Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
trampapådå sa:DIY downtube skydd, materialet heter Kydex och var riktigt smidigt att forma med värmepistol, klippte med vanlig plåtsax. 2mm tjock seg plast, stannar i den formen den svalnar i. Nu ska den bara fästas på skärmen lite mer seriöst!
Lite färg kvar på svingen men det närmar sig!
Valhalla_ sa:Det där blev ju jättemycket snyggare än original. Blev lite sugen på att göra samma sak men det låter som att jag kanske ska låta bli med tanke på tidsåtgången.
trampapådå sa:Hej! cykeln är ihopbyggd sånär på dropper som pajjat, skulle byta wire men får inte ur actuatorn.
Planen från början var att byta alla lager men dem kändes väldigt fina så sket i det. Alla lager sitter i dem olika länkagedelarna som är svarta, inga lager är pressade i själva ramen.
Jag skickade för 2 veckor sedan ett mail till RM och bad om en lista, den kommer jag nog aldrig få för kundservice det vet dem inte vad de är för något!
Det kommer bättre bilder såfort jag fått till en ny dropper och fått tillbaka bromsarna från bike24
andjo024 sa:Blev riktigt snygg!
Enda synpunkten jag har är olika tillverkare på däcken :D
larsaw sa:andjo024 sa:Blev riktigt snygg!
Det är ju MEST ENDURO att köra med OLIKA däckstillverkare!!
jonte987 sa:larsaw sa:andjo024 sa:Blev riktigt snygg!
Det är ju MEST ENDURO att köra med OLIKA däckstillverkare!!
Ja, det var ju sagt att Schwalble fram och Maxxis bak gäller i vinter.
trampapådå sa:Vad de står på loggan på däcken skiter jag egentligen i. fokuserar på egenskaperna!
med det sagt så ska jag prova dhf och ge de en chans när MM är slut!
andjo024 sa:jonte987 sa:trampapådå sa:Vad de står på loggan på däcken skiter jag egentligen i. fokuserar på egenskaperna!
Det är ju helt rätt ur din vinkel som användare :) men jag tycker det är syggare med samma på båda, och då man är ganska kass på att cykla måste iaf se häftig ut :)
Men det är ju häftigare att köra olika märken, samma visar mer att man är köpt eller fåfäng för att det måste match'a (sen kan det ju iof vara så att samma leverantör gör bästa fram och bakdäcket för ens cykling, men den leverantören har iaf inte jag hittat ännu...)
BTW, allra tuffast är så klart att köra "blacked out"... ;)
larsaw sa:andjo024 sa:jonte987 sa:trampapådå sa:Vad de står på loggan på däcken skiter jag egentligen i. fokuserar på egenskaperna!
Det är ju helt rätt ur din vinkel som användare :) men jag tycker det är syggare med samma på båda, och då man är ganska kass på att cykla måste iaf se häftig ut :)
Men det är ju häftigare att köra olika märken, samma visar mer att man är köpt eller fåfäng för att det måste match'a (sen kan det ju iof vara så att samma leverantör gör bästa fram och bakdäcket för ens cykling, men den leverantören har iaf inte jag hittat ännu...)
BTW, allra tuffast är så klart att köra "blacked out"... ;)
Fåfäng - Check :)
Blacked out hade fan varit nåt... Vet dock inte hur jag ska få till det på däcken.... Det tråkiga för min del är att jag tycker schwalbe-däcken är snyggare men att maxxis (dhf/dhr) fungerar bättre att cykla på... För att säga emot mig sjäkv sen tidigare så kör jag då maxxis..
För övrigt så kan jag lägga till igen att cykeln tråden handlar om blev riktigt snygg och jag ser fram emot fortsättningen :)
Neppo sa:Det blev riktigt snyggt!!!
Vad använde du för att fästa Kydex mot ramen?
trampapådå sa:Hur vet jag om de är pulverlackad?
Köpte detta klädd på colorama och verkar bita bättre, de släpper delvis men inte som jag hoppats. Arbetet fortskrider!
.....Har du koll på vilka mått det är på lagren?
.......
Jag skickade för 2 veckor sedan ett mail till RM och bad om en lista, den kommer jag nog aldrig få för kundservice det vet dem inte vad de är för något!.....