Blockettråden 2

Mashimaro

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Screenshot_20210201-201359_Blocket.jpg

limmpan

Medlem
Blockettråden 2
God morgon.
Jag har följt denna tråden ett litet tag och förundras över kommentarerna här inne.
Jag förstår att man postar här inne vid skumma annonser eller dålig pris bild eller dyligt. Men allt hackande och kommentarer om hur folk har formulerat sig i sina annonser. Vafan har ni inget bättre för er än att bry er om sådana skitsaker?
Blir mycket skit inlägg i tråden som annars kan vara bra för att varna/informera andra potentiella köpare.
Bara en av mina reflektioner.

Mashimaro

Aktiv medlem
Blockettråden 2
God morgon.
Jag har följt denna tråden ett litet tag och förundras över kommentarerna här inne.
Jag förstår att man postar här inne vid skumma annonser eller dålig pris bild eller dyligt. Men allt hackande och kommentarer om hur folk har formulerat sig i sina annonser. Vafan har ni inget bättre för er än att bry er om sådana skitsaker?
Blir mycket skit inlägg i tråden som annars kan vara bra för att varna/informera andra potentiella köpare.
Jag har följt den här tråden ett tag och förundras över folk som förundras över kommentarerna här inne. Med allt hackande och kommentarer om hur folk har formulerat sig över hur folk har formulerat sig i sina annonser. Har ni inget bättre för er än att bry er om sådana skitsaker.
Blir mycket skitinlägg i tråden om inlägg i tråden som annars kan vara bra för att roa andra cykelintresserade.

Masjevel

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Nu är det kanske så att jag har fel, men borde inte SPD pedaler ha en klickfuktion? Mina har det iaf. Dock är dom 100% SPD.
Vederbörande har troligen bytt till SPD på sin cykel och lagt pedalerna som medföljde cykeln i kartongen för SPD pedalerna med prislappen synlig enbart i syfte att få sitt försäljningspris att se billigt ut. De där pedalerna kostade inga 549kr.
Vilseledande!

Crocko

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Fina hjul ser man ju ofta härinne men dessa måste vara byggda av herr stradivarius själv, komponenter för max 13.000kr och ändå kostade de 26.000 nya och nu kan man passa på att köpa dem för lite mer än nypriset på att få dem byggda någon annanstans. Ett klipp, för säljaren.

Bilagor

• 9FAFBDED-5D42-4281-B8E6-EB050C1FF592.jpeg
    9FAFBDED-5D42-4281-B8E6-EB050C1FF592.jpeg
    228.7 KB · Besök: 353

NickPick

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Fina hjul ser man ju ofta härinne men dessa måste vara byggda av herr stradivarius själv, komponenter för max 13.000kr och ändå kostade de 26.000 nya och nu kan man passa på att köpa dem för lite mer än nypriset på att få dem byggda någon annanstans. Ett klipp, för säljaren.
Jag tror att den dör personen har svårt att sälja saker. Brukar vara ganska.. unika priser. Snart blir det en annonsbump också.

Olsman

Medlem
Blockettråden 2
God morgon.

Har man följt några trådar på det här forumet borde man ha koll på att det (tyvärr) nästan alltid är en icke oansenlig mängd inlägg med sidospår, internskämt, rättande/hånande av stav-/grammatik/syftningsfel och inte minst rent trams. Den här tråden håller sig ändå någorlunda till trådämnet...

NickPick

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Screenshot_20210212-070015_Facebook~2.jpg
Den kände Mohammed Ali säljer sina helt nya hörlurar, som bara är använd två timmar och kan därför inte skickas tillbaks. Skandal! Dåligt av Elgiganten.

NickPick

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Fast många elkedjor har ändrat sina villkor gällande just hörlurar i dess pandemitider.

Dessutom påstås det finna kvitto.

Vad är problemet?
Problemet är ju att han säljer ett par helt nya, fast använda två timmar i sina öron - hörlurar. Inte jättekonstigt att han inte får lämna tillbaks.
Är det öppet köp på kallingar också?
Förtydligande till de som inte förstår:
1. En vara är inte ny om den är använd två timmar.
2. Man måste vara skevt skapat om man tycker att det är öppet köp på begagnade hörlurar.

freddag

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Blockettråden har gått från förslag om "ockerknapp" till diskussion om eventuella sexuella övergrepp vid cykelköp.
Undrar vad oddsen för den vändningen låg på.
jaa ockerknappen! den hade jag helt glömt. hur går det med den?

ska det fortsatt vara tillåtet på sveriges trevligaste cykelforum att leta upp det dyraste priset på nätet och skriva att det är nypriset?

och alla de där begagnade kassetterna för samma som tysknypriset som "gått max 10 mil"?

weldion

Aktiv medlem
Blockettråden 2
jaa ockerknappen! den hade jag helt glömt. hur går det med den?

ska det fortsatt vara tillåtet på sveriges trevligaste cykelforum att leta upp det dyraste priset på nätet och skriva att det är nypriset?

och alla de där begagnade kassetterna för samma som tysknypriset som "gått max 10 mil"?
Ja, det skall vara tillåtet. Annars så anmäler jag ockerknappen! Det borde finnas en sådan knapp också.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer