Brevetlopp i Sverige 2017

IngvarW sa:
Bengt-re sa:
neron sa:
Längtar redan till den 7:e januari!!

Jag också underligt nog...

Troligen är man dum i huvudet...

Tror jag inte, är väl helt normalt att cykla 20 mil i januari :-). I min värld i alla fall men den kanske inte är någon bra referens.

Btw slängde min fru alla mina fina medaljer från min orienteringskarriär, även silvermedaljen från tiomila, irriterande. Får kanske ta och beställa brevetmedaljer för rejsen under 2017 ...

Låter som en bra plan!

Och lite knäpp är ju bara sunt tror jag. Enda problemet är vad man svarar på frågan varför. Ont om bra svar på den...

Härligt!
Efter ett par år med låg brevetmotivation har jag fått tillbaka lite lust att cykla igen. Ser verkligen fram emot 2017 :-)
Vi ses den 7/1!

Bengt-re sa:
GoranS sa:
Tur att man aldrig betalt för någon medalj så att man slipper bli kränkt där också!

Jag har betalat för en medalj i år så får se om det dyker upp någon. Känns inte så viktigt i ärlighetens namn men kul test att se om det fungerar.

Vi älskar medaljer! Här sitter styrelsen i Randonneur Sthlm och slickar kuvert. :-)

72AEC9BE-C762-41BB-AEBD-1C2804FAE5BE.JPG

neron sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Tur att man aldrig betalt för någon medalj så att man slipper bli kränkt där också!

Jag har betalat för en medalj i år så får se om det dyker upp någon. Känns inte så viktigt i ärlighetens namn men kul test att se om det fungerar.

Vi älskar medaljer! Här sitter styrelsen i Randonneur Sthlm och slickar kuvert. :-)

Fatta vad mycket gubbkärringsvett som det gått åt till alla de där medaljerna!

nypan sa:
Härligt!
Efter ett par år med låg brevetmotivation har jag fått tillbaka lite lust att cykla igen. Ser verkligen fram emot 2017 :-)
Vi ses den 7/1!

Kul!
Själv har jag ordnat laga förfall genom att befinna mig på sommarhalvåret då. Så vi ses nån annan runda.

neron sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:

Inget vin att fukta läpparna med?

Konkret sa:
neron sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:

Inget vin att fukta läpparna med?

Och baskern, var är baskern?

Bengt-re sa:
IngvarW sa:
Bengt-re sa:
neron sa:

Tror jag inte, är väl helt normalt att cykla 20 mil i januari :-). I min värld i alla fall men den kanske inte är någon bra referens.

Btw slängde min fru alla mina fina medaljer från min orienteringskarriär, även silvermedaljen från tiomila, irriterande. Får kanske ta och beställa brevetmedaljer för rejsen under 2017 ...

Låter som en bra plan!

Och lite knäpp är ju bara sunt tror jag. Enda problemet är vad man svarar på frågan varför. Ont om bra svar på den...

"Därför" och "än durå!" är två svar som alltid funkar, oavsett fråga.

Det ryktas (källskydd är åberopat!) att det ska cyklas cargobike från Malmö 8 April.

Minns min andra brevet som var en 400k. Första kontrollen var i Åsljunga efter ca 100km. Hade sett fram emot en burk cola ganska länge när NLC strax innan ankomst upplyste om att kontrollen föregick på en jaktbutik med mycket begränsat utbud. Ridå. Bara att trampa 70km ytterligare till Ljungby.

Eller på Sverigetempot när frukostserveringen i Storuman stängt... bara att trampa 70km för lunch i Vilhelmina.

Detta är två exempel på situationer som man slipper uppleva när man fraktar med sig alla förnödenheter från start. Cargorando!

ohellstrom sa:
Får väl ändå tillåta mig att mena att det är aningen udda att inte använda det egentliga lastutrymmet till nånting alls...

Reserverat för transport av cykel+cyklist om någon i den lilla grupp jag körde behövde bryta. Dock inget som behövdes alls denna gång. Hade inte kollat med Bengt om man får skjutsa trött medcyklist (draghjälp går ju, men det här kanske är att ta i - men om man turas om kanske?) så planerade enbart funktionen som stöd vid DNF.

Senast ändrad:
ohellstrom sa:
kontrapunkt sa:
IngvarW sa:
På senaste 20-milaren i uppsala var det i alla fall en cargobike med i någon kilometer. Tror dock inte han körde hela rundan...

Jodå :-)

Får väl ändå tillåta mig att mena att det är aningen udda att inte använda det egentliga lastutrymmet till nånting alls...

En webergrill känns klockrent att packa med! Man kan ju grilla både det ena och andra man hittar längs med vägen.

neron sa:
ohellstrom sa:
kontrapunkt sa:
IngvarW sa:
På senaste 20-milaren i uppsala var det i alla fall en cargobike med i någon kilometer. Tror dock inte han körde hela rundan...

Jodå :-)

En webergrill känns klockrent att packa med! Man kan ju grilla både det ena och andra man hittar längs med vägen.

Det kan nästan bli en egen tråd av packlistan inför denna brevet :)

Senast ändrad:
Ja, hen skickade ett brev till Wilhelm och bad honom komma med grillen. Utflödet av grillat kött mäts därför numera i enheten Weber (Wb).

Peth sa:
Bengt-re sa:
IngvarW sa:
Bengt-re sa:
neron sa:

Låter som en bra plan!

"Därför" och "än durå!" är två svar som alltid funkar, oavsett fråga.

Hmm... får väl testa det då även om jag känner mig lite tveksam...

GoranS sa:
Ja, hen skickade ett brev till Wilhelm och bad honom komma med grillen. Utflödet av grillat kött mäts därför numera i enheten Weber (Wb).

Jag skriver inte mycket här på Happy men läser desto mer. Och det här var nog en av de roligaste sakerna jag läst... Gapskrattar fortfarande inombords...

Och jo, nu har jag skrivit i tråden. Gjorde min premiärbrevet på Uppsalas 20-milare i maj förra året och det var ju så trevligt så jag kan tänka mig en favorit i repris.

Flanker sa:
GoranS sa:

Jag skriver inte mycket här på Happy men läser desto mer. Och det här var nog en av de roligaste sakerna jag läst... Gapskrattar fortfarande inombords...

Och jo, nu har jag skrivit i tråden. Gjorde min premiärbrevet på Uppsalas 20-milare i maj förra året och det var ju så trevligt så jag kan tänka mig en favorit i repris.

Förra året? Jag trodde att det var premiär i år på den?

Ja, den rundan kan man köra igen. Sen är jag utifrån grundprincipen att nya saker är mer spännande än saker man gjort förut lite sugen på att testa Uppsalas 30-milare nästa år. Datumet kan dock ställa till det.

Tillbaka
Topp