Bult som skruvar ur sig?

JockeS

Aktiv medlem
Bult som skruvar ur sig?
Har en genomgående bult för nedre fästet på svingen som tycker det är kul att skriva ut sig imellanåt trots loctite och rätt moment.

Tar tacksamt emot förslag på åtgärd innan jag blir galen.

Cykeln är en 2019 Lapierre XR 729.

Bilagor

• AC1F991C-5E06-4FB4-A01C-21468380214C.jpeg
    AC1F991C-5E06-4FB4-A01C-21468380214C.jpeg
    672.5 KB · Besök: 70
  • AA0F6C0C-E49D-4E4F-B28F-32C9D85B6700.jpeg
    AA0F6C0C-E49D-4E4F-B28F-32C9D85B6700.jpeg
    607.8 KB · Besök: 66
Bult som skruvar ur sig?
Har en genomgående bult för nedre fästet på svingen som tycker det är kul att skriva ut sig imellanåt trots loctite och rätt moment.

Tar tacksamt emot förslag på åtgärd innan jag blir galen.

Cykeln är en 2019 Lapierre XR 729.
Lagren är friska och allt rätt monterat (eventuella brickor, distanser och allt vad de kan hitta på)

Isf är konstruktionen knasig och/eller gängorna trötta - starkare gänglåsning eller helicoila mutterdelen är möjliga vägar framåt.

Bult som skruvar ur sig?
Lagren är friska och allt rätt monterat (eventuella brickor, distanser och allt vad de kan hitta på)

Isf är konstruktionen knasig och/eller gängorna trötta - starkare gänglåsning eller helicoila mutterdelen är möjliga vägar framåt.
Jag lämnade cykeln till en bekant som bytte lager åt mig för ett tag sen.
Och nu när du säger det så började problemet efter det.
Men om det saknas något vet jag ju inte då iom att jag aldrig haft isär grejjerna själv så jag vet inte vad som ska sitta där och inte.

Bult som skruvar ur sig?
Jag lämnade cykeln till en bekant som bytte lager åt mig för ett tag sen.
Och nu när du säger det så började problemet efter det.
Men om det saknas något vet jag ju inte då iom att jag aldrig haft isär grejjerna själv så jag vet inte vad som ska sitta där och inte.
Ibland är det lite lurigt med hur det skall se ut. Det finns ingen sprängskiss på montaget där man kan se hur det skall sitta?

Bult som skruvar ur sig?
Ibland är det lite lurigt med hur det skall se ut. Det finns ingen sprängskiss på montaget där man kan se hur det skall sitta?
Fick en skiss med alla delarna av en bekant nu.
Kan inte minnas att jag sett brickan mellan expandern och bulten.
Ska dubbelkolla det.
Sen inbillar jag mig att expandern bör bytas när man demonterar den.

Men går även och oroar mig att godset blivit slitet så hålet blivit för stor för att expandern ska gör ett bra jobb.
BD0B4D34-37F2-4EB8-AD8A-3446036214F1.jpeg

Bult som skruvar ur sig?
Fick en skiss med alla delarna av en bekant nu.
Kan inte minnas att jag sett brickan mellan expandern och bulten.
Ska dubbelkolla det.
Sen inbillar jag mig att expandern bör bytas när man demonterar den.

Men går även och oroar mig att godset blivit slitet så hålet blivit för stor för att expandern ska gör ett bra jobb.Visa bilaga 512440
Plocka isär och se hur det ser ut. Fattas det delar beställ ett kit och hoppas att godset inte blivit skadat.

Tillbaka
Topp