IM
Aktiv medlem
Blockettråden 2
"Mmm, ett medslängt styre. Trevligt"Någon som är sugen att lägga 6000kr på en krashad ram med missmatchande gaffel och sprickor i downtube? Visa bilaga 603992
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"Mmm, ett medslängt styre. Trevligt"Någon som är sugen att lägga 6000kr på en krashad ram med missmatchande gaffel och sprickor i downtube? Visa bilaga 603992
Äh, det där hade mycket väl kunnat vara en downhillcykel på 90-talet.
Riktigt fräsig!Vafalls?! Back in the line!
Edit: hmm, kräver tydligen att du som läser klickar på bilden för att se den i sin helhet.
Avd: lite som Mad's ihopvikningsbilder? ??
Låg väl ute flera gånger hela förra året?Vad såldes den för?
Varför är den inte använd?
Varför inga egna bilder?
Noterar att den där nyligen varit ute på annons.
Min mtb är också ny och bara demokörd.gått som demo, endast 400 mil! ??
Begagnad cykel säljes. Gått mycket men fint skick kanske är mer passande?
Den där nominerar jag till Hall of fame. Fantastiskt bidrag!Kommentar överflödig.....Visa bilaga 605561
Undrar vad som hänt med den andra halvan?Den där nominerar jag till Hall of fame. Fantastiskt bidrag!
Frågan är vilken halva som blev kvar och vilken som lämnades kvar i butiken vid inköpet.Undrar vad som hänt med den andra halvan?
Nja, jag tror att kategorin människor som benämner bidrag som "lön" eventuellt även kan kategorisera en tjålning som ett köp. Naturlig utveckling av svenska språket vettu.”Och jag betalade” - jag är inte med i zeitgeisten speciellt bra, men detta är väl fortfarande kutym när man själv köper nåt?
Visa bilaga 605564
Det där är ett oskick. Avanza har motsvarande problem med sin applikation, att essentiell information faller bort i förhållande till webb-gränssnittet. Att vissa delar måste prioriteras ned/bort har jag full förståelse för. Men att en annonstjänst prioriterar bort annonsinnehåll (eller som i Avanzas fall vpmäklare/likvider) förefaller mig vara ett klart och tydligt gör om gör rätt.Fast det där är ju Blockets app som är lite rolig/problematisk. Så här ser annonsen ut på nätet med fullständig text.
Visa bilaga 605574
Då var den inte lika kul längre - tack för infon, kan komma väl tillhands framöver dock!Fast det där är ju Blockets app som är lite rolig/problematisk. Så här ser annonsen ut på nätet med fullständig text.
Visa bilaga 605574
Det finns ett ”flip-chip” i gaffeln = två sittställningar ??Vad menas med dubbla sittpositioner?
(Och så skulle i alla fall jag vara intresserad av att veta mer om de mycket bra komponenterna.)
Visa bilaga 605698
![]()
Säljes: Rondo Ruut CF1 Gravel Plus, Large
Gravel bike Rondo Ruut CF1 Gravel Plus i mycket bra skick inköpt våren 2021. Storlek large. Kolfiberram och dhappyride.se
Intressant! Jag har lärt mig något idag.Precis som @Ulkan säger finns det möjlighet att justera infästningen för hjulaxeln i gaffeln; ett läge för mer upprätt position och ett för den mer aggressiva.
Väldigt trevlig hoj för övrigt.
Enligt en meme är det väl sådär en boomer sitter…Han har bara glömt att justera styret efter att ha ändrat till den mer aggressiva sittställningen. ?
Undrar om jag skall slänga upp mina gamla turkallingar. ?
Dubbla är väl ljug, om det inte är en synvilla så är det 3 positioner på styret som är i liknande nivå, längst bak i bocken, uppe på styret, på reglagen.Vad menas med dubbla sittpositioner?
(Och så skulle i alla fall jag vara intresserad av att veta mer om de mycket bra komponenterna.)
Visa bilaga 605698
![]()
Säljes: Rondo Ruut CF1 Gravel Plus, Large
Gravel bike Rondo Ruut CF1 Gravel Plus i mycket bra skick inköpt våren 2021. Storlek large. Kolfiberram och dhappyride.se
Giant är ju för övrigt ett märke som får leva ett onödigt diskret liv i Sverige.
För att raljera vidare (ursäkta, lätt uttråkad) så insåg jag precis att jag faktisk nyköpte en cykel tidigare i veckan. En nyköpt Trek barnracer som är från ca 2017-2019. Använde felaktigt ordet oanvänd när jag frågade om den, borde frågat om det var ett nyköp eller ej. Toppenfin så känns bra att jag har ett ord för köpet!Egentligen inget fel på annonsen men nyköpt var ett nytt ord för mig. Är den köpt ny 2021 eller är den köpt på nytt 2021 (dvs behagand) eller är den köpt i Nyköping? Så många frågor. Hur länge kan man anse en cykel vara nyköpt, ju äldre ju längre gissar jag.
Giant är ju för övrigt ett märke som får leva ett onödigt diskret liv i Sverige. Nya Revolt X ser ju riktigt trevlig ut: https://www.bikeradar.com/news/giant-revolt-x-leak/Visa bilaga 605885
Egentligen inget fel på annonsen men nyköpt var ett nytt ord för mig. Är den köpt ny 2021 eller är den köpt på nytt 2021 (dvs behagand) eller är den köpt i Nyköping? Så många frågor. Hur länge kan man anse en cykel vara nyköpt, ju äldre ju längre gissar jag.
För att raljera vidare (ursäkta, lätt uttråkad) så insåg jag precis att jag faktisk nyköpte en cykel tidigare i veckan. En nyköpt Trek barnracer som är från ca 2017-2019. Använde felaktigt ordet oanvänd när jag frågade om den, borde frågat om det var ett nyköp eller ej. Toppenfin så känns bra att jag har ett ord för köpet!
Finfin ram. Färgen är underbar.Vad tror ni om 600-800 för denna lite rostiga hojen? Vill mest ha den för att ta av och använda shiftersen på ett annat bygge och sedan bygga ihop denna till något kul. Vad tros?
Det jag ser är att den är lite blöt, misskött och rostig men potentiellt har riktigt fina delar.
Tror potentiellt att det är campa nav och campa QR.
Lite wd40 så är ju rost inga problem. Jag gillar färgen på ramen och tror man kan bygga fin hoj av den, älskar att den är lite skönt solblekt. Vad tros?Visa bilaga 605954
Visa bilaga 605953
Visa bilaga 605955
Visa bilaga 605956
Jag köpte en oanvänd ram förra året av en som redan hade köpt den en gång.Nu har jag inte svenska som modersmål, men jag gör ändå ett försök till ett svar. Jag gissar att säljaren är första ägare. En cykel förblir nyköpt till den säljs igen (begagnad).
För övrigt tycker jag att det är bra att sälja cyklar behagande.
Oanvänd känns ju mest rimligt, nyköpt känns fel i det läget??Jag köpte en oanvänd ram förra året av en som redan hade köpt den en gång.
Kan man klassa den som nyköpt eller vad ska det kallas? ?
Omköpt eller igenköpt.Jag köpte en oanvänd ram förra året av en som redan hade köpt den en gång.
Kan man klassa den som nyköpt eller vad ska det kallas? ?