Blockettråden 2

Blockettråden 2
Skrev och frågade på en cube mtb för ett tag sedan...

Svaret var litet roligt tycker jag:)

Bilagor

• Screenshot_20191109-234123.jpg
    Screenshot_20191109-234123.jpg
    87.6 KB · Besök: 223
Blockettråden 2
xyz-saft sa:
Raggamuffin sa:
NickPick sa:
En service behöver ju inte innebära byte av skrapringar.

Men en fullservice bör väl innebära det?

Fast fullservad kan ju betyda att den är servad enligt de intervaller som tillverkaren bestämt, och då måste senaste servicen inte varit en stor service.
Fast nu stod det ”nyservad (full)” och det får nog tolkas som att den service som nyligen gjorts var en fullservice. Fast det kan ju vara kackigt uttryckt också...

Blockettråden 2
ooms sa:
xyz-saft sa:
Raggamuffin sa:
NickPick sa:

Fast fullservad kan ju betyda att den är servad enligt de intervaller som tillverkaren bestämt, och då måste senaste servicen inte varit en stor service.
Fast nu stod det ”nyservad (full)” och det får nog tolkas som att den service som nyligen gjorts var en fullservice. Fast det kan ju vara kackigt uttryckt också...

Ja det är sant. Den formuleringen hade jag också tolkat så.

Blockettråden 2
ooms sa:
xyz-saft sa:
Raggamuffin sa:
NickPick sa:

Eller: ”nyservad (jag var full)”?

Blockettråden 2
staine sa:
Mini_me sa:
Freddanakrm sa:

Extra backup.

Snygga svetsar på kolfibern ??

Ja men du kan i alla fall skrämma upp den till 30 knyck. Kanske i nerförsbacke och medvind? (Om gubben ingår kanske nån dam kan vara intresserad?)

Den väger 11,2 kg utan pedaler så lär gå foooooooort nedför

Blockettråden 2
Eftersom vi redan är lite elaka så säger jag väl det - tror inte ett eller två kilo på cykeln spelar så stor roll om man ser bilden på cyklisten

Blockettråden 2
Han har inte speciellt bra omdömen. Har bla. sålt en elcykel utan batteri och laddare. Varför säljer man en elcykel utan batteri och laddare? Batteri och laddare råkar väl knappast trilla av cykel under färd.

Tillbaka
Topp