Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
UrTomas sa:Snyggt!! Den blir rätt diskret...
marr sa:UrTomas sa:Snyggt!! Den blir rätt diskret...
Precis, ingen kommer se mig :)
UrTomas sa:marr sa:UrTomas sa:Snyggt!! Den blir rätt diskret...
Precis, ingen kommer se mig :)
Exakt!
Fast egentligen tror jag att jag kommer att se härifrån när du är ute och cyklar ;)
jofahjalm sa:Du får berätta sen hur det känns med coil. Jag tyckte min 275a var väldigt konstig med luft-superdeluxen innan jag slängde in två volymspacers. Men jag har ju sett att folk har kört dom med coil, så jag undrar om superdeluxen beter sig regressivt utan spacers.
Det är liiiiite svårt att uttyda från bilden men jag tycker mig se 500x2.5 och det låter väl rimligt!Paco sa:Vad blev det för fjäder till Jaden?
viggen sa:Det är liiiiite svårt att uttyda från bilden men jag tycker mig se 500x2.5 och det låter väl rimligt!Paco sa:Vad blev det för fjäder till Jaden?
marr sa:viggen sa:Det är liiiiite svårt att uttyda från bilden men jag tycker mig se 500x2.5 och det låter väl rimligt!Paco sa:Vad blev det för fjäder till Jaden?
600 är det.... Rädd att de blev litr väl kralligt. Men får testa och se.
viggen sa:marr sa:viggen sa:Det är liiiiite svårt att uttyda från bilden men jag tycker mig se 500x2.5 och det låter väl rimligt!Paco sa:Vad blev det för fjäder till Jaden?
Om det visar sig vara alldeles för hårt så finns det en nukeproof SLS fjäder 500x3 här hemma i en låda, om den passar längdmässigt vill säga.
jofahjalm sa:Hur tycker du den skiljer sig från din Orange?
jofahjalm sa:Förvånande vettigt. Du får testa att åka lite riktig nedförsbacke. Det är ganska stor skilnad med ett "ordentligt" länkage.
Paco sa:Shit vilken brant gaffelvinkel! Skulle nog sitta fint med ett angleset på den där ?
15,5 med kolhjul och relativt lätta exo-däck är ju astungt. Är den ramen försedd med extravikter a la Kona?marr sa:viggen sa:marr sa:viggen sa:Det är liiiiite svårt att uttyda från bilden men jag tycker mig se 500x2.5 och det låter väl rimligt!Paco sa:Vad blev det för fjäder till Jaden?
Om det visar sig vara alldeles för hårt så finns det en nukeproof SLS fjäder 500x3 här hemma i en låda, om den passar längdmässigt vill säga.
Jag tror fasen den var bra. Kört en liten testrunda nu och det kändes helt ok.
Gaffeln är fortfarande 150mm dock, men hojen kändes stabil. Lite sådär coilsävligt att trampa stig, men det var inte oväntat.
Väger in på typ 15,5kg med kolhjulen. Helt ok.
Kommer nog bli bra i parkerna och på lite stökigare enduro, när orange inte gör sig rätt.
Rattnalle sa:15,5 med kolhjul och relativt lätta exo-däck är ju astungt. Är den ramen försedd med extravikter a la Kona?marr sa:viggen sa:marr sa:viggen sa:Det är liiiiite svårt att uttyda från bilden men jag tycker mig se 500x2.5 och det låter väl rimligt!Paco sa:Vad blev det för fjäder till Jaden?
Jag tror fasen den var bra. Kört en liten testrunda nu och det kändes helt ok.
Gaffeln är fortfarande 150mm dock, men hojen kändes stabil. Lite sådär coilsävligt att trampa stig, men det var inte oväntat.
Väger in på typ 15,5kg med kolhjulen. Helt ok.
Kommer nog bli bra i parkerna och på lite stökigare enduro, när orange inte gör sig rätt.
jofahjalm sa:Jag tycker helt klart den förtjänar riktiga däck om du ska ha den som utförscykling.
Ja det är bara att öva mer. Har du problem att hålla fötterna på pedalerna gör du fel med spd också ;-)marr sa:Jaja, smart är man inte. Valde att sätta plattisar på den, för första testet. Hade mest problem att hålla fötterna på hojjen. Inte mycket känsla för hojjen.
Gör om gör rätt.
Fjädern är för hård iallafall. Det kom jag nog fram till.
Nytt försök på torsdag :)
Rattnalle sa:Ja det är bara att öva mer. Har du problem att hålla fötterna på pedalerna gör du fel med spd också ;-)marr sa:Jaja, smart är man inte. Valde att sätta plattisar på den, för första testet. Hade mest problem att hålla fötterna på hojjen. Inte mycket känsla för hojjen.
Gör om gör rätt.
Undvik bunnyhops på platt asfalt bara.
marr sa:Rattnalle sa:Ja det är bara att öva mer. Har du problem att hålla fötterna på pedalerna gör du fel med spd också ;-)marr sa:Jaja, smart är man inte. Valde att sätta plattisar på den, för första testet. Hade mest problem att hålla fötterna på hojjen. Inte mycket känsla för hojjen.
Gör om gör rätt.
Undvik bunnyhops på platt asfalt bara.
Klart jag gör fel med spd, men vet i fasen om detta var rätt tillfälle att försöka lära mig bara.
Men jag får nöta på :)
Kul att ses med, de va längesen :)
Luthman Photography sa:Jag har accepterat att jag aldrig kommer att göra rätt. Jag gör det som känns bekvämt och enkelt istället.
jonte987 sa:Luthman Photography sa:Jag har accepterat att jag aldrig kommer att göra rätt. Jag gör det som känns bekvämt och enkelt istället.
Där landade jag också efter några veckors försök och ett ordentligt ärr. Finns inte tid att nöta om det inte är roligt.
marr sa:Blev lite förvånad när jag skulle cykeln idag därhemma och bromshandtaget satt löst.
Skruvskallen låg på golvet. Inte rört den sen jag cyklade i helgen.
Hope har börjat med Alu-skruv, det är ingen bra ide. Den är dragen till 4Nm. Tur var den enkel att få ut. Både mina och sambons har nu fått titanskruv istället. (hade inte stål i rätt storlek hemma)
Bonzo sa:marr sa:Blev lite förvånad när jag skulle cykeln idag därhemma och bromshandtaget satt löst.
Skruvskallen låg på golvet. Inte rört den sen jag cyklade i helgen.
Hope har börjat med Alu-skruv, det är ingen bra ide. Den är dragen till 4Nm. Tur var den enkel att få ut. Både mina och sambons har nu fått titanskruv istället. (hade inte stål i rätt storlek hemma)
Jäkla skräp med alu-skruv, men det är ju bra stekigt att använda titan "för att man inte har stål hemma". :)
marr sa:Jaja, smart är man inte. Valde att sätta plattisar på den, för första testet. Hade mest problem att hålla fötterna på hojjen. Inte mycket känsla för hojjen.
Gör om gör rätt.
Spacekitty sa:Sådana pedaler köpte jag också till min Capra, mycket nöjd. Hade dom inte varit så tunga hade jag satt ett par lika på min Epic också.
jofahjalm sa:Det låter helt klart bättre med fjädern. Har du testat hur det känns att bara trampa runt cykeln? När jag har min 275a inställd för riktig åkning känns det väldigt blöt och sävling på parkeringsplatsen. Nu när den vikarierar som rådjursstigcykel har jag högre tryck och snabbare retur på dämperiet. Det händer jättesännande grejer hela tiden. Ibland landar man två gånger av samma smäll osv...
jofahjalm sa:Va fan, du får väl dra ut och leta upp en lastkaj eller något?