Bruten handled, vad gör man nu? + hjälm

EricR

Aktiv medlem
Gips i fyra veckor.

Trainer? Rygg och mage? Springa?

Äter sig fet och dricker öl?

Samt, hjälmen kajko (Fox flux). Vad kör man på nu?

Seriöst så tycker jag synd om dig. Stukade min handled rätt rejält för ett par år sen och det var inte så kul att cykla trots stödförband. Var senhöst också och jag kunde inte ha handskar. Finns inget drygare än att inte kunna cykla fast man vill.

Men om du har haft tur och brutit vänster handled så kan du ju välja lilla eller stora klingan innan avfärd och fortfarande växla på kassetten :)

EricR skrev:
-------------------------------------------------------
> Gips i fyra veckor.

>
> Äter sig fet och dricker öl?
>

Helt rätt

Känner igen det där, är inne på min andra vecka med gipset nu. Jag har hållt igång genom att gå till gymmet och tränat mycket ben, bål och en hel del kondition. Även servat cykeln en del nu när den bara står :)

Lycka till
/Micke

JockeS skrev:
-------------------------------------------------------
> EricR skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Gips i fyra veckor.
>
> >
> > Äter sig fet och dricker öl?
> >
>
>
> Helt rätt

+1

Äventyrare måste va lite feta. Vet ju aldrig om man hamnar på en öde ö eller nått ;P

Spinning/trainer låter väl bra. Det är ju det som alla nyckelbensbrutna elitcylister kör under rehaben för att inte tappa för mkt. Torde vara dels rätt säkert och dels lätt att anpassa så att du inte alls använder armen om du inte vill. Men, fyfan för att sitta inne och titta ut i dessa dagar. Kessiakoff har löst det rätt ok. Man behöver bara en sea front apartment i Monaco först.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    18.7 KB · Besök: 37
Bröt min i februari. Spinning med brutna armen/handen bakom ryggen i ryggfickan på cykeltröjan går bra. Tänk inte ens på att lägga den på styret bara.
Du lär ha ortros (löstagbart gips) massa veckor efter de 4 också... Bara så du vet att det inte är cykling efter 4 veckor...

(Jag åkte i och för sig heliski efter 6,5 vecka, men då utan rem på staven och utan en tanke på att krascha på den armen.. :) )

Komplext handledsbrott för 2 år sedan, uppe på MTB efter 2 veckor. Går rätt bra att cykla MTB på grusvägar med en hand. Men det tog nog 4 månader minst innan jag kunde sitta bekvömt på en racer....

Glöm inte att anmäla till försäkringsbolag, man blir lätt invalid efteråt....

Bra tillfälle att utmana sig själv på plankan ;)

Ja, riktigt surt. Att inte kunna cykla suger. Jag tror jag hade hanterat det med att hitta övningar som inte belastar handleden, typ plankan, och kört på med hemma. Sen löpt och promenerat för att fortfarande komma ut.

Tillbaka
Topp