BMX i halmstad

rejser

Aktiv medlem
BMX i halmstad
Är det någon om har koll på bmx-banorna som ska in i Linnéparken som dom bygger. Någon som varit med och påverkat. Roligt initiativ tycker jag helt klart. Nästan brevid mitt jobb också.

BMX i halmstad
känns som pumpsträckor fast för kids, ett par spadtag kan säkert ta hand om det:-)

Några snorungar byggde i fbg, kommunen gjorde sitt yttersta för att jämna till det. Tog 2veckor sen var det dubblar igen, skitbra!

BMX i halmstad
den längre slingan såg ganska trevlig ut.
Men lite märklig bmx singletrack-bana på något sätt. Min arbetskollega ville inte inspektera den andra. Tänkte gå förbi imorgon på lunchen.
Har länge varit sugen på en bmx eller trail eller street på kontoret så man kan ta lite lång-luncher och strunta i alla fikor.

BMX i halmstad
Det är jag som har tryckt in dom där:) Hoppas verkligen det blir bra!
Innan parken byggdes gjordes det en undersökning i grannskapet om vad som önskades, och då dök bla BMX upp. Kommunen var inte så intresserad av att bygga en riktig BMX bana då det ju tar ganska mycket plats/kostar pengar/ det är en allmän park osv, så då tyckte jag att en liten pumptrack kunde vara ett vettigt alternativ. Det stora problemet var att sitta och göra ritningar på den som anläggarna kunde bygga och framför allt förstå tanken med, har varit uppe ett par ggr och pratat med dem för att få in 'flytet' i hopp och berms så det faktist går att använda banan som en pumptrack...
Som sagt hoppas det blir bra och att någon halmstadbo kan hålla liv i den.
Crallan
(Landskapsarkitekt)

BMX i halmstad
crallan skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är jag som har tryckt in dom där

bla bla bla..

> Crallan
> (Landskapsarkitekt)

kan inte du klona dig själv och flytta till alla svenska städer?!

BMX i halmstad
slhap skrev:

> kan inte du klona dig själv och flytta till alla
> svenska städer?!

Hahaha, tja det hade onekligen varit rätt gött att bara sitta och rita (och testa...) cykelskoj hela dagarna :) World domination! Jag får nog fundera på det en gång till, kanske e kul!

BMX i halmstad
Hehe... bor en liten bit därifrån!
Är ni inte max 7 år så skippa det!
Ingen seriös bana som byggs... lite små spår för barn att cykla runt på!

BMX i halmstad
crallan. är det 7-åringar du hade som mål?

Tycker personligen dom kurverna som var upp och vände ganska tajt i en kulle såg trevligt ut. Men gick bara förbi när jag skulle över järnvägen

BMX i halmstad
rejser skrev:
-------------------------------------------------------
> crallan. är det 7-åringar du hade som mål?

Nix inte sjuåringar, måtten och layouten på banan är tagen rakt av från
Leelikesbikes hemsida, en pump-track profet från landet i väster (inte Norge)
Har ju i ärlighetens namn varken byggt eller ritat en pump track tidigare, så det kändes som den vettigaste vägen att gå.
Skulle den inte gå att cykla på med en normalstor hoj eller om svängarna är alldeles för tighta är det ju jättetråkigt.
Får väl helt enkelt packa in hojjen när jag ska till Halmstad nästa gång och prova...
Crallan

BMX i halmstad
Vilken trevlig överraskning med pumptrack i Halmstad. Har faktiskt min dirthoj stående hos föräldrarna där. Jag hade tänkt att ta upp den till GBG i veckan, får kanske användning för den där nere istället.

BMX i halmstad
Jag håller med Frisk, men jag kommer absolut ta rundan åtminstone en gång på vägen till eller från jobbet. Det är skönt att något händer i stan i alla fall.

Nu är det snart sommar och då satsas det när det nalkas Gessle och Uffe-puffe på Brottet igen! *hurl*

BMX i halmstad
Man ska inte necro-posta men söker man på BMX i Halmstad så får man upp denna tråd.

Vill bara informera de som hittar till tråden att Lineparkens "pumptrack" är för barn att leka på. Den är inte underhållen och för liten för att en vuxen ska kunna köra den (har provat, svängen är kanske 1.5x cykel bred, ramlade fint).
BMX-banan är bara en fjantig stig runt kullarna. Ingen riktig BMX-bana.

Tillbaka
Topp