Bra pris på Ultegra?

Bra pris på Ultegra?
Har kollat alla, tackar! Ska bygga min första cykel och försöker få en bild över hur mycket komponenter kostar. Är student så jag försöker spara så mkt det går. Tror dock inte jag hittat ultegra billigare än på denna sida:

http://lnx.cavalieresrl.com/catalog/ €460

Den nya Shimano 105 hittade jag ganska billigt på: www.zweirad-stadler.de - €399

Ska man köpa Campa (Chorus och neråt iaf) måste denna sida vara billigast: www.bikebitsuk.com
Centaur gruppen kostar £399

Det skiljer ganska friskt när man letar lite.

Bra pris på Ultegra?
Om du är student och vill spara pengar tycker jag att du ska köpa 105. Läser man Tours test och jämför med Ultegra SL är 105 i vissa avseenden bättre (t ex styvhet vevparti, hårdhet klingor fram) medan den något högre totalpoängen för Ultegra SL ffa beror på något lägre vikt och en aning bättre finish.

Bra pris på Ultegra?
Borde bli en del rea på Ultegra nu när dom byter hela gruppen till 2010 (den nya gruppen skall finnas att köpa redan nu till sommaren 2009). Lite surt att köpa "gamla" Ultegra nu till fullpris....

Bra pris på Ultegra?
Jag vet vad du menar SteffoN, hoppas att Ultegra 2010 börjar säljas inom 2 veckor, får ramen då nämligen och hoppas att 2009 gruppen reas ut. Vad gäller 105 vs. Ultegra så sparar jag bara ca. €60, men finishen är så mkt snyggare på Ultegran att det är värt pengarna.

Tackar för alla svar...

Läste precis att Ultegra 2010 kommer i juli, kanske blir att jag köper Campa Centaur istället. Har hört mycket gott om Campa.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp