[Byggtråd][Evil Offering] Schizofren Ondska "Is that a 29er? Ugh!"

Jag tog bort dom silvriga brickor på utsidan av bromsoken för att dom skramlade. Det blev mer clean i utseende och jag sparade åtminstone 2 gram! Win-win liksom ??
Fin cykel annars!

Jag tog bort dom silvriga brickor på utsidan av bromsoken för att dom skramlade. Det blev mer clean i utseende och jag sparade åtminstone 2 gram! Win-win liksom ??
Fin cykel annars!

Ja, jag har inte riktigt förstår vilken funktion brickorna ska fylla ?

Jag tänkte första köpa e-mtb versionen av bromsarna och de har inga brickor ?‍♂️ (Men de fanns inte med HC-lever så det fick bli de vanliga)

Andra rundan och första kraschen avklarad ?

Cykeln är fortfarande fantastisk och allt sånt. Kan konstatera att 29" hjälper till en hel del vid teknisk klättring, men jag tycker kanske inte det är någon gigantisk skillnad utför direkt. Jag börjar däremot bli lite sugen på att testa det låga läget i länkaget, vevlagret känns märkbart högre än på scouten ändå.

Ett litet smolk i bägaren finns det dock, den lägre dämparbulten skruvar upp sig. Jag antar att någon glömt lägga locktite på den vid fabriken, så jag får väl göra det själv. (Lätt fixat, men man kan tycka att det inte skulle behövas på en ram för 30 laxar...)

7BD9108E-3278-405C-809E-D4EA3C5011A4.jpeg

E97A42F6-900E-4387-95C0-BBB4BF2A7C26.jpeg

Nu har det snart gått en säsong. Vore kul att få höra ett utlåtande om intryck av cykeln och om övergången till stora hjul var lika försumbar som det lät efter de två turerna ovan.

Nu har det snart gått en säsong. Vore kul att få höra ett utlåtande om intryck av cykeln och om övergången till stora hjul var lika försumbar som det lät efter de två turerna ovan.

Jag ska försöka författa en längre post vid datorn, men tills dess kan jag väl säga att, även om jag inte cyklat så mycket som jag hade hoppats i sommar, så är cykeln fantastisk fortfarande ?.

Jag har kört i låga läget sen maj någon gång och trivs bättre med det.
Jag känner att jag behöver brottas aningens mer med cykeln i täta knixiga svängar jämför med min gamla. Delar av det kommer säkert de större hjulen, men cykeln är ju också längre och slackare så det var ju inte så oväntat oavsett ?.

(Jag är lite sugen på att testa att köra med 27,5" bak, men nu när jag blivit van med de stora hjulen känns det inte riktigt motiverat mer än för att stilla min nyfikenhet.)

Tillbaka
Topp