n3wton
Aktiv medlem
Bygga sovvagn till cykel
Absolut tänkvärt - jag har tidigare flaggat för att jag inte har någon erfarenhet av att vara ute så långa perioder och kan verkligen föreställa mig att man blir less på hela tältgrejen efter ett tag. Problembeskrivningen och önskemålen har jag inga invändningar mot!Men alltså, du sa i ett tidigare inlägg att du var en begynnande bikepacker. Då tänker jag att du är ute en långhelg at gången, 3 nätter. Ponera att du istället skulle vara ute i 3 månader, hur hade du angripit problemet då?
Själv har jag gjort två längre bilsemestrar. Den första gången hade vi vanligt tält. Vid den andra längre turen, 10 veckor sov vi i ett biltaktält (RTT). Så fruktansvärt mycket smidigare på alla sätt med den senare varianten och exakt det som jag tror TS är ute efter.
Mina egna cykeleskapader med övernattningar är numera ganska korta, långhelg eller max en vecka och då är såklart tält en perfekt bostad.
Däremot så tycker jag att man trots medhåll i önskemålen måste vara rationell och rimlig i vilken slutprodukt man faktiskt kan uppbringa i slutänden. Där har jag, 270 inlägg in, ytterst lite hopp om en lösning som är vettig och faktiskt fungerar. Bortsett från alla andra problem som jag redan tagit upp vill jag återkomma till att, även om man får ihop en fungerande lösning, i slutänden inte kommer vara nöjd med att i tre månader släpa runt på en släpkärra varje dag. Men nu börjar jag nog bli tjatig så jag fortsätter följa tråden från sidlinjen istället.😊