(Byggtråd) Mega 290!

(Byggtråd) Mega 290!
(Byggtråd) Mega 290!
Lackskador på Megor är inget problem. På övre delen av mitt sadelstag kan man se hur fint det blir med minimal ansträngning.

Bilagor

• 203B5E25-1F09-466C-98A9-9D5B4C2A9EE8.jpeg
    203B5E25-1F09-466C-98A9-9D5B4C2A9EE8.jpeg
    212.2 KB · Besök: 119
(Byggtråd) Mega 290!
Låter bra. Jag har noll koll på dämperiet så det blir spännande.

Jag glömde beställa en 35mm stam så får också börja på 50mm men det är en L så det blir toklångt.

Min blir dock inte lika färggrann. För att pigga upp den grå ramen så blir det samma gamla helsvarta shimano kit från HTn ?.

Edit. Samma gamla sitta fast pedaler blir det. Dämparen är standard rc3 men gaffel en hemmabyggd rc2 170mm historia.
Blir en halvgrad slackare o 5mm kortare cirkus om jag fattat rätt.

Senast ändrad:
(Byggtråd) Mega 290!
Rattnalle sa:
Raggamuffin sa:
Blir det vallåsen imorgon? Så jag kan knuffa dig nerför lilla kycklingen - så är det testat sen :D
Men ni var ju där en dag, då hinner man ju köra allt och lite till. Trodde jag.

Detta var väl före det? Rör kanske ihop det, är där rätt ofta. Det blev kört där sist i alla fall men vi vek nog av i slutet? Det är ingen favorit egentligen. DH och old är betydligt roligare :)

(Byggtråd) Mega 290!
Raggamuffin sa:
Rattnalle sa:
Raggamuffin sa:
Blir det vallåsen imorgon? Så jag kan knuffa dig nerför lilla kycklingen - så är det testat sen :D
Men ni var ju där en dag, då hinner man ju köra allt och lite till. Trodde jag.

Detta var väl före det? Rör kanske ihop det, är där rätt ofta. Det blev kört där sist i alla fall men vi vek nog av i slutet? Det är ingen favorit egentligen. DH och old är betydligt roligare :)
Det raka spåret genom kycklingen är skönt men det finns så jäkla många olika linjer nu att det är lite svårt att inte hamna på en snabbare och lättare linje av bara farten ;-)

(Byggtråd) Mega 290!
Allt kommer direkt från HTn. Blir fetare däck och bromsar när det behövs. Kör nn och mm så nytt bakdäck kommer först.

Stor som fan att hantera men känns ok när jag provsitter. Får se till helgen hur det fungerar. Hade tänkt mig kortare stam.

Inte så mycket att visa upp. Noll bling.... 170mm gaffel och 11s är väl det enda speciella. Rc3 bak rc2 fram. Vad förstår ska det duga.....jo jag vet att det är mycket cykel men nu får vi se.

20190611_183554.jpg

(Byggtråd) Mega 290!
Japp, det blir bra.
Det blir test i Genarp i helgen om ni är trötta på vallåsen.

Ser att jag dragit kablarna annorlunda än marr... Får fixa det när postnord kommer med bromslangen...

(Byggtråd) Mega 290!
jonte987 sa:
Japp, det blir bra.

Ser att jag dragit kablarna annorlunda än marr... Får fixa det när postnord kommer med bromslangen...

Hur går det? Börjar du bli kompis med din mega?
Vad hade du dragit annorlunda? Finns inget som säger att jag gjort rätt :p

(Byggtråd) Mega 290!
marr sa:
jonte987 sa:
Japp, det blir bra.

Hur går det? Börjar du bli kompis med din mega?
Vad hade du dragit annorlunda? Finns inget som säger att jag gjort rätt :p

Ja nu efter några timmar börjar det kännas bra. Körde med muffin i lördags så fick lite hjälp.
Jag drog rakt fram under dämparen istället för att gå ner till bb o vända. Då räckte bromslangen precis. Blev så glad att jag drog växel samma väg i bara farten. Det verkar sitta bra men kanske större risk att det skaver på lacken. Har fått hem ny slang så får väl se om jag drar om det.

Nu är det familjesemester på Cypern sen blir det hårdträning. Och antagligen bantning.

(Byggtråd) Mega 290!
Ingen bantning än men jag var på vallåsen för första gången idag. Blev några höjdmeter och börjar hitta balansen på hojen. Kul men varmt och dammigt. Lite styrketräning behövs också innan nästa gång.

Nu börjar jag fatta hur mycket cykeln klarar. Märkte att jag börja slarva med linjen och bara kör på.

Möte ambulansen på vägen så det var kanske inte så bra.

Tillbaka
Topp