Blockettråden 2

Bengt-re

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Fast... Är det inte en sådan sak (cykel) man vill göra själv? Om man nu skall ha den. Så tänker i alla fall jag. Upplevelsen, eller "grejen", med cykeln är ju knappast dess cykel-egenskaper utan jobbet och tanken som ligger bakom dessa säregna utseende. Att då köpa sig till den tanken och det jobbet förefaller mig märkligt. Vad är då vitsen med det?
Folk köper ju tavlor, lite samma sak kanske?

NickPick

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Vadå, inget konstigt med det i dessa tider, kvinnan jobbar ju hemifrån 😷🤣
Madeleine år åtalad i flera mål eller förekommande i flera fall av tvistemål eller strafföreläggande. Ett eller flera ärenden avser brottmål där Madeleine åtalats vid en eller flera domstolsinstanser.
Tjålad, men väldigt stor sannolikhet... Men det kan ju vem som helst förstå. 🤷😁

Mayhem

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jag förstår inte riktigt bakgrunden till den här annonsen. Har han köpt en ny Venge, omedelbart slammat stammen och sågat av styrröret, sedan ångrat sig och gått på bikefit som lett till att han blev tvungen att köpa en ny gaffel med okapat styrrör?!

Screen Shot 2020-11-19 at 10.41.58.png

Crocko

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jag förstår inte riktigt bakgrunden till den här annonsen. Har han köpt en ny Venge, omedelbart slammat stammen och sågat av styrröret, sedan ångrat sig och gått på bikefit som lett till att han blev tvungen att köpa en ny gaffel med okapat styrrör?!

Visa bilaga 454103
Han sket helt enkelt i den universella sanningen, mät 2 ggr kapa 1.

NickPick

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Slam that stem säger folk. Brukar ju gå bra om man är typ 165cm lång och har svårt att komma ner. På en så stor cykel blir det ju "tvärt om".

DanielS

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Sam00

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Du borde skugga ditt mobilnummer lite bättre...

Edit: tar bort bilagan från min citering så du har chans att ta bort inlägget om du vill :-)
Tänkte säga samma sak. Men egentligen är det hur lätt som helst att få reda på nåns fullständiga uppgifter om man nu skulle vilja göra det, genom att bara låtsas sälja nåt på k&s t.e.x.

Crocko

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Någon vill plötsligt ha en sån där 1x drivlina vilket kräver mtb bakväxel......
Lite som när MS släpper en ny version, det såg ju så bra ut tills man återanvände en massa gammalt skit som låg i skrotlådan, det funkar fortfarande men ser mindre kul ut.

2 mer relevanta frågor är varför han köpt cykeln om det var en MTB han ville ha och varför han tror att värdet på en Decathlon är 4500 efter att han gått loss och uppgraderat den.

Berk

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Alla begagnade Sram stål klingor jag har sett koster mycket mer än nya, om man inte köper den på dyraste butiken, t.ex. 220 kr cykloteket eller 12,59 euro Bike24. Köper folk verkligen begagnade för mycket mer?

EDIT: Dumt! I stället för att posta här kunde jag hade lagt upp min stål klinga för 300 kr.

Sam00

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Alla begagnade Sram stål klingor jag har sett koster mycket mer än nya, om man inte köper den på dyraste butiken, t.ex. 220 kr cykloteket eller 12,59 euro Bike24. Köper folk verkligen begagnade för mycket mer?

EDIT: Dumt! I stället för att posta här kunde jag hade lagt upp min stål klinga för 300 kr.
Det är väldigt många som kanske inte är insatta, eller bara inte bryr sig om priset. Ibland fotar de prislappen från typ Sportson eller Cykloteket och sen sätter samma pris som man kan köpa nytt för på de tyska sidorna, crc osv. Men de kanske ändå får varorna sålda eftersom det finns andra som likt säljaren inte har koll på de lägre nypriserna.

Berk

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Det är väldigt många som kanske inte är insatta, eller bara inte bryr sig om priset. Ibland fotar de prislappen från typ Sportson eller Cykloteket och sen sätter samma pris som man kan köpa nytt för på de tyska sidorna, crc osv. Men de kanske ändå får varorna sålda eftersom det finns andra som likt säljaren inte har koll på de lägre nypriserna.
Ja, troligtvis vet många inte att dom finns i både alu och stål. Och annonserade pris är fortfarande mycket lägre en den av en ny aludrev. Undrar också om säljaren är medveten om att en rimlig pris är mindre än 100 kr.

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Och jag som lever i villfarelsen (?) att Google är allmängods idag...

Sam00

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Och jag som lever i villfarelsen (?) att Google är allmängods idag...
🙂Tydligen inte. Efterfrågan finns iallafall, annars hade inte affärer som Cykloteket och Sportson haft massa delar hängandes på väggen. Frågan är hur stor efterfrågan verkligen är, och hur länge varorna sitter där. Sportson i Farsta hade nyligen 75% rea på massor av kläder. Vissa modeller som jag kollade upp på nätet, visade sig vara från 2014.

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
🙂Tydligen inte. Efterfrågan finns iallafall, annars hade inte affärer som Cykloteket och Sportson haft massa delar hängandes på väggen. Frågan är hur stor efterfrågan verkligen är, och hur länge varorna sitter där. Sportson i Farsta hade nyligen 75% rea på massor av kläder. Vissa modeller som jag kollade upp på nätet, visade sig vara från 2014.
Fysiska butiker kan jag dock se ett värde i. Jag får det jag behöver i handen, förhoppningsvis får jag hjälp med saker jag inte kan eller förstår fullt ut och jag fått möjlighet att klämma och känna på prylarna samt många gånger lite trevligt cykel-snack. Det vill säga allt det där jag inte är ute efter när jag handlar begagnat (möjligen bortsett från det sistnämnda).

Var och en är givetvis fri att göra sina egna dåliga affärer men ctrl+, ctrl+v, Google och prisjämförelse skulle nog kunna hjälpa till att hålla begagnatpriserna på en rimlig nivå. Till gagn för oss som inte behöver ha det senaste varje gång. 😊

Sam00

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Fysiska butiker kan jag dock se ett värde i. Jag får det jag behöver i handen, förhoppningsvis får jag hjälp med saker jag inte kan eller förstår fullt ut och jag fått möjlighet att klämma och känna på prylarna samt många gånger lite trevligt cykel-snack. Det vill säga allt det där jag inte är ute efter när jag handlar begagnat (möjligen bortsett från det sistnämnda).

Var och en är givetvis fri att göra sina egna dåliga affärer men ctrl+, ctrl+v, Google och prisjämförelse skulle nog kunna hjälpa till att hålla begagnatpriserna på en rimlig nivå. Till gagn för oss som inte behöver ha det senaste varje gång. 😊
Håller med, visst finns det ett värde i det av olika anledningar.

Jag pratade lite med säljaren som sålde mig en cykel på Sportson, och han nämnde just att de hade svårare och svårare att konkurrera med alla cykelsidor på nätet. Han tog upp det efter att jag hade frågat om jag kunde få 500kr rabatt på cykeln, vilket jag inte fick.🙂 Han klagade också mycket på XXL och hur de kan ha mycket mer i lager, så att de kan ha lägre priser. Men jag förstod inte riktigt varför de jämförde sig med XXL. Det här var innan Corona, så nu har de fullt upp istället.

Samma här. Jag köper det mesta antingen på rea eller begagnat. Har aldrig köpt nåt bara för att ha det nyaste.

Jag skrev till killen med klingan idag och han svarar inte. Han var inne för 43 min sen, så jag gissar på att han väljer att ignorera det faktum att hans klinga kostar 130kr ny. Om man vill bli av med nåt som är värt under en hundring, tycker jag man kan ge bort det.

Sam00

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Säljaren påstår inte någonstans att det är Oakleys? Själva Oakleys är inte direkt ensamma om att ha varken sådana bågar eller glas 🤔
Haha, man kan se det på det sättet också. Naj de är inte ensamma, det råkar finnas massa säljare på Aliexpress som råkar ha bågar och glas som ser exakt likadana ut.🙂

Men allvarligt, han vill ha 300. Såna där brukar kosta runt 150kr nya, och hans är begagnade.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer