Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
kais01 sa:det där skyddet är väl ungefär samma sak som att införa förbud. vem vill frivilligt köra runt med en sån där??
tittade efter länkdateringar till 1 april, men hittade ingen:))
Teknik är skönhet. Väger 1/3 av DuraAce skivbromsar.kais01 sa:för fälgbromsar är ju höjden av skönhet:)
emmer sa:Teknik är skönhet. Väger 1/3 av DuraAce skivbromsar.kais01 sa:för fälgbromsar är ju höjden av skönhet:)
Du vet vad som är fram och bak på en broms?kais01 sa:ja emmer, dom där bromsarna var ju väldigt hrm snygga. särskilt pryder den spindelliknande fjädern man lyckats få dit i sista sekunden utan varje försök att integrera den i konstruktionen.
Tar de där ens 29mm fälg?Bengt-re sa:Direct mount varianten är ännu snyggare, mer aero och tar bredare däck.emmer sa:Teknik är skönhet. Väger 1/3 av DuraAce skivbromsar.kais01 sa:för fälgbromsar är ju höjden av skönhet:)
Henrik_E sa:Fälgbromsars skönhet förtas dock av de är funktionellt sämre.
Henrik_E sa:Fälgbromsars skönhet förtas dock av de är funktionellt sämre.
emmer sa:Tar de där ens 29mm fälg?Bengt-re sa:Direct mount varianten är ännu snyggare, mer aero och tar bredare däck.emmer sa:Teknik är skönhet. Väger 1/3 av DuraAce skivbromsar.kais01 sa:för fälgbromsar är ju höjden av skönhet:)
Dubbla vikten hur som haver :-)
Definitivt.Bengt-re sa:Kanske det. Men snygga fälgbromsar med bra prestanda är det!emmer sa:Tar de där ens 29mm fälg?Bengt-re sa:Direct mount varianten är ännu snyggare, mer aero och tar bredare däck.emmer sa:Teknik är skönhet. Väger 1/3 av DuraAce skivbromsar.kais01 sa:för fälgbromsar är ju höjden av skönhet:)
Dubbla vikten hur som haver :-)
Bengt-re sa:emmer sa:Teknik är skönhet. Väger 1/3 av DuraAce skivbromsar.kais01 sa:för fälgbromsar är ju höjden av skönhet:)
Direct mount varianten är ännu snyggare, mer aero och tar bredare däck.
![]()
borano20 sa:Ni minns väl lika bra som jag att cyklister, särskilt proffsåkare, dog som flugor bara tills för några år sen i alla "skullehahaftbättrebromsar"masskrascher. Tragiskt!! TdF -98, 9 döda. GdI -79, 11 döda. VdE -86, 7 döda, listan kan göras huur lång som helst. Att använda fälgbroms är att leka med döden, bevisat.. mvh borano20
Jo, några ser nog mer till otekniska kvalitéer som styva lagringar och låg friktion (utom mot fälgen :-) ).kais01 sa:några tycks gilla den iaf. smak är olika:)
Kikon sa:Usch vad fula de är jämfört med...
nisseson sa:Det slår mig nu att jag tror Happy bytte namn från ...MTB till ...ride för att möjligöra en diskussion som MTB-sidan hade för drygt tio år sen. #tbt
Bengt-re sa:nisseson sa:Det slår mig nu att jag tror Happy bytte namn från ...MTB till ...ride för att möjligöra en diskussion som MTB-sidan hade för drygt tio år sen. #tbt
Det du missar är att på mtb så fyllde skitbromsar ett syfte, så icke på en lvg-cykel.
Uppenbart. Men för att rekapitulera så grundar det sig i tungt, koncentration av bromsenergin (värme), tröghetsmoment. vassa roterande kanter, större sidoarea, svårare däckbyte, stora snedkrafter i ram/gaffel, udda axelstandarder...Edarion sa:Jag är ingen expert på området, men det som förvånar mig mest är motståndet till skivor.
Blir det roligare att se på med skivbromsar?H. sa:Lvg verkar vara den enda racinggrenen där bromsar är irrelevant. Antingen har folk fel eller så förklarar det varför sporten är så trist att kolla på.
kais01 sa:det som framstår mest är inte att man inte vill använda uppfinningen, mer imponerar envisheten att med som det framgått oärlig argumentering verka för att förbjuda andra att använda den.
kan inte tolka det annorlunda än att man är påtagligt rädd för att dom ska vara bättre.
en relevant oro.
wobblie sa:De överlevde utan växlar och hjälm och en massa annat helt onödigt tjafs förr också.
H. sa:Lvg verkar vara den enda racinggrenen där bromsar är irrelevant. Antingen har folk fel eller så förklarar det varför sporten är så trist att kolla på.
desmo sa:H. sa:Lvg verkar vara den enda racinggrenen där bromsar är irrelevant. Antingen har folk fel eller så förklarar det varför sporten är så trist att kolla på.
Jag förstår din tanke.
Speedway/isracig/dragracing är undantagen som bekräftar reglen?
Bengt, på väg att nacka en skivbroms.Bengt-re sa:Henrik_E sa:Fälgbromsars skönhet förtas dock av de är funktionellt sämre.
Det är en åsikt.
Jo.wobblie sa:De överlevde utan växlar och hjälm och en massa annat helt onödigt tjafs förr också.
Henrik_E sa:geologen sa:Bengt-re sa:Carl A sa:var det inte mkt bättre stämning här på den gamla goda tiden när det fanns en politikertråd (invandringstråd)...?
Det här är politikmetafortråden.
Och vilka politiska riktningar symboliseras av skivbromsomfamnarna respektive fälgbromskramarna?
Fälgbromsar är lika bra som skivbromsar!
42Hz sa:wobblie sa:De överlevde utan växlar och hjälm och en massa annat helt onödigt tjafs förr också.
Ja, det har konstant gått utför sedan det kommit växlar och pneumatiska däck!
Eller 3ggr så tjocka i aluminium (5.8mm istället för 2 mm blir ju samma vikt).JPL sa:Varför rundar man inte bara av skivorna så att de inte är en vass egg, jag förstår inte problemet.