Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lake. Första paret lvg-skor som verkligen passar mina fötter.Mtbsson sa:Söker återförsäljare i Sverige för Bont men misslyckas. Någon som vet? Behöver breda skor, har provat northwave:s breda modell. Men dom är inte tillräckligt breda. Någon rekommendation på breda skor?
Mtbsson sa:Är Bont Riot Mtb + en bredare modell?
Om man är så järv att beställa via nätet hur pass tillförlitlig är deras storleksguid?
Det tycker inte jag, hade ett par Freeride, fick sälja dem för det kändes som ena balettskor. Har provat tre andra modeller också.Edman sa:FiveTen har väl ganska rymlig framända.
iddqd sa:Bont modeller med +(pluss) beteckning är som jag förstått det deras extra wide variant. Inte sett det i skrift men kollar man på bilderna för varje modell på hemsidan så ser man en ganska markant breddökning mellan pluss/ej pluss.
.
Sunny sa:Tycker att Shimano XC7 är breda och finns även som wide. Jag har den vanliga XC7 och funkar på mina breda (och höga) fötter, men wide skulle nog vara snäppet bättre.
bllx sa:Det tror jag inte. Möjligen att dessa är något bredare än föregående modeller, men det handlar om någon millimeter hit eller dit i längd/bredd.
Mtbsson sa:Tack för info, du gav svar på mina spörsmål.
Har du handlat dina på nätet eller butik?
Ja, man undrar varför det skulle vara så hemskt att ge tårna lite plats. Men kul att Bontarna funkar bra, vilken modell är det? Har inte lyckats förstå om utrymmet för tårna skiljer sig mellan deras modeller eller om det bara är material etc.Pfaff sa:Många skofabrikanter har för sig att stortån sitter mitt på foten var dom nu har fått det ifrån? Kanske så feta att de inte ser sina egna fötter?
Nå, jag fick tag i ett par Bont av en tillfällighet. Sitter som gjutna samtidigt som tårna har fritt spelrum. En ren njutning.
altren sa:Ja, man undrar varför det skulle vara så hemskt att ge tårna lite plats. Men kul att Bontarna funkar bra, vilken modell är det? Har inte lyckats förstå om utrymmet för tårna skiljer sig mellan deras modeller eller om det bara är material etc.Pfaff sa:Många skofabrikanter har för sig att stortån sitter mitt på foten var dom nu har fått det ifrån? Kanske så feta att de inte ser sina egna fötter?
Nå, jag fick tag i ett par Bont av en tillfällighet. Sitter som gjutna samtidigt som tårna har fritt spelrum. En ren njutning.
Jag har tre olika Bont-skor i samma storlek (i w-utförande), vaypor-s, Zero+ och riot-mtb+. Tycker att utrymmet för tårna är rätt lika, men riot-mtb är lite smalare vid hålfoten (men det kan bero på att de inte är helt inkörda än).
se her i UK https://www.sigmasports.com/item/Bont/Vayporand-Standard-Width-Road-Shoes/2IT8#size-guideLyfter denna tråd igen, tips på ställen som säljer Bont i Sverige eller någonstans för den delen. Försökt hitta Bont Vaypor+ till rimligt pris, gärna under 3k. Vore ju så klart trevligt att testa innan, men antar att det blir svårt när man bor i GBG.
Strl 45-46
Dags att pensionera mina 10 år gamla Lake cx236. De har hålbild för Speedplay vilket ger ett lågt klossmontage. Gillar att slippa en massa adaptershims.
Kör Altra till löpning och Vivobarefoot till vandring och fötterna gillar bred tåbox och jag tilltalas av det även på cykelskor. Har Bont kvar Speedplay-optionen med 4 hål i sulan?