Blockettråden 2

hnrks3

Medlem
Blockettråden 2
Försöker sälja en cykel på blocket och fick det här svaret nyss. Känns sådär seriöst. Personen bor i samma stad som mig, så den behöver inte fraktas dessutom

Screenshot_20210124-152834_Outlook.jpg

Hcsokim

Medlem
Blockettråden 2
Försöker sälja en cykel på blocket och fick det här svaret nyss. Känns sådär seriöst. Personen bor i samma stad som mig, så den behöver inte fraktas dessutom

Visa bilaga 466219
Jag har fått liknande svar när jag försökte sälja en båt i somras. Jag grottade ner mig i det då och kom fram till att de var något slags bedrägeri, oklart hur det funkar. Men jag backade ur det iaf.

Marcus Söder

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Gytt! Rent tekniskt så tillhör den väl försäkringsbolaget, om de inte är intresserade av den så kan du säkerligen få den, alternativt köpa ut den för en billig peng. Oavsett så håller vi tummarna för att den hamnar hos dig igen :)
Du har helt rätt, försäkringsbolaget är ägaren och jag har fått ersättning, så frågan är ju stängd för min del. Men kul att en fin cykel är tillbaka, även om den inte är i min ägo. Hade ju varit bättre om tjuven tog till fånga men så verkar inte fallet vara. Säljaren är mer största sannolikhet inte tjuven utan en kille som handlat i god tro men inte gjort sin research. Mitt tips om man köper begagnat är att alltid be om kvitto där det framgår namn, personnummer och telefon så man snabbt kan få tag på säljaren om något visar sig vara galet.

perzzon

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Tröttnat på vilket sätt, batteriet? Finns väl inget nytt för 2k som har samma look/klass som en Fenix och som kommer att kännas som en uppgradering.. Kan ju iof finnas någon ny feature (som sömn-tracking t ex) som du kanske inte har men det är inte värt att uppgradera för (tycker jag).

Jag har en FR645 som jag tidvis haft en del GPS-strul med, med tanke på att modellen är rätt gammal vid det här laget tycker jag att 3000kr för en ny känns rätt mycket (3000kr enligt prisjakt idag, har nog sålts billigare under reor/black friday. Inte heller så säker på att det kommer att kännas som en uppgradering om man haft en Fenix.
Den har alltid varit lite buggig men nu har pulsbandet gett sig för andra (tredje om man räknar DOA) gången. Känns lite fel att lägga närmare 1000 pengar på ett nytt pulsband till en 6-7 år gammal klocka.

Sam00

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Den har alltid varit lite buggig men nu har pulsbandet gett sig för andra (tredje om man räknar DOA) gången. Känns lite fel att lägga närmare 1000 pengar på ett nytt pulsband till en 6-7 år gammal klocka.
Jag tycker det är värt att lägga pengar på nånting man har så stor nytta av. För 4000 kan du få en riktigt bra klocka. Du behöver inte kolla bara på Garmin, det finns flera bra märken som t.e.x. Polar, Suunto och Coros.

735XT som jag nämnde ovan verkar ha det mesta man kan behöva dock för 1800-2300 om man inte vill spendera mer. Man kan till och med mäta HRV med hjälp av ett pulsband.

DanielS

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Ok jag förstår, dock kan du ju använda ett nytt pulsband även till nästa klocka. De flesta verkar ju vara överens om att handledspuls inte fungerar så bra till mer intensiva pass, för långa lugna pass tycker jag det fungerar skapligt.

perzzon

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Beställde ett hrm-pro nu så får vi se om jag fortsätter leva med den gamle fenixen eller om det blir något nytt sen.
Nu skall jag sluta bomba blocketråden :)

Sam00

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Är själv på väg att köpa en Fenix 6. Har hittat en på Blocket, men förhållandena känns någorlunda misstänksamma, även om det förmodligen inte är så. Klockan sägs vara ny med plombering. Blocketpaketet skulle vi använda oss av vid köp.

Undrar om nån som förstår sig på sånt här bättre kanske kan hjälpa mig avgöra om jag kan gå vidare med det, eller om det är bättre att köpa nytt. Lägger upp några bilder på chatten.

Screenshot_20210127-152858_Blocket.jpg

Screenshot_20210127-152955_Blocket.jpg
Screenshot_20210127-153024_Blocket.jpg
Screenshot_20210127-153045_Blocket.jpg

salle

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Är själv på väg att köpa en Fenix 6. Har hittat en på Blocket, men förhållandena känns någorlunda misstänksamma, även om det förmodligen inte är så. Klockan sägs vara ny med plombering. Blocketpaketet skulle vi använda oss av vid köp.

Undrar om nån som förstår sig på sånt här bättre kanske kan hjälpa mig avgöra om jag kan gå vidare med det, eller om det är bättre att köpa nytt. Lägger upp några bilder på chatten.

Visa bilaga 466679
Visa bilaga 466680Visa bilaga 466681Visa bilaga 466683
Jag skulle imho inte krångla med en halvskum säljare på andra sidan landet när det skiljer så lite i pengar mot att köpa en ny. Du har ingen polare närmare säljaren då som kan åka och köpa den?

Sam00

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jag skulle imho inte krångla med en halvskum säljare på andra sidan landet när det skiljer så lite i pengar mot att köpa en ny. Du har ingen polare närmare säljaren då som kan åka och köpa den?
Naj, jag har inte det. Det är 6500kr som han vill ha för den så det skiljer 1000kr mot att köpa från löpshopen.

Undrar bara om det verkligen funkar så som han säger. Om det verkligen är så att jag kan skicka den inom Sverige(till Garmin) ifall nåt händer istället för Danmark.

Du har rätt, det är ganska krångligt med att skicka och att han ska skriva kvitto själv, sen ge mig referensnummer osv. Har ändå inte bestämt mig om jag ska ha en sån eller en 6s.

1000kr är kanske ändå inte så mycket för att slippa komplikationer och oro. Jag tänker ha klockan i flera år så det är viktigt att det blir rätt.

Blockettråden 2

Visa bilaga 466679
Kan inte svara på din fråga men jag fick min 6x pro från löparshop för en vecka sedan. Kolla in denna recension angående saphireglas mot "vanliga" gällande reflektioner.

Sam00

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Kan inte svara på din fråga men jag fick min 6x pro från löparshop för en vecka sedan. Kolla in denna recension angående saphireglas mot "vanliga" gällande reflektioner.
Just det, hörde att det kan bli problematiskt med reflektioner på safirglas. Undrar hur stor skillnad det är på reptålighet mot Gorilla glas?

Skönt att veta att det gick bra att beställa därifrån. Får se om det blir en 6s pro solar istället. Har smala handleder.

En till fråga bara. Sover du med din 6x? Funkar det att sova med en så stor klocka? Det är det jag också funderar över eftersom jag vill använda mig av sömanalys funktionen.

Senast ändrad:
Blockettråden 2
Just det, hörde att det kan bli problematiskt med reflektioner på safirglas. Undrar hur stor skillnad det är på reptålighet mot Gorilla glas?

Skönt att veta att det gick bra att beställa därifrån. Får se om det blir en 6s pro solar istället. Har smala handleder.

En till fråga bara. Sover du med din 6x? Funkar det att sova med en så stor klocka? Det är det jag också funderar över eftersom jag vill använda mig av sömanalys funktionen.
Jag har haft den på mig sen jag fick den. Inga problem att sova med den för mig iaf. Jag jobbar som maskinmekaniker och hade innan en Samsung S3 Frontier i några år utan att den repades. Glaset ligger djupare på den men ändå.. Jag är riktigt nöjd än så länge men kommer att köpa ett läderarmband snart.

marr

Moderator
Forumvärd
Blockettråden 2

Visa bilaga 466679

Det luktar fuffens. Varför skulle en löparledare köpa mängder med klockor?
Sen skriver han "den blev inte uthämtad" vem köper en klocka för flera tusen och inte hämtar den?
Inget kvitto såklart.
Tillåt mig att vara skeptisk.

Men när det kommer till garantier mot garmin har det för mig alltid fungerat bra. De har aldrig efterfrågat kvitto eller något.

Sam00

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Det luktar fuffens. Varför skulle en löparledare köpa mängder med klockor?
Sen skriver han "den blev inte uthämtad" vem köper en klocka för flera tusen och inte hämtar den?
Inget kvitto såklart.
Tillåt mig att vara skeptisk.

Men när det kommer till garantier mot garmin har det för mig alltid fungerat bra. De har aldrig efterfrågat kvitto eller något.
Ok, tack för svaret. Jag hade en dålig känsla men du satte orden på det. Det står dock att han är verifierad av Blocket, vad det nu betyder. Det kan mycket väl vara så att han är ärlig, men jag tar helst inte chansen. Jag har bestämt mig för en 6s dock, så kommer inte handla av honom.

marr

Moderator
Forumvärd
Blockettråden 2
Ok, tack för svaret. Jag hade en dålig känsla men du satte orden på det. Det står dock att han är verifierad av Blocket, vad det nu betyder. Det kan mycket väl vara så att han är ärlig, men jag tar helst inte chansen. Jag har bestämt mig för en 6s dock, så kommer inte handla av honom.
Jag kan ju inte utesluta. Men själv hade jag inte vågat helt enkelt.

Manurhin2

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Köpte min Garmin Edge 1000 från England och garantin gällde i Sverige utan krångel, borde rimligtvis gälla denna också. Inom EU gäller nog.

LFN

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Cykeln är i mycket ny skick och nästan som ny med mycket liten körsträcka

Det här är en ytterligare variant av ny. Imponerande hur nya cyklar kan vara på blocket. Cykelhandlarna får fan ta och steppa upp lite. Vem vill betala fullpris för en ny cykel när man kan få en i mycket ny skick på rea?

Stumpy

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Myriam Diana är förekommande i mål. Ett eller flera ärenden avser brottmål där Myriam Diana åtalats vid en eller flera domstolsinstanser.
Kanske inte köper den cykeln då. :)
Hennes sambo har ett något smutsigt förflutet också.
Daniel Niclas år åtalad i flera mål eller förekommande i flera fall av tvistemål eller strafföreläggande. Ett eller flera ärenden avser brottmål där Daniel Niclas åtalats vid en eller flera domstolsinstanser.

MrSpock

Aktiv medlem
Blockettråden 2

En riktig optimist! Den får man ju inte sälja!
Nu blev jag intresserad. Den svenska översättningen verkar vara slutsåld överallt, men jag hittar den på engelska på amazon.se (pocket) eller för Kindle på amazon.com.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer