Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
trailmig sa:VM i trådlyft. Är det någon mer som kör Speedfox och kan dela med sig av åsikter?
Anders Lantz sa:Dom släpper en ny vilken dag som helst.
Den ser riktigt grym ut;)
Johan777 sa:trailmig sa:VM i trådlyft. Är det någon mer som kör Speedfox och kan dela med sig av åsikter?
Jag har en och jag är nöjd... Något dyr kanske. Jag upplever den som en bra allroundcykel. Den är lagom på allt, lite svensk så... Känner inte att jag behöver dropper seatpost just nu iaf... Den är redigt läcker i blått. ?
Raggamuffin sa:
Raggamuffin sa:Det är väl en fourstroke med lite bekvämare geometri bara egentligen. De tyckte väl det var en lite för liten förändring kanske.
Jag har väl behovet av två olika för xco och xcm men byter bara styrstam(sadel, handtag, drev, däck osv..) istället. Lite billigare mycket tråkigare ;)
Kör man etapplopp låter den som ett bra vapen.
trailmig sa:Johan777 sa:trailmig sa:VM i trådlyft. Är det någon mer som kör Speedfox och kan dela med sig av åsikter?
Jag har en och jag är nöjd... Något dyr kanske. Jag upplever den som en bra allroundcykel. Den är lagom på allt, lite svensk så... Känner inte att jag behöver dropper seatpost just nu iaf... Den är redigt läcker i blått. ?
Då kör du Speedfox 03 eller?
Vad är vikten på den cykeln? För den är väl i aluminium?
Menar du inte Agonist? Den har bara 100mm slag. Inte riktigt vad jag planerade.
NickPick sa:Är det jag som är snål eller känns bmc som sjukt dyra och sällan särskilt snygga ur det estetiska perspektivet?
Agonist vill jag ha.
TheCube sa:Förstår inte heller riktigt Vad den nya Agonist ska tillföra. Har en Speedfox 01:a 2016 och tycker den är väldigt trampeffektiv med behaglig geometri. En perfekt marthoncykel. Nackdelen är väl att den inte är särskilt "plush" trots sina 130mm. Har en Speedfox Trailcrew också och den är väldigt plush och rolig, dock inte lika trampeffektiv, men lika svårt att välja inför varje tur :-)
trailmig sa:TheCube sa:Förstår inte heller riktigt Vad den nya Agonist ska tillföra. Har en Speedfox 01:a 2016 och tycker den är väldigt trampeffektiv med behaglig geometri. En perfekt marthoncykel. Nackdelen är väl att den inte är särskilt "plush" trots sina 130mm. Har en Speedfox Trailcrew också och den är väldigt plush och rolig, dock inte lika trampeffektiv, men lika svårt att välja inför varje tur :-)
Tack för att du delade med dig av dina erfarenheter. Det är guld. Jag cyklar mycket nere i Skåne och har nog inget jättebehov av stor fjädring. Jag gillar när det går snabbt och tanken är att jag ska tävla kanske nästa år. Några repor på Vallåsen eller Isaberg kommer det nog bli. Men det är kanske inte ett problem?
Raggamuffin sa:Börjar nog närma sig.
danierik sa:Hur lång är du? Innerbenlängd?
fdpettersson sa:danierik sa:Hur lång är du? Innerbenlängd?
Jag med Speedfox 03, är 171 cm, har lite korta innerben för min längd, och valde därför en Small ram. Fick byta från 70mm till 90 mm styrstam för att kunna jobba aktivt med överkroppen, trots max bakflyttad sadel. Känns som att den blev en aning "fel" i geometrin för en trailcykel med den långa styrstammen. Men å andra sidan klättrar den riktigt bra.
trailmig sa:
larsaw sa:trailmig sa:
-1 Fy fan va så lamt! Nu kan en helt enkelt inte sitta o trampa brötstig längre... :/
Pluttis sa:larsaw sa:trailmig sa:
-1 Fy fan va så lamt! Nu kan en helt enkelt inte sitta o trampa brötstig längre... :/
Håller med, vad är det som säger att man alltid vill ha stolpen sänkt när man kör dämparen i öppet läge? Undrar hur dom tänkte där egentligen.
trailmig sa:Pluttis sa:larsaw sa:trailmig sa:
Håller med, vad är det som säger att man alltid vill ha stolpen sänkt när man kör dämparen i öppet läge? Undrar hur dom tänkte där egentligen.
Inte? När har du dämparen låst och stolpen nere?
trailmig sa:Pluttis sa:larsaw sa:trailmig sa:
Inte? När har du dämparen låst och stolpen nere?
trailmig sa: