Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Modigt med barn på flaket! Min Omnium går som en potta skit i snön - helt omöjlig att cykla på nästan. När jag nyss hade köpt den tänkte jag vara ball och dra en sväng och handskotta några entréer där jag har snökontrakt, men jag fick lägga ner eftersom jag inte kunde styra öht. Märkligt att Bulliten verkar funka så mycket bättre!Älskar den här cykeln! Så rolig i snömodden. Kanske borde jag slänga på dubbdäcken snart men håller mig någon vecka än.
Visa bilaga 667990
Troligtvis är det pga den låga tyngdpunkten. Den går som tåget och är förutsägbar när det börjar släppa. Känns som att man får mycket tid till att parera.Modigt med barn på flaket! Min Omnium går som en potta skit i snön - helt omöjlig att cykla på nästan. När jag nyss hade köpt den tänkte jag vara ball och dra en sväng och handskotta några entréer där jag har snökontrakt, men jag fick lägga ner eftersom jag inte kunde styra öht. Märkligt att Bulliten verkar funka så mycket bättre!
Visa bilaga 668001
Tycker det gäller generellt mellan Bullitt och Omnium. Bullitten känns betydligt mer stabil vid hög fart och tung vikt - det blir bara förstärkt vid halt underlag skulle jag tro. Älskar min Omnium men väljer Bullitten 10/10 gånger när jag ska transportera barn eller annat tungt. Jag tror @Froste har rätt i att den låga tyngdpunkten gör den mer förutsägbar. Bullitten känns på sätt och vis mer som en mountainbike jämfört med Omniumen.Modigt med barn på flaket! Min Omnium går som en potta skit i snön - helt omöjlig att cykla på nästan. När jag nyss hade köpt den tänkte jag vara ball och dra en sväng och handskotta några entréer där jag har snökontrakt, men jag fick lägga ner eftersom jag inte kunde styra öht. Märkligt att Bulliten verkar funka så mycket bättre!
Visa bilaga 668001
Du har vikt väldigt långt fram också. Kan kanske påverka. Om man jämför med en bullit är ju den där lastningen oerhört långt fram över framhjulet.Modigt med barn på flaket! Min Omnium går som en potta skit i snön - helt omöjlig att cykla på nästan. När jag nyss hade köpt den tänkte jag vara ball och dra en sväng och handskotta några entréer där jag har snökontrakt, men jag fick lägga ner eftersom jag inte kunde styra öht. Märkligt att Bulliten verkar funka så mycket bättre!
Visa bilaga 668001
Det var nog bara lite kläder där fram, så det påverkade nog inte. Upplevelsen är mer att man har noll vikt på framhjulet och att det därmed sticker åt sidan så fort man körde i ett fotspår eller något i snön. Förmodligen går cykeln bättre fullastad än helt tom i snön.Du har vikt väldigt långt fram också. Kan kanske påverka. Om man jämför med en bullit är ju den där lastningen oerhört långt fram över framhjulet.
Jag upplever omniumen väldigt stabil upp till kanske 70 kg på flaket. Kör gärna fort då.
Men efter det tar jag det gärna mera piano.
Edit:har bara kört Bullitt på demodag någon gång för länge sedan. Men kommer ihåg den som trevligare med än utan last.
Kanske är det samma egenskaper som gör Omniumen tråkig i snön som gör den rolig i stan, och vice versa för Bulliten...?Nä vet ni vad... traktokänsla är jättetråkigt. Jag hade tänkt att ha min cykel som allt i allo. Dvs kunna köra till tippen och sånt men åxå kunna ha den som enda "cykla påstan-hoj" men den den är för seg och tråkig att cykla på. Eller det är klart att man kan få upp farten med den men då kommer man ju så svettig till jobbet (5km) att det blir duschen.
Så det känns lite som ett vägskäl...
1. Tjacka nån kul (mer lättcyklad) cykel och helt enkelt ha två gatucyklar
2. Elektrifera Bullitten med typ en Bafang eller liknande, med alla el-strul som det garanterat medför sig
3. WW:a Bulliten med lätta hjul, styrrör i kofiber, lättare däck, kanske en Exotic-gaffel osv...
Fan vet...
Stalle
Kanske är det samma egenskaper som gör Omniumen tråkig i snön som gör den rolig i stan, och vice versa för Bulliten...?
Kan inte rekommendera spår 2. Iaf om målet är en roligare cykel. Efter att monterat bafang på min upplever jag den som mer agrikulturell än innan. Visst kan man åka fort men det är inte någon nöjesupplevelse om man gillar att cykla. Blir mer som att åka moppe. Om man vill ha elmotor och lite känsla kvar tror jag det är något med momentsensor som gäller. När motorn bara känner av att pedalerna rör sig blir det mer att bara sitta och vispa.Nä vet ni vad... traktokänsla är jättetråkigt. Jag hade tänkt att ha min cykel som allt i allo. Dvs kunna köra till tippen och sånt men åxå kunna ha den som enda "cykla påstan-hoj" men den den är för seg och tråkig att cykla på. Eller det är klart att man kan få upp farten med den men då kommer man ju så svettig till jobbet (5km) att det blir duschen.
Så det känns lite som ett vägskäl...
1. Tjacka nån kul (mer lättcyklad) cykel och helt enkelt ha två gatucyklar
2. Elektrifera Bullitten med typ en Bafang eller liknande, med alla el-strul som det garanterat medför sig
3. WW:a Bulliten med lätta hjul, styrrör i kofiber, lättare däck, kanske en Exotic-gaffel osv...
Fan vet...
Stalle
Ja om jag elektrifierar då försvinner ju cykelglädjen helt... det är jag ju med på. Men då slipper jag komma genomblöt av svett till jobbet iaf.Kan inte rekommendera spår 2. Iaf om målet är en roligare cykel. Efter att monterat bafang på min upplever jag den som mer agrikulturell än innan. Visst kan man åka fort men det är inte någon nöjesupplevelse om man gillar att cykla. Blir mer som att åka moppe. Om man vill ha elmotor och lite känsla kvar tror jag det är något med momentsensor som gäller. När motorn bara känner av att pedalerna rör sig blir det mer att bara sitta och vispa.
Jag sitter i valet och kvalet mellan att plocka bort elmotorn och sätta på lite kul komponenter på bullitten så den får tjänstgöra som enda pendlare eller att kränga den. I nuläget nyttjas den väldigt lite och ger mig lite glädje. Hade dock varit tråkigt att sälja då jag älskar möjligheten att köra grejer till tippen samt plocka med tjejen till badet o dyl.
Säg det till kais om du vågar!?Cyklade Brompton i snömodden imorse, den är riktigt urusel på just det faktiskt. Jättekort hjulbas, jättebrant styrvinkel. Små hjul. Jättekul när det inte är snö men just idag var det dåligt. :)
Ska strax sluta tjata om Omnium, men ville bara säga att jag upplever min Omnium helt makalöst trygg. Jag tror att jag kan cykla helt obegränsat fort både i svängar och backar. Så länge det inte är halt är den extremt trygg, man får ner bromskraften rätt i backen så man kan bromsa ashårt och jag sitter ungefär som på en mtb (är 184 cm lång). Får plats att lägga ner cykeln som på en mtb-sväng (vilket man inte kan på ex vis en lvg-cykel) så man har gott grepp även på grus. Det är en grymt go känsla att cykla snabbt och inspirerat på Omniumen!Anledningen till att jag tycker Bullitten påminner mer om en MTB är den överordnade geometrin (bortsett från sadelstolpen). Lång och låg med mycket plats mellan benen så man kan luta den riktigt i svängarna. Omniumen är helt klart mer bekväm att cykla på men är efter min mening svårare att köra aggressivt på pga geometrin. Nu är min Bullitt eldriven så jag känner ju inte av segheten på samma sätt.
Jag vill inte byta någon av dem då jag använder dem väldigt olika. Som någon nämnde ovan så handlar det ju om behov.
Gamla ramen, ingen skivbroms bak samt navväxel drar ju ner värden en del. Positivt är väl sidopaneler och antagligen golv samt att skicket uppges vara bra. 15-20t kanske?![]()
Vad är ett rimligt pris för denna?
Som sagt gamla ramen men i övrigt ser den ju väldigt fin ut.![]()
Vad är ett rimligt pris för denna?

Visa bilaga 679344
Äntligen blivit med bullitt! Dottern och jag blev så uppspelta att vi blev tvungna att göra ett litet ärende på kvällskvisten. Härligt med dynamobelysning!
Min far fick leverera cykeln till mig och under dagarna jag gick och väntade drömde jag mig bort till soliga turer med hunden fram i bullitten och dottern cyklandes bredvid. Blev så inspirerad att jag beställde en ny hoj åt henne med. Nu visade det sig att hunden är väldigt skeptiskt till att ”åka låda” medans dottern älskar det, så vi får se hur det blir..