Supertramp
Aktiv medlem
Brutal ihållande kramp
Ursäkta om jag blir tjatig här med mina krämpor (startade ju en tråd om mitt onda knä häromdan) men nyss var jag med om den kanske värsta smärtan jag haft nån gång! Jag fick kramp i triceps, ungefär liknande man kan få efter ett hårt träningspass på cykeln då en vad ellet baksida ben krampar. Men skillnaden var att krampen höll i sig i kanske tio minuter (kändes som en evighet dock). Hela muskeln var helt stenhård och det gjorde sådär ont som det kan göra precis när krampen slår till fast det släppte inte. Handen började pirra efter ett tag och blev mörkröd nästan blålila, gissar att blodcirkulationen stoppades (inte helt men delvis). Då blev jag lite orolig och var på väg att ringa sjukvårdsupplysningen men då släppte det äntligen.
Nån som varit med om något liknande? Jag tränade triceps idag så det lär ju vara själva orsaken. Och kramper har jag fått tidigare efter både styrketräning och cykling., Skillnaden var bara att set höll i sig så länge. Och det gjorde så sjukt jävla ontt och jag bävar för att det ska hända igen. Dricker i alla fall massor med vatten nu.
Nån som varit med om något liknande? Jag tränade triceps idag så det lär ju vara själva orsaken. Och kramper har jag fått tidigare efter både styrketräning och cykling., Skillnaden var bara att set höll i sig så länge. Och det gjorde så sjukt jävla ontt och jag bävar för att det ska hända igen. Dricker i alla fall massor med vatten nu.