Första lediga dan idag och det blev mycket gjort med de delar som levererats den senaste veckan, här en liten teaser från tidigare idag:
Trek galore...båda blir 1x11, postar mer bilder imorgon då jag förhoppningsvis kunnat vara ut en runda.
I bakgrunden, Singletrack-BMX:n som blivit med front rack, en Brick Lane Bike Lite rack som passade perfekt, jag skruvade bara dit den, böjde inte ett enda bleck, och den satt som om den vore designad för min hoj. Sen såg jag en korgliknande sak som satt i bokhyllan Billy, en typ av extra förvaringsbox (Wenko, 2 euro)...hmm, kanske kan funka istället för en Wald? Och ja, det händer inte ofta, men med millimeterprecision passade den perfekt till racket, bara att dra på ett gäng zip-ties. Mer om detta senare, har fortfarande kvar en del att göra på den.
Den gröna, den har jag ju kört ett par månader nu och diggar monstercross-konceptet skarpt, skön hoj att åka ut i skogen med. Så nu är det dags att ta den till en version 2.0 med följande recept:
- Billiga och lite väl smala (400mm) Zoom-styret byts ut mot ett Nitto B135AA (480mm): stor skillnad i kvalitet, diggar Nittom, lite flare utan att det ser fånigt ut, de 480mm är inte speciellt brett på det här styret. Ny linda.
- 1x9 byts ut mot 1x11: fick tag på en Sunrace kassett med 11-50 som kommer att lira med en RD-M5100 och den SL-M7100 shifter jag fick tag på billigt (i-Spec-II montage dock), clutch och lite mer range.
- NW klinga, en 38t Amazon-special för 10 euro.
- Nya däck för vinter med mycket lera och slask och ibland tom lite snö: testar ett par Contis, har aldrig haft dem: Cross King bak och Trail King fram, bör bli så fett det bara går i ramen.
- Cateye lampa.
- Hitta andra flaskhållare eftersom jag stör mig på dessa i kromad alu.
- Nån typ av väska för att ta med i termos kaffe eftersom den jag har inte passar i en normal flaskhållare. Väldigt viktigt, hashtag coffeeoutside.
Det mesta kom på plats redan idag, imorgon blir premiärturen med denna nya drivlina. Fulhacket för att få dit shiftern med en slangklämma kan jag också dokumentera här i den "egna" tråden.