Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jo, det är ju en separat fråga. Knäppa prissättningar när personer säljer sina prylar förekommer ju alltid, för jag tror att det är varje säljare som sätter priset, inte Buycycle. Sedan finns ju problematiken med vår valuta samt olika kulturer om att sätta ”rätt” pris från början. Bara att det finns ett snabbval för att lämna alternativt bud bekräftar väl det senare.Jag har aldrig använt sidan, men jag drar öronen åt mig när man ser sådana här priser (inte ens nypriset från Canyon själva är i närheten)
![]()
Canyon Dude CF 8 som används i LG | buycycle SE
Köp en begagnad Canyon Dude CF 8 2022 på buycycle - Europas största marknadsplats för begagnade cyklar. Upp till 70 % rabatt.buycycle.com
Har bara skummat igenom en del av de negativa omdömena om så här långt är det gnäll typ "köpare ångrade sig", "fick inte sålt min cykel trots lågt pris", "överprissatta cyklar" samt en där det varit strul med upphämtning. Så här långt har jag inte hittat någon som blivit blåst på betalning, vilket känns som det primära. Jag skummade igenom 1-stjärninga omdömen.kollar man de negativa omdömena på bla trustpilot, så vetef*n...
![]()
buycycle is rated "Excellent" with 4.6 / 5 on Trustpilot
Do you agree with buycycle's TrustScore? Voice your opinion today and hear what 11,093 customers have already said.www.trustpilot.com
Det är ju som att köpa begagnat på distans överlag. Man vet ju inte helt skicket innan grejer väl kommit fram. Det finns några steg av extra optioner där företaget kollar igenom cykeln men de kostar en del. Vanlig frakt är 119eur och dyraste paketet var runt 249eur har jag för mig. Sen har du 48h på dig att begära retur om den är i ett skick som inte stämmer mot annons(oklart hur svårt att "vinna" denna strid). Men man kan ju som sagt lägga ett bud och se var det tar en.Är också väldigt nyfiken på denna sida och hur köpet fungerar...men vettetusan om man vågar lägga ut +20k och bli riktigt besviken
Scott Addict RC 30 skulle det ståGammal tråd men sökte själv när jag undrade så fyller på. Har själv köpt en hoj via Buycycle nu under sommaren och det har fungerat väldigt smidigt. Bra info från appen och kändes tryggt. Köpte en Scott RC 30 med SRAM Rival axs, effektmätare och Synchros Capital 1.0 hjul. Cykeln är i nyskick, inte ett märke och drivlinan var knappt använd, hade uppenbart gått väldigt lite. Fick med originalkvitto och prutade 200 euro. Fick med bra pedaler. Det var en handlare i Polen så slapp köparskyddsavgiften, den ingår när man köper från kommersiella säljare. Den kom väl förpackad i cykelkartong med UPS. Den kostar över 50’ i Sverige och då utan effektmätare och originalhjulen (vilka inte inbjuder till upphetsning ?) . Gav 36 000 plus frakt.
Jag har tyvärr också varit med om det. Förlusten du råkar ut för är baserat åå växelkurs. Du fick nog lika mycket pengar tillbaka i euro men torskade lite på konverteringen. En klen tröst är väl att säljaren rimligtvis borde åka på en större avgift på ca 150eur...Liten uppdatering: den ska ju hämtas upp imorgon enligt appen, men idag såg jag att nästan alla pengarna kommit tillbaka :/
Det var ju ”accepted offer” och jag hade ju betalt. Vafan kan dem göra så???
Fattas väl 200spänn som skiljer det betalade och det returnerade, det stör mig rejält.
Nu har jag inte 100% koll på rutinerna....Men om du inte har köpt cykeln med extra kostnad för kontroll av cykel så får bara försäljaren emballage och sen blir den upphämtad av fraktbolaget. En fräck gissning i detta sammanhang är att säljaren kanske har fått ett bättre erbjudande från annat håll som ger totalt mer pengar än vad ditt erbjudande tillsammans med straffavgift ger....Hur man än vänder på det så har man göra med privatpersoner med allt vad det innebär. Dock är ju själva buycycle legitima och ställer upp när det uppdagas skador etc...Är det så att cykeln har skickats till Buycycle som dömde ut skicket. Eller är det säljaren som gett tusan i att skicka cykeln överhuvudtaget?
Du förlorade ju bara 200:- så det var väl rätt bra ändå. Framkommer det inte vad som är problemet då? Något verkar ju inte klaffa.Men lite irriterande att man legat ute med 25000kr 14dagar, och sen får man inte hela beloppet tillbaka.
Ja det är okej. Men jag har ju betalt 200kr för ingenting, så det stör ju såklart. Det framkommer ingenting om vad som hänt. Säljaren svarar inte heller på mess.Du förlorade ju bara 200:- så det var väl rätt bra ändå. Framkommer det inte vad som är problemet då? Något verkar ju inte klaffa.
Visa kreditkortNi som handlat, vad har ni använt för betalningsmetod?
Klarna.Ni som handlat, vad har ni använt för betalningsmetod?
Å tusan dom har Klarna? Svårt att hitta info om betalmetoder utöver ikonerna längs ner på sidan och där tror jag inte Klarna är med.Klarna.
(Tänkte att det ger ytterligare en möjlighet att hålla inne faktisk betalning om det skulle strula (vilket det inte gjorde)).
/J
Hmm, när jag tänker efter kan det varit så att jag använde Klarnakort (som jag har för att min stenåldersbank inte stödjer google wallet för att betala med mobilen).Å tusan dom har Klarna? Svårt att hitta info om betalmetoder utöver ikonerna längs ner på sidan och där tror jag inte Klarna är med.
Jag använde ApplePay. Det funkade också finfint.Ni som handlat, vad har ni använt för betalningsmetod?
There AI is super smart to stop you making direct contact with the seller, I tried many ways without success. If you manage please let me know who :DJag har hittat lite grejer neråt södra Tyskland, som jag passerar om en vecka från nu. Så det kan ju bli "affär direkt" och det går ju inte att gå förbi Buycycle, utan affären måste processas där. (Går inte att få tillräckliga kontaktuppgifter ens via chatten, för den slår igen som en musfälla om man utforskar den möjligheten, verkar det som. :) Frågan är om det går att processa affären pang på stubinen på plats, eller om det krävs x antal dagar via Buycycle? Jag har ju inte köpt något, så är lite nyfiken på om ni som handlat kan göra en bättre bedömning av den frågan.
Kan uppdatera om min försäljning. Jag har fortfarande inte fått betalt och kundservice svarar inte på några mail eller meddelande. Trycker på knappen "get paid" men sen händer inte mer. Bankkonto osv är registrerat.Är det någon som sålt något via buycycle? Jag sålde en broms för en tid sedan och märkte att jag fortfarande inte fått betalt. Hemsidan buggar och är fylld av märkligt motsägelsefullt språk. Jag upplever hela konceptetet och idén som god men genomförandet dåligt. Jag har en del andra, betydligt dyrare grejer, på väg att säljas men jag vågar inte.
Klarna-loggan dyker upp som alternativ, men när jag reggade för köp med ”hämta på plats” så finns inte Klarna som alternativ.Hmm, när jag tänker efter kan det varit så att jag använde Klarnakort (som jag har för att min stenåldersbank inte stödjer google wallet för att betala med mobilen).
Men enligt denna så verkar de äve ha stöd för Klarnas checkout "inbyggt"
https://buycycle.zendesk.com/hc/en-150/articles/20380897384465-payment-methods-on-buycycle
/J
Den där har jag oxå fått, då hade säljaren ändrat sig och ville inte sälja den så han skickade den inte. Ingen info från buycycle alls.Beställde en cykel den 22/6.
Känns sådär.. fick besked nyss om att de ska göra ett nytt försök att hämta cykel hos säljaren den 7/7.
Visa bilaga 777847
Fick mail idag om att den blivit skickad! Tänker att jag avvaktar tills den kommer och ser hur allt ser ut innan jag kontaktar dem för kompensation :)Den där har jag oxå fått, då hade säljaren ändrat sig och ville inte sälja den så han skickade den inte. Ingen info från buycycle alls.
Det där är en cykelkartong som har en TV-printad på sig. Det ser du extra tydligt med handtagen mitt på och att det inte finns någon branding på vad det är för TV.Igår kom cykeln! Hel och fin, trotts hål i kartongen.
Lite udda att skicka den i en TV kartong kanske, men cykeln var mycket väl packad och inget har tagit skada förutom kartongen.
Kan än så länge bara klaga på att försändelsen blev över en vecka sen, annars har allt gått bra.