ärenden avser brottmål där Madeleine åtalats vid en eller flera domstolsinstanser.Vadå, inget konstigt med det i dessa tider, kvinnan jobbar ju hemifrån![]()
Har för mig att hon förekommer i "Min cykel blev stulen i Göteborg" på Facebook där hon försökte sälja en uppenbart stulen FIXIE tidigare i år :)Visa bilaga 453387
Ingen annan info än den synlig här, förutom att hennes profil meddelar att hon gått livets hårda skola.
Han sket helt enkelt i den universella sanningen, mät 2 ggr kapa 1.Jag förstår inte riktigt bakgrunden till den här annonsen. Har han köpt en ny Venge, omedelbart slammat stammen och sågat av styrröret, sedan ångrat sig och gått på bikefit som lett till att han blev tvungen att köpa en ny gaffel med okapat styrrör?!
![]()
Säljes: S-Works Venge 2020 framgaffel
S-Works Venge 2020 black framgaffel (FOR FRAME SIZE 54 / 56 / 58 / 61) My bike is a size 58 thathappyride.se
Visa bilaga 454103
Sannolikt exakt så.Jag förstår inte riktigt bakgrunden till den här annonsen. Har han köpt en ny Venge, omedelbart slammat stammen och sågat av styrröret, sedan ångrat sig och gått på bikefit som lett till att han blev tvungen att köpa en ny gaffel med okapat styrrör?!
Vissa kallar det läropengar!Sannolikt exakt så.
Han har bara skrivit lite fel. Det ska nog vara:Hmmm, svårt det här med blocket och dryga svar. Eller har jag missat nåt? Men aja, påt igen bara! :)
Du borde skugga ditt mobilnummer lite bättre...Den här då. Kan man verkligen tvinga cyklar till något?
Tänkte säga samma sak. Men egentligen är det hur lätt som helst att få reda på nåns fullständiga uppgifter om man nu skulle vilja göra det, genom att bara låtsas sälja nåt på k&s t.e.x.Du borde skugga ditt mobilnummer lite bättre...
![]()
Johnson’s congrats to Biden accidentally contained message for Trump
Boris Johnson’s congratulations message to Joe Biden accidentally contained a message meant for Donald Trump, it was revealed today.www.standard.co.uk
Edit: tar bort bilagan från min citering så du har chans att ta bort inlägget om du vill :-)
Såld för 15000kr enligt säljaren. Måste vara riktig brist på cyklar nu.En cykel från 2015 till 63% av nypriset. Den har ju suveräna specifikationer så det kanske är värt det.
Visa bilaga 454252
Kan fråga honom. Han arbetar med cyklar, och han körde en extremt fetsadlad elmtb innan så förmodar att han sakna flödet.Någon som förstår varför detta ingrepp? Varför inte bara köpa rätt cykel från början?
Visa bilaga 454430
Det är väldigt många som kanske inte är insatta, eller bara inte bryr sig om priset. Ibland fotar de prislappen från typ Sportson eller Cykloteket och sen sätter samma pris som man kan köpa nytt för på de tyska sidorna, crc osv. Men de kanske ändå får varorna sålda eftersom det finns andra som likt säljaren inte har koll på de lägre nypriserna.Alla begagnade Sram stål klingor jag har sett koster mycket mer än nya, om man inte köper den på dyraste butiken, t.ex. 220 kr cykloteket eller 12,59 euro Bike24. Köper folk verkligen begagnade för mycket mer?
![]()
EDIT: Dumt! I stället för att posta här kunde jag hade lagt upp min stål klinga för 300 kr.
Den var ju i aluminium också. Ingen boost, omodern geometri och säkert smala hjul. För några tusen till kan man köpa en liknande ny men med alla nya standarder. Det känns som en evighet sen Sram hade X7, X9 osv.Såld för 15000kr enligt säljaren. Måste vara riktig brist på cyklar nu.
Ja, troligtvis vet många inte att dom finns i både alu och stål. Och annonserade pris är fortfarande mycket lägre en den av en ny aludrev. Undrar också om säljaren är medveten om att en rimlig pris är mindre än 100 kr.Det är väldigt många som kanske inte är insatta, eller bara inte bryr sig om priset. Ibland fotar de prislappen från typ Sportson eller Cykloteket och sen sätter samma pris som man kan köpa nytt för på de tyska sidorna, crc osv. Men de kanske ändå får varorna sålda eftersom det finns andra som likt säljaren inte har koll på de lägre nypriserna.
Och jag som lever i villfarelsen (?) att Google är allmängods idag...Det är väldigt många som kanske inte är insatta, eller bara inte bryr sig om priset. Ibland fotar de prislappen från typ Sportson eller Cykloteket och sen sätter samma pris som man kan köpa nytt för på de tyska sidorna, crc osv. Men de kanske ändå får varorna sålda eftersom det finns andra som likt säljaren inte har koll på de lägre nypriserna.
Och jag som lever i villfarelsen (?) att Google är allmängods idag...
Fysiska butiker kan jag dock se ett värde i. Jag får det jag behöver i handen, förhoppningsvis får jag hjälp med saker jag inte kan eller förstår fullt ut och jag fått möjlighet att klämma och känna på prylarna samt många gånger lite trevligt cykel-snack. Det vill säga allt det där jag inte är ute efter när jag handlar begagnat (möjligen bortsett från det sistnämnda).Tydligen inte. Efterfrågan finns iallafall, annars hade inte affärer som Cykloteket och Sportson haft massa delar hängandes på väggen. Frågan är hur stor efterfrågan verkligen är, och hur länge varorna sitter där. Sportson i Farsta hade nyligen 75% rea på massor av kläder. Vissa modeller som jag kollade upp på nätet, visade sig vara från 2014.
Ja.Är det den här?
Visa bilaga 454783
Säljaren påstår inte någonstans att det är Oakleys? Själva Oakleys är inte direkt ensamma om att ha varken sådana bågar eller glasFår man annonsera falska Oakleys?Visa bilaga 454784
Håller med, visst finns det ett värde i det av olika anledningar.Fysiska butiker kan jag dock se ett värde i. Jag får det jag behöver i handen, förhoppningsvis får jag hjälp med saker jag inte kan eller förstår fullt ut och jag fått möjlighet att klämma och känna på prylarna samt många gånger lite trevligt cykel-snack. Det vill säga allt det där jag inte är ute efter när jag handlar begagnat (möjligen bortsett från det sistnämnda).
Var och en är givetvis fri att göra sina egna dåliga affärer men ctrl+, ctrl+v, Google och prisjämförelse skulle nog kunna hjälpa till att hålla begagnatpriserna på en rimlig nivå. Till gagn för oss som inte behöver ha det senaste varje gång.![]()
Haha, man kan se det på det sättet också. Naj de är inte ensamma, det råkar finnas massa säljare på Aliexpress som råkar ha bågar och glas som ser exakt likadana ut.Säljaren påstår inte någonstans att det är Oakleys? Själva Oakleys är inte direkt ensamma om att ha varken sådana bågar eller glas![]()