Blockettråden 2

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Någon som har koll på denna? Utan att tittat alltför noggrant ser det väl ut som att det här kan vara en helt ok instegshoj till ett helt ok pris.

Bornlikethis

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Någon som har koll på denna? Utan att tittat alltför noggrant ser det väl ut som att det här kan vara en helt ok instegshoj till ett helt ok pris.

Är den på tradera nu? Var på blocket innan så det kanske finns prutmån ;)
Edit: Priset är ju vettigt till skillnad från mycket annat och cykeln ser ut att vara i gott skick också.

weldion

Aktiv medlem
Blockettråden 2

67D538C7-F7BB-4FB6-BB06-73A955FA346C.jpeg

Bonzo

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Visa bilaga 473119

Jisses.
Men de är tydligen inte ensamma. En snabb koll på hygglo.se visar att det är fler som sett potentialen i att hyra ut bits. Vissa har dessutom en debitering på 7-10:-/dag och man undrar ju hur det kan vara värt besväret.

Bornlikethis

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jisses.
Men de är tydligen inte ensamma. En snabb koll på hygglo.se visar att det är fler som sett potentialen i att hyra ut bits. Vissa har dessutom en debitering på 7-10:-/dag och man undrar ju hur det kan vara värt besväret.

Entreprenörer ut i fingerspetsarna. Nästa steg är att hyra ut varje bit för sig så kan man maximera vinsten

perzzon

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Jag hyr ut på hygglo (inte bitsatser :) ) ibland. Minipris brukar jag ha på typ 250-300. För att motivera att möta upp någon osv.

En helt orelaterad fråga. Om man handlar med blocket paket. Är det rätt uppfattat att det är säljaren som står för risken i princip? Undersökte det för några år sen och då kändes det helt klart så. Köpte en 5kkr elektronikpryl med det utan strul då.

Valhalla_

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Så den här snubben säljer en nu 2 år gammal, ej längre köpbar som ny (duh), ram som kostar ny ca 3700, en gaffel man får ny för ca 4200, styrlager, spacers och styrstam för ca 1000, alltsammans för det facila priset 8500 kr..

Lol...

Screenshot_20210311-065304.png

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
Blockettråden 2

Så den här snubben säljer en nu 2 år gammal, ej längre köpbar som ny (duh), ram som kostar ny ca 3700, en gaffel man får ny för ca 4200, styrlager, spacers och styrstam för ca 1000, alltsammans för det facila priset 8500 kr..

Lol...

Visa bilaga 474754
Glöm inte att ramen är unik för att den inte går att köpa längre och att cykelns spacers kommer från högpresterande märke. Klart som fan det då ska gå att ta betalt!

fredbjar

Medlem
Blockettråden 2
kan detta var ngt för att cykla till jobb och lite stig på? Och kanske Cykelvasan...

5000kr???

Scott scale 970 årsmodell 2017
Storlek L
Sitter SPD pedaler på men original medföljer såklart.
Bra skick på cykeln!
1x10 växling.
FC564527-940A-4D6F-8180-955B3F2812DD.jpeg

Senast ändrad:

wukkaN

Aktiv medlem
Blockettråden 2
kan detta var ngt för att cykla till jobb och lite stig på? Och kanske Cykelvasan...

5000kr???

Storlek L
Bra skick på cykeln!
1x10 växling.Visa bilaga 474949
Ska du köpa eller sälja? Det finns en annan tråd där man kan fråga om värde på en hoj. I den här är det mest hån, trams och skoj ☺️

Sam00

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Har inget emot priset, vet inte ens vad det ska ligga på och det är ingen dålig cykel. Han refererar dock till att en sån förmodligen ligger hos en handlare för 35000kr. Förstår att ramen kan vara ny men det är en modell som senast kom ut 2016. Det blir nog lite svårt att hitta en sån hos nån handlare.

AF14DA86-9BDA-4589-AE73-90EAB1FC4858.png

Bonzo

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Hade den haft en annan gaffel så hade det gjort mycket, men som amatörtyckare skulle jag säga att priset är en smula högt baserat på specen. Den verkar ha kostat ca 10k som ny, men även då var den överprisad (som de flesta cyklarna av mer välkända märken).

Med det sagt så är det väldigt svårt att hitta vettiga cyklar på en begränsad budget, så det kanske är värt att försöka pruta lite och testa om den funkar för dig. Skulle du sälja den vidare om något år så blir den ekonomiska förlusten troligtvis marginell, speciellt om du lyckas få ner priset lite.

freddag

Aktiv medlem
Blockettråden 2

5000kr???

Storlek L
Bra skick på cykeln!
jag tycker kassetten ser liten ut, men svårt att se. om den är fulkonverterad till 1x10 med bara ursprunglig 11-36-kassett bak så är det ett argument för prut. för att konverteringen till 1x ska bli komplett och växelomfånget tillräckligt krävs isf ny 11-42- eller 11-46-kassett för 300-500 kr och kanske ny bakväxel eller en goatlink och ny och längre kedja för några hundra till.

Berk

Aktiv medlem
Blockettråden 2
jag tycker kassetten ser liten ut, men svårt att se. om den är fulkonverterad till 1x10 med bara ursprunglig 11-36-kassett bak så är det ett argument för prut. för att konverteringen till 1x ska bli komplett och växelomfånget tillräckligt krävs isf ny 11-42- eller 11-46-kassett för 300-500 kr och kanske ny bakväxel eller en goatlink och ny och längre kedja för några hundra till.

Det behövs väl inte för att cykla till jobb och cykelvasan (inte heller för att cykla på stig för mig).

wukkaN

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Vad heter den tråden?

Kan finnas fler likande trådar men den här är nog samlingstråden. Sen så kan du givetvis fråga i vilken tråd du vill, den här tenderar dock att inte vara så seriös :)

Sam00

Aktiv medlem
Blockettråden 2

5000kr???

Storlek L
Bra skick på cykeln!
Med den gaffeln förmodligen inte, gissar på fälgar under 20 mm innerbredd. Det gäller att vara snabb på annonser så hittar man säkert nånting värt. Jag hittade den här(X-Caliber 8) för 5500kr. 2019 och som ny. Stolpe och sadel uppgraderat men annars original. 2x dock men inget negativt för mig.
E6743B21-B672-4179-A87D-24C5FB9354EC.jpeg

123456789

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Med den gaffeln förmodligen inte, gissar på fälgar under 20 mm innerbredd. Det gäller att vara snabb på annonser så hittar man säkert nånting värt. Jag hittade den här(X-Caliber 8) för 5500kr. 2019 och som ny. Stolpe och sadel uppgraderat men annars original. 2x dock men inget negativt för mig.Visa bilaga 475003
Jag kan tänka mig den .... lite liten kanske 🙂

Skamgränsen

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Pizzadisken är kvar. Det är nog troligt att dina 11-36 tankar stämmer...

Berk

Aktiv medlem
Blockettråden 2
det går att cykla singlespeed på stig också. men det är ovanligt att folk tycker att 1x med 11-36 är tillräckligt. därför är det ett argument för prut.

Ah ja, kan vara bra argument för prut! Hade inte tänkt på det.

Men beröende på hur stigarna ser ut, och hur stark man är, kan 36 räcker helt och halt.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer