Byggtråd - Daniel och det gyllene spettet

Såhär set spettet med nytt styre med mer rise och så får det bli, kändes bättre så. Jag har även satt dit en ”crashplate” och en plastpuck i dämparen så nu är den så gott som klar.

Efter att ha cyklat ett par turer är det bara glada miner från mig, skönt med en cykel som passar där jag varken hamnar för långt bak eller fram när jag rör på mig. 63 grader gaffelvinkel funkar fint i skogen tillsammans med kort styrstam. Den klättrar bra också, väldigt stabil uppför. Jag har mest kört på platten så jag kan inte säga så mycket om ev flex i ramen men hittills har den varit stabil. Den väger in på 14,9 kg, gött att komma in under 15 kg : )

Bilagor

• 82B04FC1-98A1-4C46-9142-7D62C1B1637A.jpeg
    82B04FC1-98A1-4C46-9142-7D62C1B1637A.jpeg
    339.6 KB · Besök: 132
Paco sa:
Rockingman sa:
Paco sa:
Härmis!

Och grattis??

Hehe, ville ha en bättre lekkamrat till diamanten där framme på cykeln : )

Dom lirar fantastiskt bra ihop. Jag lyckades dock slarva bort den gröna ringen när jag servade dämparen.....

Attans, svårt att hitta gröna ringar att köpa nån annanstans tror jag, man vill ju inte ha en vanlig tråkig svart ring...

Nu återstår bara att få fason på inställningarna, tänkte börja med 250 i burken, 200 i blåsan och 2 band i positiva och en i negativa

Själv kör jag 230 i burken & 200 i blåsan, samt tre band på positiva sidan. Min dämpare är dock en 210x50mm så det skiljer säkert en del pga detta...
Åh ja’ väger väl in på en 83-84 pannor ”i strumplästen”...

Lycka till!

Rockingman sa:
Paco sa:
Rockingman sa:
Paco sa:
Härmis!

Och grattis??

Hehe, ville ha en bättre lekkamrat till diamanten där framme på cykeln : )

Dom lirar fantastiskt bra ihop. Jag lyckades dock slarva bort den gröna ringen när jag servade dämparen.....

Attans, svårt att hitta gröna ringar att köpa nån annanstans tror jag, man vill ju inte ha en vanlig tråkig svart ring...

Nu återstår bara att få fason på inställningarna, tänkte börja med 250 i burken, 200 i blåsan och 2 band i positiva och en i negativa

Fick bli tråk-Paco med en svart ring:(

Jag kör samma lika som dig fast utan bandet i negativa kammaren. Dock så har jag inte hunnit testa min hoj än. Får bli lite labbande de första dagarna i Åre.

larsaw sa:
Själv kör jag 230 i burken & 200 i blåsan, samt tre band på positiva sidan. Min dämpare är dock en 210x50mm så det skiljer säkert en del pga detta...

Lycka till!

Körde 200 i blåsan 230 i burken, 2 positiva och ett negativt band, samma lika matchvikt som larsa.

glitch sa:
larsaw sa:

Lycka till!

Körde 200 i blåsan 230 i burken, 2 positiva och ett negativt band, samma lika matchvikt som larsa.

200 i blåsan, 225 i burken och tre i positiva kör jag med den :p

Jag väger in på en bit över tresiffrigt med utrustning så jag tror jag kan ha en någorlunda vettig utgångspunkt med det jag skrev tidigare.

Det lär bli en del labbande framöver, jag har även mailat dvo och frågat om lämplig grundinställning

Tillbaka
Topp