Blockettråden 2

Blockettråden 2
A46D0C95-8E4C-4609-B389-1D2EE7575FE2.jpeg

Blockettråden 2
Inte riktigt mitt område, men spontant tänker jag att priset är satt ungefär dubbelt så högt som det borde vara. Är jag fel ute?

Blockettråden 2
Vafalls?! Back in the line!

Edit: hmm, kräver tydligen att du som läser klickar på bilden för att se den i sin helhet.

Avd: lite som Mad's ihopvikningsbilder? ??

Bilagor

• Screenshot_20230127-143156.png
    Screenshot_20230127-143156.png
    259.3 KB · Besök: 331
Blockettråden 2
Fast det där är ju Blockets app som är lite rolig/problematisk. Så här ser annonsen ut på nätet med fullständig text.

Visa bilaga 605574
Det där är ett oskick. Avanza har motsvarande problem med sin applikation, att essentiell information faller bort i förhållande till webb-gränssnittet. Att vissa delar måste prioriteras ned/bort har jag full förståelse för. Men att en annonstjänst prioriterar bort annonsinnehåll (eller som i Avanzas fall vpmäklare/likvider) förefaller mig vara ett klart och tydligt gör om gör rätt.

Blockettråden 2
Blockettråden 2
Vad menas med dubbla sittpositioner?
(Och så skulle i alla fall jag vara intresserad av att veta mer om de mycket bra komponenterna.)

Visa bilaga 605698

Dubbla är väl ljug, om det inte är en synvilla så är det 3 positioner på styret som är i liknande nivå, längst bak i bocken, uppe på styret, på reglagen.

Blockettråden 2
Egentligen inget fel på annonsen men nyköpt var ett nytt ord för mig. Är den köpt ny 2021 eller är den köpt på nytt 2021 (dvs behagand) eller är den köpt i Nyköping? Så många frågor. Hur länge kan man anse en cykel vara nyköpt, ju äldre ju längre gissar jag.

Giant är ju för övrigt ett märke som får leva ett onödigt diskret liv i Sverige. Nya Revolt X ser ju riktigt trevlig ut: https://www.bikeradar.com/news/giant-revolt-x-leak/
15969713-E7E7-4CD1-9FFC-45798E8BA7B1.jpeg

Senast ändrad:
Blockettråden 2
Egentligen inget fel på annonsen men nyköpt var ett nytt ord för mig. Är den köpt ny 2021 eller är den köpt på nytt 2021 (dvs behagand) eller är den köpt i Nyköping? Så många frågor. Hur länge kan man anse en cykel vara nyköpt, ju äldre ju längre gissar jag.

Giant är ju för övrigt ett märke som får leva ett onödigt diskret liv i Sverige. Nya Revolt X ser ju riktigt trevlig ut: https://www.bikeradar.com/news/giant-revolt-x-leak/Visa bilaga 605885
För att raljera vidare (ursäkta, lätt uttråkad) så insåg jag precis att jag faktisk nyköpte en cykel tidigare i veckan. En nyköpt Trek barnracer som är från ca 2017-2019. Använde felaktigt ordet oanvänd när jag frågade om den, borde frågat om det var ett nyköp eller ej. Toppenfin så känns bra att jag har ett ord för köpet!

Blockettråden 2

Nu har jag inte svenska som modersmål, men jag gör ändå ett försök till ett svar. Jag gissar att säljaren är första ägare. En cykel förblir nyköpt till den säljs igen (begagnad).

För övrigt tycker jag att det är bra att sälja cyklar behagande.

Blockettråden 2
För att raljera vidare (ursäkta, lätt uttråkad) så insåg jag precis att jag faktisk nyköpte en cykel tidigare i veckan. En nyköpt Trek barnracer som är från ca 2017-2019. Använde felaktigt ordet oanvänd när jag frågade om den, borde frågat om det var ett nyköp eller ej. Toppenfin så känns bra att jag har ett ord för köpet!

Ah, då funkar det lite som, konstiga, sammansättningar man kan göra på svenska med ordet "aktuell", som bokaktuell.

Blockettråden 2
Vad tror ni om 600-800 för denna lite rostiga hojen? Vill mest ha den för att ta av och använda shiftersen på ett annat bygge och sedan bygga ihop denna till något kul. Vad tros?
Det jag ser är att den är lite blöt, misskött och rostig men potentiellt har riktigt fina delar.
Tror potentiellt att det är campa nav och campa QR.
Lite wd40 så är ju rost inga problem. Jag gillar färgen på ramen och tror man kan bygga fin hoj av den, älskar att den är lite skönt solblekt. Vad tros?
D9377BD4-71FD-46E2-9D9E-CCBA4417B563.jpeg

B0E20866-9E5F-47F7-B146-DEAEAD9A7DC2.jpeg

2D7770F7-AD1A-4EDA-A9A4-4EF58670DAC1.jpeg

2A465868-26FE-4129-9460-E7AF8A2E5EC3.jpeg

Blockettråden 2
Vad tror ni om 600-800 för denna lite rostiga hojen? Vill mest ha den för att ta av och använda shiftersen på ett annat bygge och sedan bygga ihop denna till något kul. Vad tros?
Det jag ser är att den är lite blöt, misskött och rostig men potentiellt har riktigt fina delar.
Tror potentiellt att det är campa nav och campa QR.
Lite wd40 så är ju rost inga problem. Jag gillar färgen på ramen och tror man kan bygga fin hoj av den, älskar att den är lite skönt solblekt. Vad tros?Visa bilaga 605954

Visa bilaga 605953

Visa bilaga 605955
Visa bilaga 605956
Finfin ram. Färgen är underbar.

Blockettråden 2
Nu har jag inte svenska som modersmål, men jag gör ändå ett försök till ett svar. Jag gissar att säljaren är första ägare. En cykel förblir nyköpt till den säljs igen (begagnad).

För övrigt tycker jag att det är bra att sälja cyklar behagande.
Jag köpte en oanvänd ram förra året av en som redan hade köpt den en gång.
Kan man klassa den som nyköpt eller vad ska det kallas? ?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp