Lonely
Aktiv medlem
Bredd på sadelstolpe?
Hur vet en vilken bred på sadelstolpe som är optimal för cykeln. Har en gammal ram dom inte hade sadelstolpe när jag påbörjade projektet. Satte då i en 25 mm stolpe, visade sig efter ganska lång tid att det var alldeles för smalt, trodde då 25.4 men det var också för smalt upptäckte jag när jag monterat och kört några vändor. Har nu 26 men osäker på om jag till och med kan ha bredare. Kan liksom se hur ramen klämms ihop när jag spänner åt. Pallar inte köpa/fixa ännu en sadelstolpe som inte passar. Finns det nåt enkelt sätt att mäta sig till det.
Gissar att själva sadelstolpsröret kan vara ihoptryckt en aning precis i mynningen. Kan jag mäta ytterdiameter lite längre ner på sadelstolpsröret och sen mäta hur tjock väggen är och dra av för det. Ska sadelstolpen vara exakt det måttet isf eller en aning mindre? ??
Gissar att själva sadelstolpsröret kan vara ihoptryckt en aning precis i mynningen. Kan jag mäta ytterdiameter lite längre ner på sadelstolpsröret och sen mäta hur tjock väggen är och dra av för det. Ska sadelstolpen vara exakt det måttet isf eller en aning mindre? ??
Bilagor
Senast ändrad: