Borås Cykelfabrik

Lejon

Aktiv medlem
Borås Cykelfabrik
Vet ej något om cyklarna, prismässigt såg det väl bra ut vid snabb anblick, men roligt att någon törs pröva med ett nytt svenskt cykelmärke.

Borås Cykelfabrik
Gustav, som ligger bakom BCF, hade jag som skrivbordsgranne för något år sedan. Trevlig och lätt att ha att göra med! Han är cyklist och tävlar i H40 (mtb) på egna märket.

Mitt intryck är att cyklarna är relativt lätta för sitt pris. Visst är det Kina-kol, men du lär ju få garanti genom BCF.

Jag provcyklade en XC-FS-29a för några år sedan. Det hade nog blivit affär om jag inte sprungit på en passande begagnad hoj, plus att jag var lite sugen på 27,5" (var det så klokt?)..

En fördel om du finns i Västra Götaland, då kommer nog ev strul fixas snabbt! Skulle jag gissa på.

Philan

Medlem
Borås Cykelfabrik
Jag blir nyfiken på vilken kinafabrik som han beställer ifrån. Priserna och en svensk garanti gjorde att det såg värt ut att skippa egen import och bygge.

velovin

Aktiv medlem
Borås Cykelfabrik
Hade förväntat mig något nytt mög i stil med Speed X, men det där såg ju förvånansvärt bra ut. Jag är absolut inte den tänkta målgruppen, men de enklare modellerna såg ju konkurrenskraftiga ut, åtminstone på pappret.

Med det sagt är det lite festligt att lvg-cykeln har stolpen bak och fram :)

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer