Blockettråden 2
Men köper du från en ny från Canyon för 8000 billigare får du ju inte gaffeln kapad och orangea "Decals"
Förvisso missar jag dessa "uppgraderingar" om jag köper ny men istället kanske sadeln ingår...
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men köper du från en ny från Canyon för 8000 billigare får du ju inte gaffeln kapad och orangea "Decals"
Är den på tradera nu? Var på blocket innan så det kanske finns prutmån ;)Någon som har koll på denna? Utan att tittat alltför noggrant ser det väl ut som att det här kan vara en helt ok instegshoj till ett helt ok pris.
![]()
Övriga cyklar | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Övriga cyklar enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Entreprenörer ut i fingerspetsarna. Nästa steg är att hyra ut varje bit för sig så kan man maximera vinstenJisses.
Men de är tydligen inte ensamma. En snabb koll på hygglo.se visar att det är fler som sett potentialen i att hyra ut bits. Vissa har dessutom en debitering på 7-10:-/dag och man undrar ju hur det kan vara värt besväret.
![]()
Hyra bitssats? Hyr lokalt genom Hygglo
Du kan hyra 22 saker i kategorin Bitssats för ca 35 kr per dag eller 90 kr för en vecka. Uthyrning av bitsset för olika typer av skruvar och verktyg. Perfekt för dina gör-det-själv-projekt.. Skador är försäkrade utan självrisk. Bitsset eller vad du än kallar det - du kan hyra det genom Hygglo!www.hygglo.se
Det lär nog snart hamna på styckesuthyrning oavsett.Entreprenörer ut i fingerspetsarna. Nästa steg är att hyra ut varje bit för sig så kan man maximera vinsten
Annars en perfekt ram att köra remdrift på.Söndrig 5 år gammal kolfiberram för 9500:-
Som hittat, den är ju celeste...
![]()
Säljes: Ramset Bianchi Oltre XR2 2016 (obs lagning krävs)
Hej! Säljer en Superfin Bianchi Oltre XR2 med den supersnygga celeste färgen. Ramen är ursprungligen inhappyride.se
Fin lagning där!Söndrig 5 år gammal kolfiberram för 9500:-
![]()
Hej! Säljer en Superfin Bianchi Oltre XR2 med den supersnygga celeste färgen. Ramen är ursprungligen inhappyride.se
Fin lagning där!
Skulle precis posta samma här :)Söndrig 5 år gammal kolfiberram för 9500:-
![]()
Prissänkt nu!Söndrig 5 år gammal kolfiberram för 9500:-
![]()
Byta till runda?Kan någon förklara för mig varför man behöver sälja en klinga pga n+1? Jag behöver alltid köpa en klinga vid n+1.
Visa bilaga 473878
Fel storlek? Oavsett så känns onödigt att förklara varför man säljer, inte superviktigt för eventuell köpareKan någon förklara för mig varför man behöver sälja en klinga pga n+1? Jag behöver alltid köpa en klinga vid n+1.
Visa bilaga 473878
För att jag inte behöver göra den ombyggnad jag tänkt längre.. går ju alltid att fråga den som har ute annonsen om man är nyfiken...Kan någon förklara för mig varför man behöver sälja en klinga pga n+1? Jag behöver alltid köpa en klinga vid n+1.
Visa bilaga 473878
För att jag inte behöver göra den ombyggnad jag tänkt längre.. går ju alltid att fråga den som har ute annonsen om man är nyfiken...
Glöm inte att ramen är unik för att den inte går att köpa längre och att cykelns spacers kommer från högpresterande märke. Klart som fan det då ska gå att ta betalt!![]()
Säljes: DIRT JUMPER- NS decade ram med RockShox Reba RL SA. HELT NY
Säljer nu min NS bike Decade ram med en RockShox Reba RL Solo Air på, komplett med styrlager, styrkrona, spachappyride.se
Så den här snubben säljer en nu 2 år gammal, ej längre köpbar som ny (duh), ram som kostar ny ca 3700, en gaffel man får ny för ca 4200, styrlager, spacers och styrstam för ca 1000, alltsammans för det facila priset 8500 kr..
Lol...
Visa bilaga 474754
Då har jag flera unika cyklar. Kanske jag skulle ta och sälja av Yosemite damtrallan för jag tror inte man kan köpa den längre.Glöm inte att ramen är unik för att den inte går att köpa längre och att cykelns spacers kommer från högpresterande märke. Klart som fan det då ska gå att ta betalt!
Ska du köpa eller sälja den?kan detta var ngt för att cykla till jobb och lite stig på? Och kanske Cykelvasan...
5000kr???
Scott scale 970 årsmodell 2017
Storlek L
Sitter SPD pedaler på men original medföljer såklart.
Bra skick på cykeln!
1x10 växling.Visa bilaga 474949
Ska du köpa eller sälja? Det finns en annan tråd där man kan fråga om värde på en hoj. I den här är det mest hån, trams och skojkan detta var ngt för att cykla till jobb och lite stig på? Och kanske Cykelvasan...
5000kr???
Storlek L
Bra skick på cykeln!
KöpaSka du köpa eller sälja den?
Hade den haft en annan gaffel så hade det gjort mycket, men som amatörtyckare skulle jag säga att priset är en smula högt baserat på specen. Den verkar ha kostat ca 10k som ny, men även då var den överprisad (som de flesta cyklarna av mer välkända märken).
jag tycker kassetten ser liten ut, men svårt att se. om den är fulkonverterad till 1x10 med bara ursprunglig 11-36-kassett bak så är det ett argument för prut. för att konverteringen till 1x ska bli komplett och växelomfånget tillräckligt krävs isf ny 11-42- eller 11-46-kassett för 300-500 kr och kanske ny bakväxel eller en goatlink och ny och längre kedja för några hundra till.kan detta var ngt för att cykla till jobb och lite stig på? Och kanske Cykelvasan...
5000kr???
Storlek L
Bra skick på cykeln!
jag tycker kassetten ser liten ut, men svårt att se. om den är fulkonverterad till 1x10 med bara ursprunglig 11-36-kassett bak så är det ett argument för prut. för att konverteringen till 1x ska bli komplett och växelomfånget tillräckligt krävs isf ny 11-42- eller 11-46-kassett för 300-500 kr och kanske ny bakväxel eller en goatlink och ny och längre kedja för några hundra till.
Vad heter den tråden?Ska du köpa eller sälja? Det finns en annan tråd där man kan fråga om värde på en hoj. I den här är det mest hån, trams och skoj![]()
det går att cykla singlespeed på stig också. men det är ovanligt att folk tycker att 1x med 11-36 är tillräckligt. därför är det ett argument för prut.Det behövs väl inte för att cykla till jobb och cykelvasan (inte heller för att cykla på stig för mig).
Vad heter den tråden?
Med den gaffeln förmodligen inte, gissar på fälgar under 20 mm innerbredd. Det gäller att vara snabb på annonser så hittar man säkert nånting värt. Jag hittade den här(X-Caliber 8) för 5500kr. 2019 och som ny. Stolpe och sadel uppgraderat men annars original. 2x dock men inget negativt för mig.kan detta var ngt för att cykla till jobb och lite stig på? Och kanske Cykelvasan...
5000kr???
Storlek L
Bra skick på cykeln!
Jag kan tänka mig den .... lite liten kanske ?Med den gaffeln förmodligen inte, gissar på fälgar under 20 mm innerbredd. Det gäller att vara snabb på annonser så hittar man säkert nånting värt. Jag hittade den här(X-Caliber 8) för 5500kr. 2019 och som ny. Stolpe och sadel uppgraderat men annars original. 2x dock men inget negativt för mig.Visa bilaga 475003
Pizzadisken är kvar. Det är nog troligt att dina 11-36 tankar stämmer...jag tycker kassetten ser liten ut, men svårt att se. om den är fulkonverterad till 1x10 med bara ursprunglig 11-36-kassett bak så är det ett argument för prut. för att konverteringen till 1x ska bli komplett och växelomfånget tillräckligt krävs isf ny 11-42- eller 11-46-kassett för 300-500 kr och kanske ny bakväxel eller en goatlink och ny och längre kedja för några hundra till.
det går att cykla singlespeed på stig också. men det är ovanligt att folk tycker att 1x med 11-36 är tillräckligt. därför är det ett argument för prut.
Hahaha, bra skick. :p
Notera, dock, att det är många delar som inte har gått av.