Blockettråden 2

Blockettråden 2
Ehmm
4368C61C-4417-4969-BC75-CF6042E8F15E.png
A7B0B052-7ED2-46C4-B57C-A85A87B1BF78.png

Blockettråden 2
Kanske OT,
men varför gillar folk att skicka "Hej, finns den kvar" sen hör man inget mer?
Eller klassikern efter lite messande. "Jag vill verkligen ha den och kommer imorn".(sen hör man inget mer).

Vad är det som är så intressant med att veta om en vara finns kvar?
Och har folk så dålig koll på sin ekonomi efter att de suttit och räknat på den under natten och kommit fram till att de ej har råd och skiter i att höra av sig.

Neh känns mysko att lägga ut Blocket annonser.

Jag tror att en anledning är att folk hittar flera säljare, köper från någon annan och är inte så snäll att berätta det. Det var jättejobbigt för mig att sälja en barnsits för att många köpera hittade en sits annanstans. Om jag minns rätt berättade hälften att dom hade köpt annandag, andra hälften inte.

Fortfarande är det mindre jobbigt en folk som säger att dom vill köpa till 40% lägre pris, senare säger att dom är i stan och att jag kan sänker pris inför eftermiddagen när dom åker tillbaka, osv ...

Blockettråden 2
Kanske OT,
men varför gillar folk att skicka "Hej, finns den kvar" sen hör man inget mer?
Eller klassikern efter lite messande. "Jag vill verkligen ha den och kommer imorn".(sen hör man inget mer).

Vad är det som är så intressant med att veta om en vara finns kvar?
Och har folk så dålig koll på sin ekonomi efter att de suttit och räknat på den under natten och kommit fram till att de ej har råd och skiter i att höra av sig.

Neh känns mysko att lägga ut Blocket annonser.
Dessutom börjar frågorna om varan finns kvar poppa in minuter efter att annonsen blivit upplagd. Är det början på ett bedrägeriförsök? Försöker de få tag i annonsören mailaddress? Varför? Hur skulle de kunna tjäna något på det? Jag svarar alltid genom blockets meddelandefunktion för då får frågeställaren inte min mailaddress.

Blockettråden 2
Dessutom börjar frågorna om varan finns kvar poppa in minuter efter att annonsen blivit upplagd. Är det början på ett bedrägeriförsök? Försöker de få tag i annonsören mailaddress? Varför? Hur skulle de kunna tjäna något på det? Jag svarar alltid genom blockets meddelandefunktion för då får frågeställaren inte min mailaddress.
Helt beroende på annons förvisso men personligen frågar jag ofta om varan är kvar direkt pga att jag ett otal gånger svarat typ 10-30 minuter efter annonser blivit upplagda och sagt att jag är väldigt intresserad och får svaret att den redan är såld.

Frågar man bara om varan är kvar så blir åtminstone jag inte lika besviken när svaret är nej. (Irrationellt, jag vet)

Blockettråden 2
Blockettråden 2
Ah, ytterligare ett guldkorn ifrån mina annonser.
Angående Rocky Mountain Thunderbolt (ville ha 26000).

Ps Hittar nån en ny Rocky Mountain i sverige för 28.000, skicka länk Ds
blocket_2.PNG

Blockettråden 2
Ah, ytterligare ett guldkorn ifrån mina annonser.
Angående Rocky Mountain Thunderbolt (ville ha 26000).

Ps Hittar nån en ny Rocky Mountain i sverige för 28.000, skicka länk Ds
Visa bilaga 487010
Alltid lite roliga konversationer när man ska sälja på blocket. Sålde nyligen en racer jag lagt ut för 15papp. En kille skrev en massa om hur fin den verkade vara och att han verkligen var intresserad. Men han skrev också att han tyckte den var värd 10, så det var vad han var villig att ge och att jag borde överväga det.

Tillbaka
Topp