Elkonvertera en barncykel till en 7-åring låter som lösningen på alla problem med andra ord. :D
Har också kollat på Omniumen, men jag behöver låda för att flytta omkring andra saker än barn också, och spontant tycker jag den lasten hamnar lite för högt för att det ska kännas OK att cykla med. Samt väderskyddet är också najs. Går iof att lösa.
Annars är ju principen helrätt (långt lastutrymme, ovanför framhjulet).
I klartext: självrannsakar jag mig, så tycker jag nog att Bullitt är coolast av dem alla och försöker få den och passa mina behov, även om det kanske finns bättre och lika snabba alternativ för just barntransport. Det får nog bli till att köpa en ram och börja bygga. Blir billigare än en färdig elbullitt, men verkar ju ändå som att man landar runt 30k för ett elkonverterat bygge med ett rejält kvalitetsbatteri. Å andra sidan är det 10k mer än en begagnad trehjuling. Som iof skall spridas på minst tre år (förhoppningsvis mer, annars får jag väl börja jobba som cykelbud eller nåt) så det får väl vara ok.
Har mailat (för där fanns inget telefonnummer) butiken här i Lund och bett om provcykling. Inget svar än dock...
Om det finns någon Lundensare som hade kunnat tänka sig att låna ut sin cykel i en timme en kväll eller så, så hade det annars varit grymt uppskattat. Behöver inte finnas el eller barnsitslösning på den.