Blockettråden 2

HejaSverige!

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Blocket är ju hopplöst, har själv en annons ute på icke cykelrelaterat, redan fått obligatoriska mailet: släpper du den för halva priset..
Högt utgångspris underlättar ju om det ska vara så!

Berk

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Med AI måste det vara trivialt att känna igen skambud och automatiskt skicka svaret "tack, men nej tack" när budet är under en limit användaren sätter.

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2
När jag sålde en enduromc sist så skickade jag en länk till en typ 10 år äldre än min som gick för det pris han ville ge, hörde inget mer efter det...
I sammanhanget, lite tidskrävande måhända, men uppenbarligen effektivt.

För egen del har jag helt sonika slutat svara de värsta avarterna av köpare. Vid några tillfällen har jag tagit till @Sam00 s metod.

pontiuspilatius

Aktiv medlem
Blockettråden 2
1. Hur går det ihop med Ultegra-reglage och Tiagra växlar?
2. 20k för en 2 år gammal Tiagra-utrustad alu-ram??

Bilagor

• Screenshot_20220926_230444.jpg
    Screenshot_20220926_230444.jpg
    201.6 KB · Besök: 80

Peth

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Tiagra 4700 har samma kabeldrag som Shimanos 11-delade grupper. Det ska alltså funka med Ultegra- eller 105-bakväxel. Däremot så funkar inte de 11-delade gruppernas växelreglage med Tiagra-växlar.

(Med reservation för att jag inte provat att det verkligen stämmer)

DarkMatter

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Tiagra 4700 har samma kabeldrag som Shimanos 11-delade grupper. Det ska alltså funka med Ultegra- eller 105-bakväxel. Däremot så funkar inte de 11-delade gruppernas växelreglage med Tiagra-växlar.

(Med reservation för att jag inte provat att det verkligen stämmer)
Så har jag också uppfattat det. Ultegra-reglage och Tiagra 4700 bakväxel går alltså alldeles utmärkt men då med 11-delad kassett.

moros

Aktiv medlem
Blockettråden 2
www.thatsnonsense.com/the-ups-delivery-facebook-marketplace-scam-how-it-works/amp/

Kortfattat, efter överenskommelse får man plötsligt från UPS (fejk då) att man först skall betala en försäkring för kontanthantering i förskott innan resten kan genomföras. Den summan är vad man blir blåst på om jag förstått rätt. Hela upplägget är ju så urbota idiotiskt, framförallt för en svensk. Finns väl ingen som någonsin genomfört en affär på det sättet. UPS är nog måttligt sugna på att hantera ett kuvert med cash 😂

IM

Aktiv medlem
Blockettråden 2

DanielS

Aktiv medlem
Blockettråden 2
Någon på Shimano borde få sparken för det där.
Det är ju bara bra! Gamla Tiagra var ju svåra att justera så man ändrade cable pull för att göra den mer lättjusterad om jag förstått det hela rätt. Kan själv intyga att det fungerar, har kört 11-delad GRX-bakväxel med 10-delad kassett och Tiagra-reglage, tyvärr blev den cykeln stulen.

Topp