[Byggtråd] Enduro-hardtail av stål - E06JRM

lindengbg sa:
Riktigt läcker! Planer på kulör?

Det är fortfarande i planeringsstadiet. Dvs har ingen jävla aning...
Hade en plan, men så visade det sig att minst tre andra av hans kunder nyligen valt väldigt snarlika färgkombinationer, så nu ör jag tillbaks på ruta ett.
Färgval är inte min starka sida!

Fint bygge!

En fade-lack från någon färg till bara klarlack så man ser de snygga skarvarna på en del av cykeln tycker jag vore snyggt.

Egress sa:
Efter trippen till NZ har hojen mest stått i garaget och samlat damm. Fick besök hemifrån och sen blev det julrush både hemma och på jobbet...

Nu när det lugnat ner sig så tog jag mig tid att äntligen riva hojen och snygga till alla lödningar osv. Passade även på att lägga till en liten förstärkning mellan headtube och downtube. Mest för att vara på den säkra sidan med tanke på slack gaffelvinkel och den extra belastning på just den fogen det innebär.

Nu hänger ramen hos den lokala cykel-lackeraren (andra från vänster) och kommer få lite färg på sig inom kort.

Men hallå!!!!

Bastion ramar!!!!!. 3d printad titanium och kolfiber!!!!

Insåg att jag totalt glömt att se var du bor, men du bor i Australien eller?

skier sa:
Fint bygge!

En fade-lack från någon färg till bara klarlack så man ser de snygga skarvarna på en del av cykeln tycker jag vore snyggt.

Kan vara en kul idé. Han gjorde något i den stilen för några månader sen.
Dock måste jag hålla kostnaden nere, så alltför extravagant får det inte bli.

https://www.instagram.com/bikes_by_...tm_source=ig_share_sheet&igshid=1820134vfaq6d

AlfaAlfa sa:
Men hallå!!!!

Bastion ramar!!!!!. 3d printad titanium och kolfiber!!!!

Insåg att jag totalt glömt att se var du bor, men du bor i Australien eller?

Precis. Bor i Melbourne.
Undrade om någon skulle lägga märke till vad som hängde på väggen. :)

Så detta är alltså ”412”, där Bastion, Prova Cycles och Bikes by Steve (lackeraren) mfl håller till.

Tillbaka
Topp